1 Ostatnio edytowany przez Sikor (2020-04-04 18:00:15)

Odnalazłem kilka źródełek, korcą mnie szczególnie do skończenia dwa z nich (dobra, nie odnalazłem, ale miałem tylko zarzuciłem temat). Obie gry są grami pseudolosowymi, obie wymagają dopracowania, ale...
1. Uwolnij Łajkę - jest prostsza (w założeniach) w konstrukcji, możliwe w miarę szybkie ukończenie, tym bardziej, że scenariusz mam z grubsza rozpisany
2. Tajemniczy Zamek 3 - muszę ostrożnie gospodarować grafiką, gdyż nie wiem, czy graficzka będzie chciała coś jeszcze dorysować... Na pewno to nie powstanie szybko, ten typ gry u mnie znacie sami... Scenariusz ma tylko zarys, raczej tylko duży ATR wchodzi w grę.
W załącznikach stare koncepcje z tego. Miło by było poczytać komentarze od Was.
Dodam tylko, że żadna z tych gier nie ukaże się na planowanym cartridge-u, ale będzie tam jedna nowa prosta gra ode mnie - o ile uda mi się ją ukończyć. To dla mnie priorytet, ale czasem trzeba się oderwać i zrobić coś innego dla uspokojenia ciała i duszy :P
=====>
Mój głos to pomidor, abym widział wynik ankiety...

Post's attachments

INTR.XEX 17.78 kb, liczba pobrań: 20 (od 2020-04-03) 

LAJKA2.xex 18.86 kb, liczba pobrań: 21 (od 2020-04-03) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

2

Tylko nie napisz za chwilę z rozgoryczeniem, że nikt się nie odezwał. Zajrzę w te załączniki dziś lub jutro i wtedy na pewno zagłosuję:-)

3

Nie, tu nie napiszę :P TO moje stare wypociny i tu terminów nie ma, więc spoko.

Sikor umarł...

4

Coś jakby nie można oddać głosu..

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

5

Proszę jakby się powtórzyło w komentarzach - miałem tylko możliwość zresetowania wyniku. Póki co był jeden głos na TZ3.

Sikor umarł...

6

Uratuj Łajkę

<-- Kontakt przez "E-mail" gdyż albowiem moja skrzynka "PW" jest pełna i zaprawdę nie mam czego usunąć.

--== Kup Pan/i dyskietkę http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=18887 ==--

7

Wczoraj się dało głosować, dziś nie.

Trudno powiedzieć, ja sam robię przeważnie to na co mam ochotę i myślę, że to najlepsza droga żeby zrobić coś dobrze i do końca. Mam różne pomysły, często zaczynam robić coś pod wpływem jakiejś rozmowy, czasem jakiś pomysł wpadnie sam do głowy.

Myślę, że jeżeli masz już koncepcję i chciałbyś dokończyć którąś grę to zrób tę która w jakiś sposób jest dla Ciebie wyzwaniem. Według tego co napisałeś pomysł z Łajką jest bardziej zaawansowany i może jest bardziej oryginalny, więc myślę że ten, ale może masz inny ciekawy pomysł?

8

Pełna zgoda z QTZ, żeby robić to na co ma się ochotę w danej chwili. Ja tak samo robię z elektroniką, niektóre projekty porzuciłem, niektóre sobie dłubię, czasem rzucam wszystko i robię coś zupełnie innego - to są takie prawa tego, że robimy to wszystko jako hobby, a nie jako robotę z szefem czy klientem nad głową.

Z rzeczy, które pokazałeś Tajemniczy zamek wydaje mi się być kuszący, ale to za sprawą fajnej grafiki tytułowej, natomiast wszystko zależy czy gra będzie wystarczająco ciekawa i w całości wciągnie. Generalnie muszę jednak dodać, że moja ocena może być kompletnie bezpodstawna, ponieważ nieszczególnie przepadam za grami paragrafowymi i tekstowymi, a wiem, że Sikor w takich typach się raczej obraca.

Jeśli chodzi o opcję "olej to i pomyśl nad czymś innym", to myślę, że od gier paragrafowych i tekstowych mogło by być krokiem w przód robienie gier bardziej rozwiniętych przygodowych typu point and click. Tak sobie myślę, że pakując w point and click scenariusz tego typu jakiego robisz w grach paragrafowych, z taką grafiką jaką operujesz, być może był byś w stanie w Twoim ulubionym Turbo Basicu XL zbudować grę w typie hitów Rolanda Pantoły. To taki luźny mój pomysł, bo bardzo lubię takie gry i chętnie bym coś takiego zobaczył na świeżo na Atari, a jednocześnie może było by to fajne wyzwanie dla Ciebie skoro masz ochotę coś sobie popisać.

9

Z P&C jest jeden problem - tu już jest potrzebny dobry grafik. Do TZ3 kiedyś udało mi się od jednej osoby zdobyć sporo grafik, ale niestety jakiś czas temu kontakt się urwał. A brak grafika to główna bolączka gier robionych przeze mnie - bo w tym po prostu noga jestem.

