1

Jak donosi Atariage - odkryto prototyp TOKI na Atari 7800
Info na atariage: http://atariage.com/forums/topic/234406 … iscovered/
Dedykowana strona na betaphaze: http://betaphasegames.com/7800_Toki_Screens.html
Póki co nic oprócz screenów nie jest do ściągnięcia - ciekawe, na ile w tym prawdy, a na ile "badanie rynku".

Sikor umarł...

2

Noooo, to jest news. Toki to kultowa giera, taka typowa "salonówka" męczona na Amigach. Nawet nieźle to wygląda.
Czekam w takim razie jeszcze na Turricana na 7800 ;)

3

To wiemy mniej więcej czemu Atari padło, skoro w 1993 r. robiło jeszcze gry na 8-bitowce ;)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Może jakby je wydawali to trzymali by się lepiej, ale Tramiel za bardzo żydził... :P

Sikor umarł...

5

NES byl sprzedawany jeszcze dluzej.

6

I co z tego? W 1993 r. Nintendo miało już sprzedanych kilkanaście milionów następcy NES, kiedy Atari nie miało swojego modelu konsoli tej generacji. Poza tym chyba nie chcesz porównywać biblioteki gier 7800 z NES?

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

7

myślę że właśnie anulowanie projektu Toki przyczyniło się do upadku... :)

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

8

Oraz anulowanie ikari warriors na xe ;)

9

Jeśli miało wyglądać pod względem jakościowym jak Green Beret, to bardzo dobrze, że nie powstało.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

10

@dely, ale kung fu master jest na 7800 naprawdę spoko. I ma lepszą grafę niż na 2600 - choć na 2600 też wymiata, co niektórzy mieli okazję onegdajj sprawdzić na mojej konsoli bodajże na Głuchołazach. Btw - kiedy strona :D

Sikor umarł...

11 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2021-01-12 10:23:15)

tutaj prototyp.
dźwięki są dość toporne ale wygląda zacnie
https://www.youtube.com/watch?v=eGGZFlK-_ek

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

12

Ladne. Dzwieki sa toporne, no bo to nadal TIA. Jak na ten chip jest niezle.

13

Tutaj widać jakie Maria ma możliwości. Są tylko po prostu trudne do wykrzesania. Zwyczajnie brakuje czasu CPU żeby wygenerować te wszystkie fajne display listy i brakuje RAMu żeby je pomieścić.

14

Mimo ze taki waski ekran (na oko 24 znaki czyli 96 pikseli) to ladnie to wyglada.
Tryby 160A ale pewnie robione na grafice/sprajtach zamiast znakow.
Zostaje duzo czasu Marii na obiekty ale tworzenie Display listy musi byc bardzo czasochlonne.
Ja koncze teraz full screen (160x192) scrolling z paralaxa w trybie 160B (13kolorow) znakowym 2 bajtowym i Maria juz mi nic nie zostawia czasu.
Zeby to mialo sens w grze trzeba by zwezic przynajmniej do 128 piksel.
Ale wtedy trzeba bedzie zmarnowac sprajty na przykrycie lewej i prawej strony. 
Moze mi sie uda wtedy wcisnac 2 sprajty na linie w trybie 4 kolorowym direct.

15

@Eagle a ile masz maksymalnie warstw (jakiej długości no i w którym trybie) w jednej linii?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

16

Tryb znakowy 160B (80znakow w lini+2 znaki na scroll) jedna warstwa, paralaxa na znakach jak w flimbo quest.
Display lista podzielona na 2 obszary. Jeden naglowek 5 bajtowy o szerokosci 32 znakow (w trybie dwuznakowym daje to 64 znaki), drugi naglowek 5 bajtowy o szerokosci 9 znakow. Nie da sie przykryc calej lini w tym trybie jednym wpisem do display listy.
Z CharPada64 przerzucilem przy pomocy 3 programow i moich skryptow znaki i tlo z Mayhem in Monsterland ;)
Potem postanowilem wziac troche grafiki z Crownland na drugie tlo. Pierwszy plan jest skonczony, drugi musze narysowac i przekonwerterowac pod wymagania paralax. W weekend powinienem skonczyc. Potem chce zrobic ta sama technika czterowarstwowy paralax. Na pierwszym planie 160A znakowy 2 bajtowy paralax na 2 plany, na drugim tak samo tylko w innych kolorach. Wedlug wyliczen powinno zabrac 378 cykli Marii plus koszt naglowkow i innych. Ale czy procek wyrobi? Na szczescie nie tworze DL na biezaco :)
Najwazniejsze ze mam juz jako taki zbior narzedzi i skryptow do konwersji, potem juz wszystko idzie szybciej.