od kiedy to cudo istnieje na Atarce ?

czy ktos moze podac date ukazania sie pierxszej wersji tego player-a ?

THX

World f**k Olympique Marseille & Legia Warszawa i Sochi 2014

2

a z rok temu Święty zaczął próbować robić coś z niczego - a dalej to już poszło :)

I Ty zostaniesz big endianem...

3

Oficjalna premiera była chyba w demie Świętego na QuaST 2004?

W każdym razie tam po raz pierwszy usłyszałem...

Ale z dyskusji na forum można było się czegoś spodziewać...

4

ja mam execa z poczatku stycznia jesli data maila dobrze wstawiona ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

Dokładnie w grudniu zaraz przed świętami wpadłem na pomysł żeby rozpracować otwarzarkę do sidów z dema Hadru ale niestety okazało się że goście dopasowywali swojego playerka do każdego sida indywidualnie. Zatem pojawił się pomysł żeby napisać playera na tyle uniwersalnego aby odtwarzał 70% sidów na pokeyu. Efekt był ale nie do końca zadowalający.

Dopiero po znalezieniu na forum tematu "softsynth 2" zaczęła się dyskusja dotycząca odtwarzania sampli i 1 okresowych fal , gdzie wpadłem na pomysł jak odtwarzać szum i fale prostokątną z PWM.

Na wiosnę tego roku zabrałem się za pozytywkę dla dziecka opartą na 6502 i codecu. Najprostszą metodą był softsynth - oczywiście narodził się pomysł - skoro jest odtwarzacz do różnych fal to czemu nie połączyć go z emulacją Sida - problemem było jak mi się wydawało, konwertowanie częstotliwości sida na wartości dodawane do fali - to rozwiązanie podsunęło sie samo - na początku miało być dzielenie i mnożenie - ale przypadkiem wpisałem wartości bezpośrednio z sida i zaczęło grać , ale częstotliwośc była za wysoka , więc podział przez 2 i pozytywka zaczęła grać jak sid.

Pamiętam że skoro pozytywka grała to czemu nie zrobić tego na atari , skoro jest już engine softsynth opracowany z Tebe i Zielonym (w drodze gęstej dyskusji na forum)

W niedzielę wieczorem odsłuchałem pierwszego sida na atarku !!!

Efekt był - ale dźwięk był metaliczny, perkusja brzęczała i musiał być wyłączony ekran - to dyskwalifikowało użycie go w demie.

Kolejnymi ulepszeniami było dodanie szumu nie syntezowanego ale tego z pokeya - dźwięk był czystszy i perkusja mniej metaliczna !
Ale problem nadal został - po 2 tygodniach myślenia jak to wszystko odtwarzać bez zniekształceń wpadłem na pomysł żeby użyć przerwań IRQ , DLI i włączyć ekran. Efekt jest taki jak teraz słychać.

Ponieważ kończyłem Reditusa to nie miałem czasu dalej nad nim pracować a i do dema chciałem coś zostawić  :D .
Oczywiście w międzyczasie pojawił się pomysł na filtr dolnoprzepustowy ale z braku czasu dopiero jego kod powstał niedawno.

Po party zabrałem się za wersję na której można słuchać różnych sidów i taka jest na razie.


I tyle w cyklu - jak to było z sid playerem...

6

no i?... co dalej :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

a dalej moze...

emulator komend basica c64 ? kolo pisze sobie jakies poki w petli a tu dzwiek jak z komody :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

Trzeba przyznać, Święty, że masz łeb! Trzymamy kciuki za ciebie i czekamy na ciąg dalszy. I na nowe projekty.