1

Zostając wezwany do tablicy przez Tebe podzielę się swoją twórczością, której poświęciłem sporo godzin na zakodowanie tego.
Z racji że mam wenę na retro więc powstało takie coś - playerek grający na 4 kanałach softsyntch wraz z nieco trikowym odtwarzaniem sampli - od strony technicznej 4 kanały grające na 8 khz z oversamplingiem na 16khz ( w zasadzie co 2 miksowane kanały jest wpis do DACa ) , od strony technicznej jest to player formatu PumaTracker - mam nadzieję że każdy słuchając będzie wiedział skąd te utwory pochodzą , ja zawsze chciałem usłyszeć kawałek nr 7 na Atari i mam nadzieję że nie tylko mi to sprawi radość :)
Trochę nieskromnie powiem że jest to chyba najładniej grająca procedurka tego typu na małe Atari.
Podpowiem to jest prezentacja pierwszego z 2 playerków ;)

W załączniku pliki obx (atarowe comy)

Post's attachments

toki3.obx 18.44 kb, liczba pobrań: 61 (od 2020-01-30) 

toki4.obx 17.87 kb, liczba pobrań: 47 (od 2020-01-30) 

toki5.obx 19.2 kb, liczba pobrań: 40 (od 2020-01-30) 

toki7.obx 19.2 kb, liczba pobrań: 52 (od 2020-01-30) 

toki9.obx 18.34 kb, liczba pobrań: 41 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

2

Jak zwykle perełka :) Playerek gra bardzo fajnie (na razie odsłuchałem na emulu, ale wieczorem posłucham na Atari). Dzięki Święty!

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

3

gra idealnie :-)

PumaTracker to nie wariacja FutureComposera?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

4 Ostatnio edytowany przez swiety (2020-01-30 12:18:48)

w zasadzie tak , pierwszy powstał playerek do futurecomposera 1.4 ;), pumatracker bazuje nieznacznie na nim. Ogólnie używa fal z fc1.3 oraz podobnego zapisu songu typu 32 wierszowe patterny, songpozycja - pattern plus 2 transpozycje - instrumentu i nuty , rożnice są w zapisie patternów oraz całkiem innej filozofii opisu instrumentów ale koncepcja jest podobna - 2 tablice - jedna do obsługi głośności oraz numeru próbek , druga do modulacji częstotliwości ( zmiana nuty bądź samej częstotliwości).

Za to dużo miałem rozkminiania samego sposobu działania playera z amigi , zwłaszcza że sam kod playera jest jakąś deasmblacją oryginanego kodu bez żadnego opisu zmiennych ... Tak że część było podglądnięte z amigowego playera , część była napisana od początku na bazie szczątkowej instrukcji samego pumatrackera ...

5 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-30 12:37:58)

tylko szukac bazy muzyczek :D


a ten wspomniany drugi player to.... ?

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6 Ostatnio edytowany przez tebe (2020-01-30 13:08:47)

gra pięknie :)

szukałem informacji na temat Puma Tracker-a, samego programu nie namierzyłem, tylko moduły z kilku gier m.in. Toki
z informacji wynika że tracker był wykorzystywany w komercyjnych produkcjach firmy OCEAN, w grach

gdyby był dostęp do tego tracker-a, może byłaby możliwość tworzenia nowych modułów, nowe narzędzie dla scenowych muzyków

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

tu lezy

https://demozoo.org/productions/184151/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

8

@tebe: http://www.planetemu.net/rom/commodore- … ile-cr-abg

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

tak, dzięki :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

10

ogólnie to najlepszym rozwiązaniem odnośnie edytora byłoby połączenie komend z future composera z pumatrackerem i zrobienie edytora na którym dałoby się tworzyć tego typu utworki :)

XXL drugi playerek to future composer ale docelowo chciałbym wykorzystać go w jakimś interku ;)

11

dwie dobre wiadomosci.

