1

Zrzucilem dzis obrazy z oryginalnych dyskietek instalacyjnych Robbo na PC, wersja wydana przez XLand.
I wszystko sie pieknie instaluje, no ale pokonal mnie jeden temat - nie moge zlokalizowac manuala. Gdzies go nawet mialem, w jakims pudle chyba cos kiedys, ale nie pod reka.

Czy ktos z obecnych dysponuje moze? I bylby w stanie zeskanowac i podeslac, uprzejmie poprosze?

Jakby ktos mial chec na zrzuty, to sluze uprzejmie.

--
= krap.pl =

2 Ostatnio edytowany przez micromax (2020-05-03 19:12:57)

Mam orginal robbo od xland ale na cdromie. moge zrobic obraz z plyty.
Instrukcji papierowej nie ma. jedynie karta rejestracyjna

Timex 2048, Atari 130XE, Atari STE, Amiga 600, SNES, Pegasus.....

3

Wow, doczytałem w pliku tekstowym z gry, że Robbo na PC wymagało 386...

4 Ostatnio edytowany przez micromax (2020-05-03 20:14:48)

Moja wersja CD działa w windows.
na pudelku napisane jest ze wymaga pentium 200 i windowsa 95/98/me/xp
http://micromax.dyndns.tv/rpc.torrent

Timex 2048, Atari 130XE, Atari STE, Amiga 600, SNES, Pegasus.....

5

to stare robbo wymaga 286 i chodzi na herculesie/cga/ega/vga, plus wykorzystuje covoxa.
no ale ma ksiazkowe zabezpieczenie przed kopiowaniem. wiec za image plyty dziekuje, dalej poszukuje papieru albo jego cyfrowej reprezentacji.

--
= krap.pl =

6 Ostatnio edytowany przez Jacques (2020-05-04 07:41:40)

=============================================================================
The Adventures of Robbo * Instructions & Troubleshooting Info  *  Version 1.0
=============================================================================


Robbo Requires:
  * A 386 or faster IBM-compatible PC
  * VGA graphics
  * Hard disk

Also supports:
  * Sound Blaster, SB Pro, and compatible music cards

Ale nie zdziwiłbym się, jeśli faktycznie działa na 286 ;)
Tak czy inaczej mnie to nie ratuje, bo chciałem odpalić na sprzętowo emulowanym PC na Amidze 500 (KCS Power PC Board), a to ma NEC V30 @ 10MHz (takie schyłkowe XT).

7

No tak, tylko ty mowisz o remake, a ja mowie o wersji oryginalnej.

Post's attachments

robbo-1.png 21.16 kb, liczba pobrań: 1 (od 2020-05-04) 

robbo-2.png 34.78 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
--
= krap.pl =

8 Ostatnio edytowany przez Jacques (2020-05-04 10:37:01)

Aj, faktycznie, sorry za zamieszanie, tę wersję PC/DOS którą ściągnąłem firmuje Epic Megagames. A mógłbyś zamieścić oryginalną?

9

Hmm, a wersja zrobiona na rynek amerykański? https://www.classicdosgames.com/game/Ad … Robbo.html - tam kodów nie ma, a o ile pamiętam to to samo (znaczy się tak jest według opisów), ale po angielsku?

Sikor umarł...

10

Prosze bardzo, to jest oryginalna, zrzuty dyskietek instalacyjnych. No tylko problemik taki, ze instrukcja jest potrzebna.
I ja wiem, ze sa pozniejsze edycje i wtedy juz nie jest potrzebna, ale to juz nie jest to samo wydanie.

Stad apel, czy ktos moze nie ma gdzies w piwnicy.

Post's attachments

786l-robbo-pc-dysk1.img 1.17 mb, liczba pobrań: 59 (od 2020-05-09) 

788c-robbo-pc-dysk2.img 1.17 mb, liczba pobrań: 33 (od 2020-05-09) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
--
= krap.pl =

11 Ostatnio edytowany przez QTZ (2020-05-18 11:45:10)

Szukałem i chyba nigdzie indziej w internecie nie ma obecnie wersji polskiej. Nie znalazłem też skanu instrukcji, ani kodów do uruchomienia gry.

Szukając przypomniało mi się że kiedyś grałem w tę wersję i że były tam polskie sample - coś w rodzaju "masz śrubkę" :)

Instrukcję znalazłem w dwóch ofertach, są zdjęcia, jednak widać tylko okładkę - żółty napis Robbo (taki jak w demie) na tle dużych pikseli w różnych odcieniach jasnoniebieskiego.

Jest też kartka, która co prawda kodów nie zawiera, ale jest częściowo czytelna, co udało się uzupełnić korzystając z tego, że ktoś inny również umieścił tę kartkę, ale przy grze Electro Body, więc ją przepisałem w całości:

Gra logiczno–zręcznościowa. Jej bohater, niepozorny ale pełen niewiarygod-
nych pomysłów robot, ma nie lada problem. Za sprawą kaprysu Wielkiego
Konstruktora został brutalnie uwikłany w niezrozumiałe dla niego problemy
i przeniesiony do świata pełnego niebezpiecznych labiryntów. Czy uda mu się
wrócić do swych ojczystych stron? Krążące legendy głoszą, że jego próby
kończyły się niezmiennie porażką. Ale teraz – kto wie? W tajemnym miejscu,
w krainie xland, zwanym Skrytka 57 skonstruowano specjalne urządzenie
mające kształt dobrze znanej dyskietki. Dzięki temu wystarczy tylko włożyć
ten tajemniczy krążek do podstacji kręcenia danych twojego komputera,
wykonać kilka magicznych czynności i już możesz pomóc robotowi w jego
dotychczas beznadziejnej misji.

Czy poradzisz sobie ze wszystkimi pułapkami i pomysłami Wielkiego Kon-
struktora czekającymi na robota? Pierwsze planety to zaledwie przedsmak tego
co czeka Cię w tym złożonym z 60 labiryntów świecie. Twoje zadanie nie jest
proste. Przesuwanie skrzynek, detonowanie min, strzelanie do mieszkańców
tajemniczych korytarzy nie rozwiąże problemów robota podobnie jak on sam
ich nie rozwiązał. Musisz przede wszystkim myśleć, obserwować i myśleć.
Masz też trochę łatwiejsze zadanie – widzisz bowiem zawsze dużą część
labiryntu, w którym znajduje się robot. Zdecydował więc, że Ty będziesz
sterował jego krokami. Spraw aby nie żałował swojej decyzji.

Jak wszystkie przedmioty pochodzące z krainy xland, także ten umila nam
życie wspaniałą, dynamiczną, specjalnie skomponowaną muzyką. Ale to
jeszcze nie wszystko. Jest pewna nowość: oprócz obrazu i muzyki udało się po
raz pierwszy przekazać MOWĘ i to nie w języku robota. Robbo mówi do
Ciebie po polsku! Czar mowy działa jednak lepiej, jeśli posiadasz kartę Sound
Blaster lub interfejs Covox.

Świat robota, mimo psikusów Wielkiego Konstruktora, jest bardzo kolorowy, a
jego urodę i piękno oddać może wiernie w 256 kolorach tylko karta VGA. Ci,
którzy posiadają karty EGA, Hercules i CGA zobaczyć mogą naszego bohatera
i jego świat w nieco uboższej szacie graficznej.

Wymagany dysk twardy, stacja dyskietek 5.25" 1.2 MB, komputer AT lub
lepszy.

Cena gry 180 000 zł.
Cena gry z interfejsem Covox 270 000 zł.

[przepisał QTZ]

Są też dostępne zdjęcia tyłów pudełek, więc również przepisałem tam występujący tekst:

Robbo
xland
Chaos

opakowanie przyjazne dla środowiska

Digitalizowane dźwięki
Głośniczek
Sound Blaster
AdLib
Covox na LPT
256 kolorów VGA
EGA
CGA
Hercules
[Joystick]
[Klawiatura]

Gra dla każdego!
Robbo jest grą logiczno–zręcznościową
dla każdego, niezależnie od płci, wieku
i pochodzenia. Rozwiązując wraz z robotem
zagadki w świecie złożonym z 60 układów,
ćwiczysz refleks i zdolność logicznego
myślenia. Masz zapewnioną pyszną zabawę
na wiele dni.

Digitalizowana muzyka!
Specjalnie skomponowane i wykonane na
profesjonalnych instrumentach muzycznych
cztery dynamiczne utwory o nowoczesnej
aranżacji, umilą Ci zabawę i doskonale
wprowadzą w klimat gry. Największe
wrażenie robi muzyka odtwarzana przez
karty typu Sound Blaster lub Covox.

256 kolorów VGA!
Grafika na karcie VGA jest bajecznie kolorowa
ii doskonale oddaje urodę świata, w którym
porusza się nasz Robbo. Posiadacze innych kart
graficznych nie muszą się jednak martwić:
dzięki specjalnym metodom konwersji
możliwości graficzne zostały w pełni
wykorzystane.

Robbo mówi po polsku!
Absolutna nowość i niesłychana frajda:
dzięki procesowi digitalizacji mowy
gra mówi do Ciebie po polsku. Informuje
o wykonanych akcjach, zebranych
przedmiotach, rozwiązanych zagadkach...
Robi to duże wrażenie szczególnie
na dzieciach, w których mówiący komputer
budzi zaufanie i zaciekawienie.

Minimalne wymagania sprzętowe to: IBM AT lub inny 100% z nim zgodny, 640kB pamięci RAM, stacja
dyskietek 5.25" 1.2 MB, i dysk twardy. Gra współpracuje z kartami graficznymi VGA, EGA, CGA i Hercules.
Dźwięki odtwarza przez wbudowany w każdy komputer głośniczek, karty muzyczne Sound Blaster i AdLib
lub zewnętrzny przetwornik cyfrowo–analogowy typu Covox.
Zalecana konfiguracja: IBM AT/386, karta grafiki VGA, karta muzyczna Sound Blaster, reszta jak wyżej.

Autorzy gry: Janusz Pelc i Maciej Miąsik. ©1993 xland computer games

[przepisał QTZ]

I czerwona plakietka z żółtym tytułem i białym tekstem:

mam
Robbo
i gram!

Na "karcie rejestracyjnej" jest wyjaśnienie co to za tajemne miejsce zwane Strefa Skrytka 57:

xland computer games
skrytka pocztowa 57
31–557 Kraków 49

Exe-k wygląda na skompresowany podobnie jak ten z wcześniejszej wersji demo, jednak nie udało mi się go rozpakować programem, którym rozpakowałem demo. Po uruchomieniu w DOSBox-ie zrobiłem dump pamięci, ale kodów niestety nie zauważyłem (są trzyliterowe ciągi tekstowe, ale chyba są to kody do poziomów w grze?).

Filename                   : ROBBO.EXE 
File Size                  : 2,149,033 Bytes
Executable Format          : MS-DOS

MS-DOS Header Information
=========================
Bytes in the last page     : 329
Number of pages            : 90
Relocation entries         : 0
Header size in paragraphs  : 32
Initial SS (Relative)      : 0x0ac9
Initial SP                 : 0x14a9
Initial CS (Relative)      : 0x0ac9
Initial IP                 : 0x0010

Może ktoś spróbuje rozszyfrować kody potrzebne do uruchomienia tej wersji.
Istnieje wersja DOSBox-a z debugerem, gdzie można coś więcej zdziałać.

Edit: Szukając dalej trafiłem na przykład programu pozwalającego ominąć tego typu zabezpieczenie. Dotyczy on... gry Robbo w wersji PL. W załączniku trzy prawie identyczne wersje tego programiku wraz z źródłami. Uruchamiamy go przed exe-kiem gry. Ponieważ exe-k sam się zapisuje, przed pierwszym uruchomieniem warto zrobić jego kopię. Programik nie jest dopracowany, po wyjściu z gry (Alt+X) DOSBox nie uruchamia programów - pomaga dopiero jego restart. Zauważyłem też, że gra się wiesza po dwukrotnym wpisaniu kodu do levelu (F3)... Może ktoś zerknie na źródła i poprawi?

PS. "Masz bateryjkę!" - to było to!

Wielkie dzięki za udostępnienie plików!

Jeżeli ktoś ma, to skanami / zdjęciami instrukcji również jestem zainteresowany.

Może sprzedający by się zgodził udostępnić zdjęcia?

Post's attachments

rob_crk.7z 1.46 kb, liczba pobrań: 8 (od 2020-05-18) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

12 Ostatnio edytowany przez QTZ (2020-05-21 16:17:04)

Wprawdzie to nadal nie instrukcja, ale znalazłem dobrze działający trainerek :cool: - uruchamiamy R

Ciekaw jestem tej instrukcji - teksty na załączonej kartce i pudełku jakieś dziwne (oryginalny tekst z wersji na Atari był o wiele lepszy i lepiej pasował do gry), to co może być jeszcze w ~32 stronicowej instrukcji?

Edit: Doszedłem do C i po chwili...

Plik ROBBO.EXE uszkodzony!
Prawdopodobnie infekcja wirusowa!
Konieczna jest ponowna instalacja gry.

Wgląda na to że Robbo zainfekował się sam, bo sama gra zapisuje swój plik...

[DOSBox-a zamyka się naciskając Control+F9 i trzeba przywrócić exe-ka]

Edit2: Identyczny efekt jest z poprzednim "fix-em"...

Uszkodzenie polega na tym, że na końcu pliku jest wstawiany tekst? "olume" tworząc wpis "volume" i kolejne 10 Bajtów do końca pliku jest zmodyfikowanych (oprócz tego około 6 jest modyfikowanych, ale nie powodują problemów), może to przypadłość DOSBox-a?

Edit3: Zainstalowałem MS DOS-a pod DOSBox-em i jest tak samo. Uruchomiłem pod Bochs-em i tu zaskoczenie nie działają kody do gry zanotowane podczas gry w DOSBox-ie?! A że całość działa raz szybciej, a raz wolniej to nie udaje mi się przejść nawet do B, gdybym przeszedł dalej to ekran jest ucięty i kodów nie będzie widać, ale bym się przekonał czy się da dalej przejść. Sprawdziłem jedną z angielskich wersji i ta się w DOSBox-ie nie uszkodziła.

Metodą brute-force i patrząc na tekst ulotki odgadłem jeden kod: 29 15 5 ROBOT - wylosował się jako 71 :) więc mało prawdopodobne, żeby słowa były zapisane w całości - prawdopodobnie zapisane są tylko "sumy", a może i długość. Niestety gra uruchomiona kodem pod DOSBox-em również się uszkodziła, więc wygląda na to, że winny jest DOSBox i sama gra.

Dotychczasowe "kody" dotyczyły stron 5-8, 10-22, 24-26, 28-32. Najczęściej dot. właśnie strony 29 (8x). Maksymalny wiersz to 24. A wyraz to 6.

Edit4: Przeczytałem, że do Robbo Millennium "dla prawdziwych fanów dołączona wersja retro.", więc może jest to poprawiona bądź odblokowana wersja, a być może na CD są kody?

Edit5: Poszukałem jeszcze w innym miejscu i kolejny plik - tym razem wraz z cheat-ami (ROBBOTRN.7z) - również ten sam efekt pod DOSBox-em. No i pod Bochs-em też - po przejściu pierwszej planety z C zapisuje exe-ka i go uszkadza. Czyżby ta wersja gry miała buga? Nie chce mi się wierzyć, że twórca trainera go nie przetestował, ale z drugiej strony napisał, że robił go w nocy w pośpiechu...

Post's attachments

ROBBOTRN.7z 10.04 kb, liczba pobrań: 4 (od 2020-05-21) 

ROBBO_TSR.7z 1.81 kb, liczba pobrań: 6 (od 2020-05-20) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

13 Ostatnio edytowany przez QTZ (2020-05-29 23:10:38)

Próbowałem jeszcze coś znaleźć.

Przejrzałem moje płyty CD z różnych starszych magazynów, niestety nie znalazłem patcha ani żadnych innych materiałów dotyczących Robbo, próbowałem też szukać na archive.org, ale na razie niewiele sprawdziłem.

Znalazłem, że Robbo Millenium było w magazynie Cybermycha 10/2003, jednak była to wersja "specjalna" - jak przeczytałem okrojona - podstawowy zestaw planet, nie było też wersji "retro" - czyli odpowiednika wersji z tego wątku. Wersji z Cybermychy nie znalazłem, ale taką wersję pamiętam, i chyba nawet nie wiedziałem, że powinny tam być dodatkowe planety i wersja "retro"...

Sprawdziłem "zwyczajne" Robbo Millenium i rzeczywiście wersja "retro" się w nim znajduje. Wygląda na to, że są tam wrzucone luzem pliki, które w wersji dyskietkowej są skompresowane w exe-ku, a sam exe-k wersji Millenium wygląda na kolejną wersję tamtego, ale jest nieskompresowany.

Nie ma zabezpieczenia z instrukcją i nie ma też instrukcji, przynajmniej w wersji elektronicznej. Jedyne zabezpieczenie to sprawdzanie obecności pliku robbo1.pak w ścieżce z której gra została zainstalowana.

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\L.K. Avalon\Robbo millennium]
"test"="D:\\robbo1.pak"

Pliki instalacyjne można skasować (wyjąć płytę), a ścieżkę ustawić na dowolny istniejący plik (może być pusty plik na C:) i gra się uruchomi. Także w porównaniu z zabezpieczeniem wersji dyskietkowej ta wersja jest praktycznie niezabezpieczona, co jak przypuszczam umożliwia też edycję map, grafiki i dźwięku w grze (dla testu skompresowałem wstawki). Można by się pokusić o podmianę grafiki na tę z Atari :)

Udostępnioną wersję dyskietkową próbowałem uruchomić na różnych Virtualnych maszynach, niestety poza DOSbox-em wszędzie działa za szybko i nie da się przejść dalej. Wszędzie jednak kod(y) na początku jest inny, a gra po kilku uruchomieniach sama się uszkadza... Także albo coś jest nie tak z wirtualnymi maszynami, albo zabezpieczenie Robbo zostało przekombinowane, ale czy wtedy nie byłoby o tym głośno? Czy nikt się nie zetknął z tym problemem pod DOS-em?

Szkoda, że wraz z wersją angielską nie została opublikowana odblokowana wersja polska, do tego wersja angielska jest pozbawiona obsługi starszych kart graficznych.

14

Mam płytę Avalon klasyka czy jakoś tak gdzie znajduje się Robbo - muszę sprawdzić jaka to wersja.

15

Okazuje się, że już kiedyś info o wersji Millenium znalazłem - wątek o nieznanej wersji demo: http://atarionline.pl/forum/comments.ph … ionID=3206 (ktoś umieścił moje screeny z tego wątku na MobyGames).

@Paweł warto porównać pliki, bo wersji angielskich jest dostępnych kilka... a może jest tam patch lub instrukcja? :)

16

krap napisał/a:

ze edycje i wtedy juz nie jest po

Kolego przesympatyczny - posiadam kody zapisane w pliku tekstowym, ja wiem ze wątek z przed 2 lat - ale moge po pracy je tu wrzucić jeśli potrzebne są nadal - Ja ze swojej strony bardzo Ci dziekuje za obrazy dyskietek - szukalem ich bardzo długo, aż trafiłem na to forum :) Pozdrawiam.

17

Pewnie, że są potrzebne! Bardzo proszę o wrzucenie ich i z góry dziękuję. :D
Fajnie, że zostały znalezione.

18 Ostatnio edytowany przez Xerxes (2022-04-29 00:08:57)

Oj, nie widzialem wczesniej tego watku... Skan instrukcji w zalaczeniu

https://www.mediafire.com/file/ygfdzuj7 … anual.djvu