od kiedy to cudo istnieje na Atarce ?
czy ktos moze podac date ukazania sie pierxszej wersji tego player-a ?
THX
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » SID Player
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
od kiedy to cudo istnieje na Atarce ?
czy ktos moze podac date ukazania sie pierxszej wersji tego player-a ?
THX
a z rok temu Święty zaczął próbować robić coś z niczego - a dalej to już poszło :)
Oficjalna premiera była chyba w demie Świętego na QuaST 2004?
W każdym razie tam po raz pierwszy usłyszałem...
Ale z dyskusji na forum można było się czegoś spodziewać...
Dokładnie w grudniu zaraz przed świętami wpadłem na pomysł żeby rozpracować otwarzarkę do sidów z dema Hadru ale niestety okazało się że goście dopasowywali swojego playerka do każdego sida indywidualnie. Zatem pojawił się pomysł żeby napisać playera na tyle uniwersalnego aby odtwarzał 70% sidów na pokeyu. Efekt był ale nie do końca zadowalający.
Dopiero po znalezieniu na forum tematu "softsynth 2" zaczęła się dyskusja dotycząca odtwarzania sampli i 1 okresowych fal , gdzie wpadłem na pomysł jak odtwarzać szum i fale prostokątną z PWM.
Na wiosnę tego roku zabrałem się za pozytywkę dla dziecka opartą na 6502 i codecu. Najprostszą metodą był softsynth - oczywiście narodził się pomysł - skoro jest odtwarzacz do różnych fal to czemu nie połączyć go z emulacją Sida - problemem było jak mi się wydawało, konwertowanie częstotliwości sida na wartości dodawane do fali - to rozwiązanie podsunęło sie samo - na początku miało być dzielenie i mnożenie - ale przypadkiem wpisałem wartości bezpośrednio z sida i zaczęło grać , ale częstotliwośc była za wysoka , więc podział przez 2 i pozytywka zaczęła grać jak sid.
Pamiętam że skoro pozytywka grała to czemu nie zrobić tego na atari , skoro jest już engine softsynth opracowany z Tebe i Zielonym (w drodze gęstej dyskusji na forum)
W niedzielę wieczorem odsłuchałem pierwszego sida na atarku !!!
Efekt był - ale dźwięk był metaliczny, perkusja brzęczała i musiał być wyłączony ekran - to dyskwalifikowało użycie go w demie.
Kolejnymi ulepszeniami było dodanie szumu nie syntezowanego ale tego z pokeya - dźwięk był czystszy i perkusja mniej metaliczna !
Ale problem nadal został - po 2 tygodniach myślenia jak to wszystko odtwarzać bez zniekształceń wpadłem na pomysł żeby użyć przerwań IRQ , DLI i włączyć ekran. Efekt jest taki jak teraz słychać.
Ponieważ kończyłem Reditusa to nie miałem czasu dalej nad nim pracować a i do dema chciałem coś zostawić :D .
Oczywiście w międzyczasie pojawił się pomysł na filtr dolnoprzepustowy ale z braku czasu dopiero jego kod powstał niedawno.
Po party zabrałem się za wersję na której można słuchać różnych sidów i taka jest na razie.
I tyle w cyklu - jak to było z sid playerem...
Trzeba przyznać, Święty, że masz łeb! Trzymamy kciuki za ciebie i czekamy na ciąg dalszy. I na nowe projekty.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Software, Gry - 8bit » SID Player
Wygenerowano w 0.063 sekund, wykonano 16 zapytań