Sikor umarł...

10

To rób grafikę symboliczną tylko, ale z dobrym scenariuszem i gameplayem. Jak będziesz miał kawałek gry gotowej i będzie zachęcająca, to może skusi się jakiś grafik ze stałych ekip robiących grafiki na kompoty i do różnych współczesnych gier. A tak sobie myślę, że w TBXL powinno się spokojnie dać radę zrobić taki point&click. Wyobrażam sobie np. to co zrobiłem w The Last Disk+ (w sensie nakładu pracy i skomplikowania kodu/logiki) i w zasadzie wystarczyło by do tego dołożyć jakąś strzałkę jako kursor z PMG i spokojnie by to uciągnęło się wszystko. Można z góry założyć, że gra będzie duża objętościowo w sensie nie pchać na siłę wszystkiego w RAM, tylko doczytywać z atr-a. Zmierzam do tego, że wydajnościowo i możliwościowo powinno się spokojnie dać zrobić w TBXL grę na poziomie produkcji Pantoły. Oczywiście faktycznie grafika jest potrzebna dobra, tu nie przeczę. Natomiast ja o tym wszystkim wspomniałem dlatego tylko, że myślę sobie, że taka gra to by mógł być na prawdę jakiś nowy hicior, a skoro chcesz się bawić w TBXL i jednocześnie iść dalej i rozwojowo w stosunku do tego co robiłeś wcześniej, to jest jeden z kierunków możliwych jaki podsuwam:-)

11

No, TZ3 na pewno będzie się doczytywał ;) A z C&P nawet swego czasu z Pinokiem myśleliśmy nad czymś, ale upadło właśnie z powodu braku grafika... A TB spokojnie to uciągnie, choć Rolandem Pantołą niestety nie jestem (w sensie kodowania oczywiście) ;) Zobaczymy.

Sikor umarł...

12 Ostatnio edytowany przez QTZ (2020-04-07 09:43:58)

W ciekawą przygodówkę z interaktywną grafiką chętnie bym pograł :)

W zamierzchłych czasach chciałem zrobić przygodówkę. Chyba wtedy jeszcze takich gier nie było? Miało się sterować szczurkiem podobnym do postaci ze Spy vs Spy, gdzie po zebraniu i użyciu przedmiotów w domu miało się lecieć w kosmos :) Powinienem mieć jeszcze rysunek :)

Kiedyś pytałeś mnie czy bym nie zrobił grafiki do jakiejś Twojej gry. Jak to mówią na bezrybiu i rak ryba, ja od czasu do czasu coś narysuję, ale do poziomu grafików dużo mi brakuje i chyba nie dałbym rady aż tyle grafiki na całą grę zrobić.

Łatwiej rysuje się na kartce, potem można to zeskanować i poprawić lub przy pomocy tabletu graficznego (ja mam taki mały kilku calowy). Pisałem już o tym przy okazji konkursu Blukiego i mojej niby gry. Do której zrobiłem trochę grafiki (obrazki powyżej).

Na marginesie: Tej gry chyba już nie dokończę. To co jest, to zaledwie zajawka tego co miałem zamiar zrobić. Miała to być jedna z dostępnych miejscówek w większej całości. Niedawno napisałem program - "kostka do gry", który miał powstać na potrzeby tego projektu, a napisałem go bo sama kostka pseudo 3D wydała mi się ciekawym wyzwaniem. Kolejnymi niedokończonymi pomysłami są Koło Fortuny i Gra w Statki, a to jeszcze nie wszystko... a teraz zajmuję się OCR-em... i turbo K.S.O. ;)

Ostatnio DearHenry przyznał że jest grafikiem, może by się zgodził coś narysować? ;) Ew. mógłbym spróbować zapytać znajomych grafików... jak rozumiem projekt niekomercyjny?

13

Podoba mi się koncepcja Twojej grafiki. Nic, jak skoczę projekt na carta to do czegoś usiądę.  Niestety, zdalna praca jako nauczyciel mnie dobija - poziom niekompetencji uczniów i rodziców jest tragiczny... A i narzędzia nie ułatwiają sprawy.

Sikor umarł...

14

Dzięki.

Znalazłem rysunki, o których pisałem - projekt mojej gry, który prawdopodobnie powstał nie później niż w 1992 roku (najpóźniejsza data jaka jest zapisana na pozostałych kartkach). Spróbuję te rysunki zeskanować. [Co ciekawe szukając znalazłem moje notatki z elektroniki, które uzupełniają to o czym pisał dziś Jer.]

Oglądałem jednego dnia lekcje w TV, trafiłem na dość ciekawe (podobno były też wpadki uczących). Ale nie wyobrażam sobie jak wyglądają lekcje on-line z grupą dzieciaków.