1 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-05-03 14:03:14)

Nikogo nie dziwi ze dzisiejsze playery z edytorow muzycznch zabieraja nawet "40 linii ekranu" ale jak to bylo w zlotej erze?
Sprawdzalem playery muzyczne lat 80 - raczej (a nawet wcale) nie wychodzily powzej 8 linii - do 5 !!! razy szybciej niz dziejsze playery?

wybralem utwory hity wszechczasow na atari np. Panther, Storm, Amaurote, Draconus, Zybex, Ninja Commando, Blinky's Scary School, Extirpator, International Karate, Jet Set Willy, Warhawk, Ninja, Milk Race

i... wlasciwie mozna powiedziec ze player jest ten sam (roznice - jesli sa, dotycza ilosci instrumentow, tabel czestotliwosci dzwiekow, efektow), sadze ze roznice moga wynikac jedynie z kompilacji warunkowych.

i teraz pytanie - jakiego edytora uzywali?

mysle ze byl dostepny (rozne firmy, rozni autorzy, nawet autorzy ktorzy na atari napisali tylko jeden utwor)

ma ktos jakiekolwiek wiadomosci co to mogl byc za edytor?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

2 Ostatnio edytowany przez pancio.net (2020-05-03 14:38:08)

Adam Gilmore (Zybex, Blinkly czy Ninja Commando) to chyba pisał własną odgrywaczkę...

http://www.atari.org.pl/wywiad/adam-gilmore/3

A Whittaker czy Hubbard to nie wiem...

Pamiętam natomiast, że bez problemu Zybexa dało się odwzorować w CMC i brzmiał tak samo jak oryginał

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

3

napisal tam, ze komponowal na c64 i wpisywal recznie wartosci na atari - wlasnie chodzi mi o program do ktorego recznie wpisywal te hexy.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4

Nie doczytałeś.... owszem, napisał, że większość muzyczek pastowała najpierw na C64 a później przenosił je na Atari odgrywając na klawiszach i kodując bezpośrednio w HEX. Później pisze, że oryginalnie przechowywał je jako DATA z kodem w asemblerze.. nie ma wskazania na odgrywarkę...

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

5

jest, pisze o "specjalnej procedurze odgrywającej". procedury ktorej w tamtych czasach uzywalo bardzo duzo muzykow...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6

wyjasnilo sie... to od Roba Hubbarda kopiowali procedure playera...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

7

zybex o ile pamiętam był w pakiecie z edytorem od ASFu, nawet miałem to w oryginale http://atariki.krap.pl/index.php/Sound_Tracker

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

8

ktos to juz gdzies slyszal?

https://megawrzuta.pl/download/f7090d00 … 45ccd.html

muza na playerze ktorego uzywal Richard Munns

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

9

To się da wyczuć. Być może i jego jakieś "zaginiony" kawałek. Btw. źródła jego muzy są w (Turbo) Basicu.

Tu nieco ciekawostek:

https://atariage.com/forums/topic/86511 … /#comments

I Ty zostaniesz big endianem...

10

faktycznie jest tam kilka muzyczek w basicu :-) nawet do V8 :-)


... tej nie ma.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

11 Ostatnio edytowany przez tebe (2020-05-09 12:56:52)

6 linii to zajmuje obecnie player LZSS, który ma spakowane pakiety po 9 bajtów dla POKEY-a

innymi słowy w czasach kiedy nie było trackerów, playery były dużo prostsze

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

12

player Munncha zajmuje 2 linie (rzadko 4 liniie) ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

13

i jest tak samo uniwersalny? w tamtych czasach trzeba było mieć nie tylko smykałkę do muzyki ale i do kodowania, nie dziwne że Ci co nie potrafili kodować korzystali z gotowych sprawdzonych rozwiązań innych

działało i to im wystarczało, nie sprawdzali czy jest to optymalne czy można lepiej bo mogli nie mieć takich umiejętności

tamte muzyczki to programy, z pętlami i warunkami, wywoływaniem podprocedur, nie wiem w czyjej głowie zrodził się pomysł na tracker ale ktoś musiał usystematyzować cały ten "bajzel" i radosną twórczość

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

14 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-05-09 16:48:32)

moim zdaniem nie jest (trzy muzyczki i kazda miala odrobine zmieniany player) rezerwuje miejsce pod uzywane zmienne/instrumenty itd. z jednej strony ok. ze potrafili tak dostosowac playera ze wlaczone bylo tylko to co uzywali w danym momencie ale z drugiej wymagalo to ogromnej pracy od samego muzyka. nie wyobrazam sobie jak to robil np. Munns jak jego muzyka dopiero po kompilacji brzmi jak trzeba... oprocz talentu ogromna praca.

co do playera... to na 100% nie napisala go ta sama osoba ktora uzywala jej w grach... proponuje zajrzec do gry np. rebound.

to kolejny juz nie wiem ktory przyklad gier z lat 80 ktore podobnie jak dzis wykorzystywaly zewnetrzne playery... to ze koderzy w grach pisali swoje... moze, ale watpie.

---
acha, ta muzyczka w mp3 to niepublikowana muzyka do nie wydanej gry Project Xanthien

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Mozarci 8bit :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

16

xxl napisał/a:

ktos to juz gdzies slyszal?
https://megawrzuta.pl/download/f7090d00 … 45ccd.html
muza na playerze ktorego uzywal Richard Munns

Can you share the binary or .sap, pls?

17 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-05-11 08:24:05)

pg napisał/a:

Can you share the binary or .sap, pls?

of course, I just sent an email

---

Bardzo interesujace podejscie do tworzenia muzki prezentuje SoundMachine, nie chodzi o edytor, wlasciwie w danch mozna programowac POKEYa jak sie chce.

odtwarzanie czasowo dochodzi do 16 linii ekranu... szbciej niz RMT ale duzo wolniej niz reszta.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

18

xxl napisał/a:

wyjasnilo sie... to od Roba Hubbarda kopiowali procedure playera...

Hehe.... Dość zabawne jest to, że Hubbard namęczył się pewnie nad procką, inni ją też  używali (bez "tantiemów") ale on z kolei sam kopiował motywy z cudzych utworów - co się okazało po latach.... :o :P

19 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-05-13 12:42:13)

szkoda ze dzis nie ma ludzi, ktorzy tak perfekcjnie potrafia interpretowac chwytliwe motywy muzyczne, tym bardziej ze efekt pozostawial konkurencje daaaleko w tle.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

20

czasy się zmieniają, dostęp do muzycznych "pobudzaczy" też ;)
https://plus.gazetawroclawska.pl/hera-k … r/12312597

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C