Szukałem i chyba nigdzie indziej w internecie nie ma obecnie wersji polskiej. Nie znalazłem też skanu instrukcji, ani kodów do uruchomienia gry.
Szukając przypomniało mi się że kiedyś grałem w tę wersję i że były tam polskie sample - coś w rodzaju "masz śrubkę" :)
Instrukcję znalazłem w dwóch ofertach, są zdjęcia, jednak widać tylko okładkę - żółty napis Robbo (taki jak w demie) na tle dużych pikseli w różnych odcieniach jasnoniebieskiego.
Jest też kartka, która co prawda kodów nie zawiera, ale jest częściowo czytelna, co udało się uzupełnić korzystając z tego, że ktoś inny również umieścił tę kartkę, ale przy grze Electro Body, więc ją przepisałem w całości:
Gra logiczno–zręcznościowa. Jej bohater, niepozorny ale pełen niewiarygod-
nych pomysłów robot, ma nie lada problem. Za sprawą kaprysu Wielkiego
Konstruktora został brutalnie uwikłany w niezrozumiałe dla niego problemy
i przeniesiony do świata pełnego niebezpiecznych labiryntów. Czy uda mu się
wrócić do swych ojczystych stron? Krążące legendy głoszą, że jego próby
kończyły się niezmiennie porażką. Ale teraz – kto wie? W tajemnym miejscu,
w krainie xland, zwanym Skrytka 57 skonstruowano specjalne urządzenie
mające kształt dobrze znanej dyskietki. Dzięki temu wystarczy tylko włożyć
ten tajemniczy krążek do podstacji kręcenia danych twojego komputera,
wykonać kilka magicznych czynności i już możesz pomóc robotowi w jego
dotychczas beznadziejnej misji.
Czy poradzisz sobie ze wszystkimi pułapkami i pomysłami Wielkiego Kon-
struktora czekającymi na robota? Pierwsze planety to zaledwie przedsmak tego
co czeka Cię w tym złożonym z 60 labiryntów świecie. Twoje zadanie nie jest
proste. Przesuwanie skrzynek, detonowanie min, strzelanie do mieszkańców
tajemniczych korytarzy nie rozwiąże problemów robota podobnie jak on sam
ich nie rozwiązał. Musisz przede wszystkim myśleć, obserwować i myśleć.
Masz też trochę łatwiejsze zadanie – widzisz bowiem zawsze dużą część
labiryntu, w którym znajduje się robot. Zdecydował więc, że Ty będziesz
sterował jego krokami. Spraw aby nie żałował swojej decyzji.
Jak wszystkie przedmioty pochodzące z krainy xland, także ten umila nam
życie wspaniałą, dynamiczną, specjalnie skomponowaną muzyką. Ale to
jeszcze nie wszystko. Jest pewna nowość: oprócz obrazu i muzyki udało się po
raz pierwszy przekazać MOWĘ i to nie w języku robota. Robbo mówi do
Ciebie po polsku! Czar mowy działa jednak lepiej, jeśli posiadasz kartę Sound
Blaster lub interfejs Covox.
Świat robota, mimo psikusów Wielkiego Konstruktora, jest bardzo kolorowy, a
jego urodę i piękno oddać może wiernie w 256 kolorach tylko karta VGA. Ci,
którzy posiadają karty EGA, Hercules i CGA zobaczyć mogą naszego bohatera
i jego świat w nieco uboższej szacie graficznej.
Wymagany dysk twardy, stacja dyskietek 5.25" 1.2 MB, komputer AT lub
lepszy.
Cena gry 180 000 zł.
Cena gry z interfejsem Covox 270 000 zł.
[przepisał QTZ]
Są też dostępne zdjęcia tyłów pudełek, więc również przepisałem tam występujący tekst:
Robbo
xland
Chaos
opakowanie przyjazne dla środowiska
Digitalizowane dźwięki
Głośniczek
Sound Blaster
AdLib
Covox na LPT
256 kolorów VGA
EGA
CGA
Hercules
[Joystick]
[Klawiatura]
Gra dla każdego!
Robbo jest grą logiczno–zręcznościową
dla każdego, niezależnie od płci, wieku
i pochodzenia. Rozwiązując wraz z robotem
zagadki w świecie złożonym z 60 układów,
ćwiczysz refleks i zdolność logicznego
myślenia. Masz zapewnioną pyszną zabawę
na wiele dni.