- bedzie plajerek

- bedzie intro

:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

12

uuuu, playerek za dobry jest żeby go od razu upubliczniać ;)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

13 Ostatnio edytowany przez swiety (2020-01-30 16:43:28)

Może nie za dobry ale chciałbym go gdzieś wykorzystać , ale po tym co zaprezetowałem tutaj cięzko będzie zrobić jakieś WOW :P W załączniku wrzucam kolejne kawałki z TOKI , dorobiłem mały equalizerek żeby się nie nudziło słuchanie

Post's attachments

toki1.obx 16.02 kb, liczba pobrań: 43 (od 2020-01-30) 

toki6.obx 17.28 kb, liczba pobrań: 41 (od 2020-01-30) 

toki8.obx 18.81 kb, liczba pobrań: 44 (od 2020-01-30) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

14

.... rewelacja ...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

15

Super gra... przez chwilę się zastanawiałem czy to na pewno jest Pokey... kawał dobrej roboty :-)

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

16

@Święty: mi te WOW rosło za każdym razem, jak podsyłałeś mi kolejne pliczki do testów. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

17

swiety napisał/a:

Może nie za dobry ale chciałbym go gdzieś wykorzystać , ale po tym co zaprezetowałem tutaj cięzko będzie zrobić jakieś WOW :P W załączniku wrzucam kolejne kawałki z TOKI , dorobiłem mały equalizerek żeby się nie nudziło słuchanie


Amazing work ! I now feel unfortunate that the sound of my 130XE is playing through my monitor speakers which cannot play very loud.

18

Święty - zrób wersję pod TURBO!! - przykładowo istnieje obecnie wersja softsynth playera (by Mono) grająca na 6502 i 65c816, różnica jest powalająca ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

19

Właśnie miałem zapytać ile to KHz może zrobić na rapidusie.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

20

wersja dla starego Softsynth wyrabiała coś około 50kHz.

Kontakt: pin@usdk.pl

21

dajcie jakiegoś linka do dokumetacji np rapidusa - bo rozumiem że dla tej kary chcielibyście specjalną wersję :)
Sam nie mam tego w swoim atari a że chwilę już wypadłem z obiegu więc nie do końca wiem jak działa to wszystko , z tego co widzę altira emuluje rapidusa więc jak będę wiedział jak mogę spróbować zrobić wersję dla 20mhz

22

najlepiej niech się wypowie Mono, który robił już softsynth pod turbo. Choć, to nie były dwa programy tylko jeden. Sprawdzał wydajność cpu i obliczał odpowiednio bitrate.

Kontakt: pin@usdk.pl

23

Na http://drac030.atari8.info jest Rapidus OS (jeszcze niedawno nazywał się DracOS). Wczoraj wyszła nowa wersja nr 2.41. Zaprogramuję tę wersję u siebie i podeślę ci cały zrzut flasha z Rapidusa.

W razie czego pisz do autora karty, czyli Pasia. Jest tutaj na forum.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

24 Ostatnio edytowany przez mono (2020-02-01 17:20:23)

Programiki, które popełniłem są dwa: PSGPLAY (synteza AY na POKEY-u - gra dumpy .PSG - nie jest jeszcze publicznie udostępniony bo nie jest skończony) i SSPLAY (odtwarza moduły z SoftSynth-a).
Nie pisałem programów specjalnie pod Rapidusa (dlatego nie programuje Rapidusowych rejestrów), ale chciałem żeby procedury syntezy poprawnie działały w komputerach z dowolnym kwarcem. W związku z tym przed odtwarzaniem utworu puszczam procedurę odtwarzającą na pustych falach i patrzę ile cykli syntezy wykona się w 50/60 ramkach. Potem zależnie od tego przeliczam częstotliwości dźwięków.
Rapidus dzieli pamięć podstawową na 4 banki po 16K. Użytkownik może "dopalić" bank podczas konfiguracji Rapidusa. Adresowanie banku dopalonego działa z pełną prędkością 816, adresowanie niedopalonego synchronizuje dostęp do pamięci z zegarem 1.77MHz *.
Dostęp do rejestrów I/O zawsze jest synchronizowany z zegarem 1.77MHz *.
I cała filozofia.

* - właściwie to zegar na płycie Atari

Edit: Jeszcze jedna rzecz mi się przypomniała. Jeden POKEY może grać dwie fale PDM - 1+3 i 2+4. AUDCTL ustawiasz na 1.77 na kanałach 1 i 3, filtr na 1+3 i 2+4 i łączysz generatory 1+2 i 3+4 w pary. Ponieważ okres generatora jest < 256 to obydwa kanały 1 i 2 mogą generować falę o wypełnieniu 1/7 (oidp) bo zarówno AUDF1 i AUDF2 jak i AUDF3 i AUDF4 będą się przeładowywać w tym samym momencie. Może miałbyś mniej miksowania wtedy. Sampla generujesz parami 1+3 i 2+4.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

25

jedynie zostaje mi jeden kanał C1+C3 na 1.79 z filtrem bo na kanalce C2 mam zegar taktujący przerwanie IRQ dla playera - w tym przypadku zegar bazowy 15khz /2

Będe orał temat