1 Ostatnio edytowany przez jury (2023-11-16 20:18:38)

GNURobbo skompilowany na większe Atarki.

W odróżnieniu do klasycznego Robbo z małego Atari, ma 3 różne skórki graficzne i muzyczne i jest w 8 językach.
Moja ulubiona skórka to Oily, jest to taka niby oryginalna grafika ale dość mocno podrasowana do 24bit. Tyle, że jak uruchamiałem to w 24bitach na PC'cie to nie bardzo przypadła mi do gustu, ale obcięta do 15bitów Videla (edit: oczywiście pomyłka, powinno być: obcięta do 8bit) dla mnie wygląda obłędnie! :) Tak więc nie polecam tej skórki na Super Videlu :) Sam nie sprawdzałem jak to działa na SV, bo moje SV coś latem przestało dawać sygnał i jeszcze nie przysiadłem do niego.

Jeśli dobrze kojarzę, to ta wersja jest praktycznie "czystą" wersją GNURobbo, jedyna większa zmiana dotyczy tylko sterowania. W GNURobbo każdy kontroler należy skonfigurować oddzielnie i tylko danym kontrolerem można sterować. Natomiast w tej wersji nic nie konfigurujemy, wystarczy "złapać" za (prawie*) cokolwiek i można grać, płynnie zmieniając kontroler na inny. Czyli można grać na klawiaturze, Jagpadzie, kontrolerze od 16bit'owej Segi (i pewnie każdym innym zgodnym).Nie działa jedynie klasyczny joystick podłączany do Falcona. To znaczy działają kierunki, ale nie działa strzelanie czego kompletnie nie rozumiem skoro działa taki pad od Segi, który jak mi się wydaje, jest przecież zgodny sygnałowo z joystickami.

Jako, że jest to gra SDL'owa, to wymaga trochę mocy, więc jakaś dopałka raczej wymagana. Skórki Oily i Tronic są bardziej mocożerne, więc CT6x to mus, natomiast skórka oryginalna pewnie działał by płynnnie na jakimś AB040 czy może nawet i czymś lżejszym.

Testy: Kroll i TKSM

https://ufile.io/xu7432z5

2

A myślałem, że dla ST'ka, ale niestety :(

3

Fajnie , jury zaraz demo napisze na falcon-a :)

4

@jury, dzieki wielkie, wrzuc to info na inne fora AOL, zagraniczne :)

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

5

gratulacje dla twórców

6 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2020-11-22 00:26:12)

@jury fajna sprawa.

sprawdziłem Hatari/Falcon z 14MB ram z FPU i działa dość wolno.

jakie są minimalne wymagania?

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

7 Ostatnio edytowany przez jury (2020-11-22 10:28:13)

>> jakie są minimalne wymagania?

Trudno mi to wycenić. Najmniej wymagająca skórka  (czyli oryginalana) na gołym Falconie jak piszesz, działa wolno, ale na dopalonym przez CT6x za szybko. W takim razie strzelam, że mogła by działać grywalnie na takim AB040, choć może wystarczyło by już CT2. Ale to tylko gdybanie, bo nie mam nic poza CT63 żeby sprawdzić.

8

Witam gram i cisnę 15 planszę :) nieSTety na 060 , ale mam pytanko :) gracie dzojem ? bo u mnie strzela sie tylko Shift na klawi Falcona

Atari Falcon 030 CT60e, Jaguar, Lynx II, MSTE + Nova + ET4000, STe + HDD, STFM, 65XE, 800XE, 800XL, Amiga 1200, 600, 500, CDTV

9

@Jesionen, tak jak napisał Jury, nie dziala fire na klasycznym joysticku podlaczony do porty, natomiast dziala prawidlowo przycisk "B" jako fire w grze na jagpadzie.

Falcon CT63, CTPCI + Radeon 9250, napęd MO Fujitsu 230 MB oraz naped Syquest 230 MB, Nagrywarka Yamaha CDRW 2100, Napęd DVD-ROM, Netusbee, Skaner EPSON GT8000/Falcon 030, Ram 14 MB, karta CF 16 GB/Hades 060, CD-ROM, Nagrywarka Yamaha CDR, karta sieciowa, napęd Syquest 44 MB/Atari TT 030; 10 MB ST-Ramu, 64 MB TT-Ramu, Zewnętrzny naped CD-ROM, napęd MO Fujitsu 230 MB, karta graficzna MEGA Vision 300 Netusbee/Atari Jaguar + Skunkboard, Atari 65 XE + SIDE

10 Ostatnio edytowany przez jury (2020-11-27 07:04:17)

Dokładnie. Niestety nie rozumiem dlaczego obsługa Fire nie działa dla klasycznego joysticka.
Do tego możesz jeszcze grać na padzie 16bitowej Segi.

Może w takim razie ktoś ma pomysł dlaczego poniższy kod nie działa dla przycisku joysticka (a np. działa dla pada Segi)

Aktywuję joystick tak:

    joystick_atari = SDL_JoystickOpen(0);
    if (joystick_atari != NULL)
    {
        printf("joystick number of buttons: %d\n", SDL_JoystickNumButtons(joystick_atari));   (tu zwraca oczywiście, że jest 1 przycisk)
        printf("joystick number of axes: %d\n", SDL_JoystickNumAxes(joystick_atari));
        printf("joystick number of balls: %d\n", SDL_JoystickNumBalls(joystick_atari));
        printf("joystick number of hats: %d\n", SDL_JoystickNumHats(joystick_atari));
    }

A potem korzystam z niego tak:

    SDL_JoystickUpdate();
    current_hat = SDL_JoystickGetHat(joystick_atari, 0);
    current_button = SDL_JoystickGetButton(joystick_atari, 0);

11

Hmm, a jak podłączysz myszkę zamiast joya zwraca Ci któryś przycisk? Bo sega to chyba ma przycisk na inny pin wyprowadzony, o ile pamiętam, więc może tu jest pies pogrzebany?

Sikor umarł...

12 Ostatnio edytowany przez jury (2020-11-27 20:50:03)

Nie sprawdzałem z tą myszą, bo mam Eiffel więc musiałbym szukać oryginalnej klawiatury i myszy, ale jako że bardzo dawno grałem na padzie Segi na Falconie, to stwierdziłem, że może źle to pamiętam albo tak naprawdę to w ogóle nigdy nie grałem i tylko chciałem :) więc postanowiłem to zweryfikować na jakiejś grze. Ściągnąłem pierwszą lepszą grę dostosowaną do twardego dysku i Falcona ze strony Klapauzius'a i ... jednak dobrze pamiętałem odnośnie pada Segi. Wszystko działa OK i kierunki i fire. Cuda niewidy ...