51

xxl napisał/a:

wychodzi ze ACE jest 2x szybszy od SDX

I znowu bzdury. ACE nie może być szybszy od SDX, bo to nie SDX rysuje ekran, tylko sterownik ekranu uruchomiony pod SDX :)

.. a że szybszy - to świetnie!

Kontakt: pin@usdk.pl

52 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-01-22 21:11:21)

a moj sterownik E80 - zajmujacy 2 strony pamieci :-) gdzie nie ma mowy o optymalizacji pod wzgledem szybkosci wyciaga...

4:05 ( 3:57 )  hehehe

30 bajtow wiecej i:

3:47 - przy czym korzystam z systemowej procedury konwersji adresow, podejrzewam ze 100 bajtow wiecej i mialbm wynik systemowej procki 40 znakowej :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

53

gratuluje, no ale do czego ci to potrzebne jest? :)

Kontakt: pin@usdk.pl

54

do tekstowego interfejsu uzytkownika

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

55

chcialem sprawdzic jak sobie radza sterowniki z obliczaniem adresow - tu nie bedzie scrolla

i wychodzi na to ze wszystkie obliczaja adresy - zaden nie tabelaryzuje?

wiem ze zostane posadzony o stronniczosc bo znowu SDX wychodzi najgorzej (naprawde chcialem mu dac fory bo myslalem ze skoro ma tyle ramu to bedzie tabelaryzowal) ...


test:
10 f.x=1 to 1000
20 a=rnd(0)*70
30 b=rnd(0)*20
40 pos.a,b
50 ? "atari";
60 n.x
70 gr.0


ACE80: 0:54
SDX80: 0:58

i dla jaj.. moj 2 stronicowy + 30 bajtow sterownik E80

E80: 0:52

najszbszy, a przypominam ze korzystam z systemowej procedury CONVERT ...

taka sytuacja

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

56

No to policzmy.
Jak się wywali z kodu linie 20 i 30 (czyli random) a ustawi współrzędne na stałe, np. (10,40), to ten sam kod na SDX wykonuje się ok. 16s (z jedną współrzędną obliczaną to ok.37s czyli jeden RAND, mnożenie i przypisanie daje narzut 21s). Czyli można założyć, że w twoim przypadku będzie to 10s. OK. Czyli 0.01s na jedno pozycjonowanie+wydruk+obrót pętli. W przypadku SDX będzie to 0.016s. W porządku, obiektywnie rzecz biorąc, SDX jest w tym punkcie zauważalnie gorsza. Szacun dla ciebie.

Ale zaraz, zaraz... Programy tekstowe, mówisz... Czyli użytki, nie gry. Jak często w takim programie trzeba przeliczać pozycję, żeby coś narysować? E... rzadko? Bo w zasadzie tylko przy, powiedzmy, wyświetlaniu okna musisz je narysować, przy czym tutaj będzie tych operacji kilka na okno? Ale potem user sobie wprowadza dane na pewno w tempie mniejszym od jednego znaku na 0.01s. Reasumując - masz szybciej, tylko to takie pyrrusowe zwycięstwo jest.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

57

perinoid napisał/a:

Jak często w takim programie trzeba przeliczać pozycję, żeby coś narysować? E... rzadko?

za kazdm razem kiedy wyswietlasz cos na ekranie... np. wprowadzony jeden znak z klawiatury

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

58

Nie wydaje mi się, żeby ktokolwiek dał radę pisać z prędkością 100 znaków na sekundę na atarowskiej klawiaturze. Ba, nawet 10.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

59

dobrze jest umiec racjonalizowac :-) np. jedzenie z talerza jest wygodne, ci co jedza z wiadra beda racjonalizowac ze w brzuchu i tak sie zmiesza ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

60

Bez związku. Kulą w płot.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

61 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-01-23 13:46:42)

wygoda np. "responsywnosc" jest dosc wazna i nawet ulamek sekundy chocby jednorazowo ma znaczenie...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

62 Ostatnio edytowany przez sun (2021-01-23 14:07:34)

Ciekawe testy.
@mono: ale ten "myk" ze zgrubnym scrollem pewno nie działa w takim SC, kiedy scrolluje się tylko pół ekranu - pół w sensie w pionie, czyli 1 okno SC. I tu widać jak się to ryyyyysuuuje (atari rapidusless :) ).
Zakładam, że RC_GR8 sobie generuje drugie połówki fontu a nie robi przesunięć w trakcie rysowania znaku?

