Udało mi się "wyrzeźbić" podstawę wtyku DIN14:
Forma do pozycjonowania pinów podczas wciskania:
DIN14 pinholder.stl
Forma podstawy wtyku:
DIN14 plug.stl
Pasujące piny:
DEGSON STL1350
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » DIN14 w wersji DIY
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Udało mi się "wyrzeźbić" podstawę wtyku DIN14:
Forma do pozycjonowania pinów podczas wciskania:
DIN14 pinholder.stl
Forma podstawy wtyku:
DIN14 plug.stl
Pasujące piny:
DEGSON STL1350
Świetne, dzięki.
Dzięki ci dobry człowieku :)
chyba trzeba będzie jednak zainwestować w drukarkę 3d, tylko gdzie ją postawić aby zony nie trafiło :?
Żonę najlepiej postawić z dala od drukarki, czyli najlepiej w piwnicy:-)
@_tzok_: dobra robota, świetnie wyszło.
Wersja z obudową:
https://www.thingiverse.com/thing:4401894
Miodzio. Kolejny powód, żeby wreszcie kupić drukarkę.
A tak na marginesie, to piny się po prostu wpycha? Nie ruszają się później?
To ja od razu dorzucę do pytania o piny: czy materiał z drukarki nie ma właściwości zbyt plastycznych pod wpływem temperatury i podczas lutowania pinów pozostaną one stabilne?
Tak, piny są wciskane, otworki w podstawie mają nieco mniejszą średnicę niż piny.
Jeszcze nie lutowałem, to się okaże. Na pewno lutować trzeba bardzo sprawnie i szybko. Po lutowaniu może być konieczne zalanie żywicą epoksydową. W ostateczności można też użyć wsuwek na piny (piny wystają prawie 3 mm). Prototyp jest wydrukowany w całości z PLA, ale docelowo podstawę pinów można drukować z ABSu (czyli tego samego tworzywa, z którego są oryginalne podstawy pinów we wtykach DIN).
Jak by ktoś drukował dla siebie i chciał by wydrukować ekstra 3/4 sztuki to bardzo poproszę :)
Powiem tak - wydrukować można z ABS-u i jest to dokładnie ten sam materiał jaki używamy we wtyczkach. Na pewno jest mniej odporny (drukowanie warstwowe) niż z wtrysku, ale powinno dać radę.
@lopez: jak starczy ci z PLA to dam radę - udało się uruchomić moją drukarkę. Chodzi o same środki? Czy z obudową
Z obudową był by super.
To jak się decydujesz - robię. Zrobię zaraz próbę i dam znać, czy idzie. ;)
@lopez: z mojej drukarki przy PLA sporo obrabiać trzeba, jak widzę. Ale jak chcesz to zrobię z 3-4 i podasz namiar na paczkomat, jak nie - są lepsze drukarki do PLA. U _tzoka_ wydruk wygląda ekstra. Niestety, ABS-u teraz nie mam.
Mogę wydrukować kilka sztuk, ale piny załatwiasz we własnym zakresie. Filament mam tylko PLA - do wyboru żółty lub czarny. Moja drukarka to też nie jest jakiś cud techniki - Creality Ender-3. Wydruki są z najtańszego PLA - 3DActive, także za kolor nie ręczę, bo raz wychodzi czarny, raz półprzezroczysty, raz błyszczący, raz matowy...
Najpierw jednak spróbuję czy to się da polutować.
To czekam na testy lutowania :)
Chcę w końcu goteka do ST ze skręconą obudową. Najfajniej jak by była czarna, ale innym kolorem też nie pogardzę byle by tylko podpiąć w końcu sprzęcik :)
A ja nie mogę swojej ożenić z jakimś lepszym softem - czasem pod oryginalnym XYZ dzieją się cuda :/ A Cura nie chce do niej nic przesłać jakoś (jakby był brak połączenia) po USB, Repetier Host gubi połączenia na początku transmisji (po USB), po WiFi tylko oryginalny XYZ się łączy :/
Cociekawe - z ABS-em nie robi aż takich chopków..
Nie masz opcji druku z GCode z karty pamięci? Ja drukuje właściwie tylko z karty, bo Ender ma tylko port USB i kartę micro-SD. Teraz chcę wrzucić ESP3D, ale to też drukuje przez kartę, tylko GCode można wrzucić na kartę przez WiFi. Można jeszcze ESP-Link (to jest RS232 over IP) czyli jakby "bezprzewodowe USB".
Wprowadziłem kilka poprawek do projektu - wydłużyłem połączenie pomiędzy skorupami z 0,5 cm do 1 cm i dodałem kołnierz do wtyku - mieści się do portu i jest wystarczająco wytrzymały, by w nim nie został.
Czyli projekt ściągnąć jeszcze raz?
No właśnie w mojej się nie da :/ Ale ciekawostka - wydrukowałem wczoraj z Windowsa 10 programem MS i wyszło lepiej na samym sterowniku niż dedykowanym oprogramowaniu - jakby oprogramowanie XYZ nie radziło sobie do końca z PLA. Co ciekawe - na ABSie działa dobrze ;)
Do PLA są zupełnie inne ustawienia niż do ABS.
_tzok_: wiem, ustawiam je, nie korzystam nawet ze standardowych oferowanych przez program (tam predefiniowane ustawienia wogle są z drugiej strony mnie poniżej linii pleców) - ale i tak kicha. Coś po prostu spaprali - jak chodzę do pracy to na starszej, teoretycznie gorszej drukarce (makerbot replicator 2) z PLA wychodzi dużo lepiej niż u mnie. Z ABSem moja daVinci radzi sobie doskonale - stąd podejrzewam jakiś błąd oprogramowania firmowego (updejtowane na najnowszą wersję) - chyba, że tak się "bronią" przed korzystaniem z tańszych filamentów niż ichniejsze (bez kasety). Stąd moje zdziwienie, że wydruk z PLA wyszedł więcej niż przyzwoity z dupnego programiku wbudowanego w windows 10 zamiast z dedykowanego ;)
Zasadniczo dotyczy to drobnych elementów - z większymi radzi sobie lepiej. Póki co w wolnych chwilach (a tych brak) będę się starał ożenić tą drukarkę z innym oprogramowaniem i testami.
A wracając do tematu - powinienem ściągnąć jeszcze raz pliki?
Tak, powinieneś i drukować wersję "long".
DIN14_Grip_long.stl
DIN14_Shell_Shroud_long.stl
DIN14_Base.stl
Są tam też pliki źródłowe dla Autodesk Fusion 360, więc możesz wprowadzić jakiś poprawki.
Wygląda świetnie, próbowałeś już lutować ?
Melduję posłusznie wykonanie zadania... tzn. wtyczka polutowana i działa:
Lutowanie wymaga wprawy, nie można grzać pinów lutownicą, to musi być tylko dotknięcie, mocno rozgrzaną lutownicą (340°C). Na szczęście te piny są cynowane i bardzo dobrze się lutują. PLA na chwilę lekko mięknie, ale nie "płynie". Przeżyło nawet poprawkę, bo nie udało mi się uniknąć pomyłki.
...tak przy okazji porównanie HxC v3.4.14.1a vs. FF v3.13a - ten sam obraz z tego samego pendrive:
Świetnie to wyszło. A z tego porównania to dobrze widzę, że wynika, że trochę szybciej działa FF?
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Fabryka - 16/32bit » DIN14 w wersji DIY
Wygenerowano w 0.031 sekund, wykonano 66 zapytań