Masz na myśli ekran większy niż to co widać na monitorze (czyli chcesz mieć viewport)?
Można to zrobić kilkoma metodami:
1. DLIST złożony z LMS-ów - przy skrolu trzeba modyfikować wszystkie LMS-y.
2. DLIST złożony z rozkazów tworzenia trybu (i LMS i nie) ale z włączonym HSCROL-em. Wtedy ekran ma większą szerokość o kilka bajtów zależnie od szerokości ustawionej w DMACTL. Ale przy większych szerokościach trzeba już stosować metodę 1.
Jeśli chodzi o większą wysokość ekranu to zawsze robi się to LMS-em (wszystko jedno czy używasz metody 1 czy 2).
Edit: Szerokości przy włączonym HSCROL opisane są w Atariki: http://atariki.krap.pl/index.php/ANTIC_ … List#HSCRL
Edit 2: I w Altirra Reference Manual w rozdziale 4.11. Playfield DMA sekcja Loading the line buffer: http://www.virtualdub.org/downloads/Alt … Manual.pdf
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje