1,626

wszystko ładnie i pięknie, tyle że jeśli docelowo spakowany plik uruchamiany jest w środowisku sztucznie ograniczonym np. do transmisji szeregowej, to zamiast ładować się 2-3 sekundy z dysku to ładuje się 1:16 ze SIO.

Dodatkowo przypominam, że nigdy mi nie odpowiedziałeś na pytanie jak skonfigurować xb z poziomu pliku *.cfg tak, by dostęp do I/O był poprzez OS.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,627 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-30 22:55:31)

bj na pewno nie laduje sie tyle co napisales z hdd,


sprawdz na hdd i nie grzesz wiecej...


===
a to i tak nie optymalizowana procka... moze byc jeszcze szybciej

Post's attachments

bj.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 2 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,628 Ostatnio edytowany przez Pin (2020-01-30 23:42:18)

Wyniki testów nie są tak optymistyczne jak by się mogło wydawać.

Twoja wersja, spakowana w tym ATR z hdd ładuje się około 33s, w czasie I/O dysk głównie czeka na dane.
Wersja niepakowana - 281kB danych ładuje w około 8.5s.

Z tego wynika jasno, że w przypadku szybkiego medium I/O pakowanie mocno spowalnia ładowanie danych

Test na IDE Plus 2.0, 6502, Antic włączony - około 68kB/s transfer.

Ponawiam też pytanie o plik *.cfg

Kontakt: pin@usdk.pl

1,629

ale wiesz, ze porownujemy czasy dla dwoch spakowanych wersji...

odpakowujace sie PO zaladowaniu i W CZASIE ladowania. zmierz czas do uruchomienia.

bedziesz musial zapisac ta druga wersje na jakims atr albo odjac czas na ladowanie loadera :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,630

..a, w tym sensie to nie widzę powodu do "wyścigów", bo mając wybór wybieram niepakowane wersje gdyż i tak z dysku wpadnie to szybciej niż rozwiązanie, które proponujesz.

Ponawiam też pytanie o konfigurację xb w *.cfg - nie chciałbym tego robić co jeden post ... chyba, że to konieczne ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,631 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-31 06:54:42)

niespakowana wersja laduje sie 2:58 czyli dwa razy dluzej niz spakowana... poza tym nie zaladujesz jej ze stacji bo nie miesci sie na nosniku. stosujac retoryke patosceny mozna powiedziec ze zostala specjalnie tak przygotowana zeby nie ladowac sie z okreslonego nosnika ;-)

odnosnie konfigu. odpowiadalem juz kilka razy (poki mi sie nie znudzilo z 50 stron temu), poza tym podpowiedzi jakie dajesz ludziom sa po prostu bledne - juz ich nawet nie prostuje i traktuje jak spam. wiec i kolejna rade przeinaczsz. po co.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,632

@Pin
No widzisz, musisz tylko sięgnąć te 50 stron wstecz i tam na pewno znajdziesz rzeczową odpowiedź ;)

1,633

To z łaski swojej daj link do odpowiedzi znajdującej się 50 stron temu.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,634

jesli autor umiescil konfig to grzechem jest go kasowac.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,635

Pin napisał/a:

To z łaski swojej daj link do odpowiedzi znajdującej się 50 stron temu.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,636

Tebe opublikowal Super Pakera i mozna juz tworzyc spakowane binarki dowoli :-)

http://madteam.atari8.info/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,637

Pin napisał/a:
Pin napisał/a:

To z łaski swojej daj link do odpowiedzi znajdującej się 50 stron temu.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,638 Ostatnio edytowany przez tebe (2020-02-04 21:15:02)

XXL przetestuj czasy ładowania skompresowanych danych dla aPLib ale używającego strony zerowej, jakie będą różnice względem Twojej natywnej wersji nie używającej strony zerowej

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,639 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-02-04 22:54:10)

moge ja optymalizowac pod wzledem szybkosci - 20 bajtow na stronie zero na procke putbyte i store i bedzie smigac az milo.

===

... 2,5% szybszy... 24 bajty krótszy

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,640 Ostatnio edytowany przez Pin (2020-02-04 23:24:06)

Pin napisał/a:

To z łaski swojej daj link do odpowiedzi znajdującej się 50 stron temu.

Ponawiam pytanie.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,641

To ja jeszcze poproszę o odpowiedź w wątku z muzyką z ZX-a. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

1,642

dzis pojawila sie wersja relokowana wersja xB z modulem I/O RamDisk (zawiera dekompresje binarek oraz dekompresje danych)

co oznacza, ze moze byc inkludowana do projektu i stanowic calosc np. z gra

co rowniez oznacza, ze dla komputerow z rozszerzona pamiecia mozesz dystrybulowac gre w postaci xex

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,643

dla wybranych komputerów zapewne

przechodze na tumiwisizm

1,644

oczywiscie. dla komputerow Atari, inne mnie nie interesuja

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,645

wybranych komputerów atari w takim razie
pewnie to te korepetycje u Giertycha...

przechodze na tumiwisizm

1,646

xxl napisał/a:

dzis pojawila sie wersja relokowana wersja xB z modulem I/O RamDisk (zawiera dekompresje binarek oraz dekompresje danych)...

Czy możesz podać jakiś realny przypadek użycia... konfiguracji sprzętowej i np spreparowanego obrazu ATR, który można by nagrać na dyskietkę i zobaczyć jak xB działa w praktyce?

Chciałbym odnieść wrażenie, że to nie jest produkt dla jednego usera... i ma wartość użytkową...

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

1,647

Candle napisał/a:

dla wybranych komputerów zapewne

Be relieved if not among those selected. :)

1,648

pancio.net napisał/a:

Czy możesz podać jakiś realny przypadek użycia... konfiguracji sprzętowej i np spreparowanego obrazu ATR, który można by nagrać na dyskietkę i zobaczyć jak xB działa w praktyce?

Chciałbym odnieść wrażenie, że to nie jest produkt dla jednego usera... i ma wartość użytkową...


taki model dystrybucji gier na xB byl juz od dluzszego czasu dyskutowany. w koncu doszedl do skutku.

jest sprytnie ale opisze to dokladnie po ukazaniu sie gry, autor ma pierwszenstwo.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,649

Ja też się dołączę. Ja nie do końca kumam, jak ten xBios działa. Chodzi mi o takie bardziej łopatologiczne wyjaśnienie. Od razu napiszę, że ja nie jestem programistą, a tym bardziej gier nie piszę. Czy xBios ma dla mnie jakieś zastosowanie, jak tworzę sobie dyskietki z wieloma grami pod Spartę używając MSDOS (MicroSpartaDOS) albo na przykład jak robię cartridge z wieloma grami, na bazie S/XEGS?
Po prostu czytam te wątki, a że nie jestem programistą, to nie do końca rozumiem, a chciałbym jakoś to wykorzystać w swoim atarowym świecie. Widzę tu jakieś screeny z HighScore, które gdzieś czytałem, że mają coś wspólnego z tym itp.

Sorki, parę piwek machnąłem i się wymuliłem z moją totalną niewiedzą :)

Może niejasno określiłem, ale może bardziej na przykładzie: co mogę zrobić z tym xBiosem i BoulderDashem czy coś w ten deseń albo ze składanką gier.

1,650

xB jest dla programistow...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.