Digitalizowana muzyka!
Specjalnie skomponowane i wykonane na
profesjonalnych instrumentach muzycznych
cztery dynamiczne utwory o nowoczesnej
aranżacji, umilą Ci zabawę i doskonale
wprowadzą w klimat gry. Największe
wrażenie robi muzyka odtwarzana przez
karty typu Sound Blaster lub Covox.
256 kolorów VGA!
Grafika na karcie VGA jest bajecznie kolorowa
ii doskonale oddaje urodę świata, w którym
porusza się nasz Robbo. Posiadacze innych kart
graficznych nie muszą się jednak martwić:
dzięki specjalnym metodom konwersji
możliwości graficzne zostały w pełni
wykorzystane.
Robbo mówi po polsku!
Absolutna nowość i niesłychana frajda:
dzięki procesowi digitalizacji mowy
gra mówi do Ciebie po polsku. Informuje
o wykonanych akcjach, zebranych
przedmiotach, rozwiązanych zagadkach...
Robi to duże wrażenie szczególnie
na dzieciach, w których mówiący komputer
budzi zaufanie i zaciekawienie.
Minimalne wymagania sprzętowe to: IBM AT lub inny 100% z nim zgodny, 640kB pamięci RAM, stacja
dyskietek 5.25" 1.2 MB, i dysk twardy. Gra współpracuje z kartami graficznymi VGA, EGA, CGA i Hercules.
Dźwięki odtwarza przez wbudowany w każdy komputer głośniczek, karty muzyczne Sound Blaster i AdLib
lub zewnętrzny przetwornik cyfrowo–analogowy typu Covox.
Zalecana konfiguracja: IBM AT/386, karta grafiki VGA, karta muzyczna Sound Blaster, reszta jak wyżej.
Autorzy gry: Janusz Pelc i Maciej Miąsik. ©1993 xland computer games
[przepisał QTZ]
I czerwona plakietka z żółtym tytułem i białym tekstem:
Na "karcie rejestracyjnej" jest wyjaśnienie co to za tajemne miejsce zwane Strefa Skrytka 57:
xland computer games
skrytka pocztowa 57
31–557 Kraków 49
Exe-k wygląda na skompresowany podobnie jak ten z wcześniejszej wersji demo, jednak nie udało mi się go rozpakować programem, którym rozpakowałem demo. Po uruchomieniu w DOSBox-ie zrobiłem dump pamięci, ale kodów niestety nie zauważyłem (są trzyliterowe ciągi tekstowe, ale chyba są to kody do poziomów w grze?).
Filename : ROBBO.EXE
File Size : 2,149,033 Bytes
Executable Format : MS-DOS
MS-DOS Header Information
=========================
Bytes in the last page : 329
Number of pages : 90
Relocation entries : 0
Header size in paragraphs : 32
Initial SS (Relative) : 0x0ac9
Initial SP : 0x14a9
Initial CS (Relative) : 0x0ac9
Initial IP : 0x0010
Może ktoś spróbuje rozszyfrować kody potrzebne do uruchomienia tej wersji.
Istnieje wersja DOSBox-a z debugerem, gdzie można coś więcej zdziałać.
Edit: Szukając dalej trafiłem na przykład programu pozwalającego ominąć tego typu zabezpieczenie. Dotyczy on... gry Robbo w wersji PL. W załączniku trzy prawie identyczne wersje tego programiku wraz z źródłami. Uruchamiamy go przed exe-kiem gry. Ponieważ exe-k sam się zapisuje, przed pierwszym uruchomieniem warto zrobić jego kopię. Programik nie jest dopracowany, po wyjściu z gry (Alt+X) DOSBox nie uruchamia programów - pomaga dopiero jego restart. Zauważyłem też, że gra się wiesza po dwukrotnym wpisaniu kodu do levelu (F3)... Może ktoś zerknie na źródła i poprawi?
PS. "Masz bateryjkę!" - to było to!
Wielkie dzięki za udostępnienie plików!
Jeżeli ktoś ma, to skanami / zdjęciami instrukcji również jestem zainteresowany.
Może sprzedający by się zgodził udostępnić zdjęcia?
Post's attachmentsrob_crk.7z 1.46 kb, liczba pobrań: 8 (od 2020-05-18)
Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.