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

63 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-01-23 18:30:09)

bardzo ciekawe z tymi fontami, tak sprawdzmy czy sterowniki wykonuja scroll fonta oczekuje wnikow takich, ze te ktore nie scrolluja beda mialy podobne czasy w put char na parzystych i nieparzystych wspolrzednych oraz jesli przechowuja fonty w zestawach 1kb to beda znaczaco szybsze

---

program testowy: raz sprawdzimy pozycje 0,0 pozniej 1,0

10 FOR X=1 TO 10000
20 POSITION 0,0: REM POSIOTION 1,0
30 ? "A";
40 NEXT X
50 GRAPHICS 0

wyniki:

ACE: 0:51 i 0:57

SDX: 1:06 i 1:11

E80: 0:52 i 0:58


napisalbym kasliwa uwage ze sdx przegrywa juz nawet z driverem pisanym na kolanie dwa dni.. ale sprawa staje sie zenujaca...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

64

@xxl: Narzekasz - raptem 10 sekund :)
@sun: myk nie działa z SC bo musisz skrolować cały wiersz; tak, RC_GR8 generuje drugie połówki.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

65

przekaz zespolowi sdx, ze sterowniki powinny byc zgodne z systemem :-) dla trybow znakowch (nawet 80 znakowc) programy powinny "myslec" ze pracuja w trybie znakowm - tak, niektore sprawdzaja :-) atari wprowadzilo pewne reguly dla zmiennych systemowych, po co je lamac... beda wiedziec o czym mowie.

sprawa dwa, wydajniej jest sprawdzic tryb na wektorze put - nigdy nie zaskoczy nas np takie cos:

GR.9+16 (ok.)

GR.9 (nie ok.)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

66

Aż sobie sprawdzę na ACE80XL. Już do mnie wyruszyło :)

Sikor umarł...

67

@xxl:
1. To nie SDX przegrywa a ew. driver RC_GR8.
2. Czy Twój driver też "siedzi" w extramie i działa tak jak opisuje mono, czyli przełącza banki?
3. Czy działa z SDX, czyli jest alternatywą dla RC_GR8? Nie? Szkoda, może by nie jeden zamienił RC_GR8 na Twój... z tym że raczej spora część korzystających ze sparty ma U1MB, więc musiałby też działać z tym rozszerzeniem, jeśli to nie problem :)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

68

2. to ze driver siedzi w ext ram bylo przedstawiane jako super duper ficzer, teraz staje sie wymowka :-) standard jesli propaganda sukcesu zawodzi.

3. oczywiscie ze dziala. prawidlowo napisany sterownik dziala z kazdym dos :D jesli sterownik pod sdx dzialaja tylko z nim to ... prosze bardzo ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

69

xxl napisał/a:

prawidlowo napisany sterownik dziala z kazdym dos

... a prawidłowo napisany loader ładuje przez OS i to z każdego urządzenia obsługiwanego przezeń :)

Kontakt: pin@usdk.pl

70

@xxl: to jeśli można, poproszę do testów.
Ja tu nie dam się za spartę pokroić, daleko mi do tego. Ma niezaprzeczalne zalety, na razie ja osobiście wad nie znalazłem, co nie znaczy, że ich nie ma.
Super ficzer mono wyjaśniał - jest super duper jak masz Rapidusa, nie mam, więc nie jest super duper ;(

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

71 Ostatnio edytowany przez xxl (2021-01-23 23:22:25)

Pin napisał/a:

... a prawidłowo napisany loader ładuje przez OS i to z każdego urządzenia obsługiwanego przezeń

nie. tylko ten loader ma sie zaladowac przez OS :-)

sun napisał/a:

@xxl: to jeśli można, poproszę do testów.

nie dziala z u1mb :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

72

nie szkodzi, mam też inne extramy.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)