1,601 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-12-15 19:19:54)

RESET w xB dziala jak RESET - zimny start

a komenda DOS w konsekwencji skrypt oddaje sterowanie do programu wywolujacego (ale... zalezy od programisty)

program usera wywoluje xBIOS_RUN_SCRIPT...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,602 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-12-17 10:35:21)

a w praktyce tak to wyglada:

https://www.youtube.com/watch?v=czIMhaX2raM

demko sobie leci a co jakis czas wywoluje skrypt:

10 GR.0:INPUT A:POKE 1536,A     - w komorce 1536 Starfield przechowuje ilosc gwiazd na ekranie

====
praktyczne zastosowanie? wiele...

moze przyciagnie to uwage jakiegos BASICowca - nie wiesz jak udzwiekowic swoj program w basicu? bardzo proste :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,603 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-12-24 12:38:19)

no i.... jest:

https://www.youtube.com/watch?v=mcBGqksA-Xo

dla przykladu nagralem nowego xB wraz z ra StuntCarRacer na karta.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,604

Czytałem o tej funkcjonalności, aczkolwiek domniemam iż była niedostępna. Możesz opublikować plik *.car??

Kontakt: pin@usdk.pl

1,605

czyli z programu współpracującego z XBIOS-em będzie w prosty sposób można zrobić obraz CAR-ta ? :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,606

no tak. nawet nie prosty.... banalny - doklejasz do .ATR naglowek i stopke. i tyle, masz carta :-)

bedzie jeszcze jedna super niespodzianka... jeszcze pare dni.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,607

Pin napisał/a:

Możesz opublikować plik *.car??

Kontakt: pin@usdk.pl

1,608

wkrotce. najpierw bedzie kilka rozdan pod stolem...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,609

ok, rozumiem że nie dla mnie :)

ale rozumiem całkowicie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,610 Ostatnio edytowany przez pancio.net (2019-12-25 10:01:06)

@Pin, sprawdź pod choinką... w święta wszystko jest możliwe... nawet zwierzęta gadać mogą :-)
@xxl, bądź człowiekiem i darczyńcą, obdarz Pin-a łaską na święta :-)

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

1,611

Czekamy, czekamy

1,612

dzis zaimplementowalem:

xBIOS_UNPACK_DATA               equ xBIOS+$4B


czyli nie tylko binary file moze byc spakowany. user dostaje funkcje do ladowania danych spakowanych. spakowane dane moga byc czescia wiekszego pliku.

jaki kompresor? ... dowolny. ja dodaje lz4.

w zmiennej:

xUNPACK equ xBIOS+$3e4

znajduje sie adres dekompresora - mozna wpisac adres swojego.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,613

wstawki Basicowe w asemblerowym kodzie nabieraja nowego znaczenia w kontekscie tego filmiku:

https://www.youtube.com/watch?v=8YoQ8LY5OQ0

tak gdzies kolo 5:40

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,614

jesli ktos uzywa xB i mysli wydac gre na karcie to polecam:

https://obrazki.elektroda.pl/4610622700_1578495802.jpg

producent J.Husak.

na tym karcie uzywajac funkcji xB bedzie mozna zapisywac dane jak na zwyklej dyskietce.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,615

dodany kolejny dekompresor ID01

przyklad w zalaczniku - dekompresja podczas ladowania z wydajnoscia bliska deflaterowi :-)

oryginal = 16400

app = 11885 - ID01
def = 11823
lz4 = 13996 - ID00

Post's attachments

decompress.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 3 (od 2020-01-20) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,616

podnosimy poprzeczke, kolejny dekompresor dla binarek

kod zrodlowy dekompresora: https://xxl.atari.pl/aplib-decompressor/

przykladowy plik gra Druid:

oryinalnie:  41212
lz4: 23006
aPL: 18176

Post's attachments

druidaPL.atr 90.02 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,617

Ładnie, ładnie. Ten ma ID01 czy to jeszcze inny?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,618

ID01

lada dzien/tydzien Tebe opublikuje narzedzie do tworzenia binarek z ta kompresja.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,619

Supeł. @xxl: Czy to ty robiłeś poprawki w chkxex do wyświetlania bloków skompresowanych? Jeśli tak to poprosiłbym o podesłanie źródeł - zmergowałbym ze swoimi poprawkami do pokazywania bloków SDX.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

1,620

poprawione zrodla chkxex wyslalem pare tygodni temu do Tebe bo rozumiem ze on jest autorem programu. mial to umiescic na stronie (zrodla rowniez).

Twoje poprawki dla SDX tez sie tam znajduja.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,621

A używasz smallz4 do tych eksperymentów?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

1,622 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-30 08:15:44)

mam go ustawionego defaultowo, fakt, wczesniej podalem wersje spakowana jeszcze zanim mialem smallz4 ;)

oryinalnie:  41212
lz4: 22890 zamist 23006
aPL: 18176

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,623

Pin napisał/a:
xxl napisał/a:

przykladowo Bomb Jack (zajmuje 275 KB w jednym pliku) nie miesci sie na dyskietce dla stacji 1050.

no to juz sie miesci - 94 KB


Jest przecież v5 BombJack, spakowana do 96kB, ładuje się i rozpakowuje dokładnie tyle czasu co Twoja, ...


gdyby ktos mial jeszcze jakies watpliwosci...

wersja z ostatnim dekompresorem zajmuje 77 KB (przypominam ze oryginalnie 275 KB)

co oznacza ze deklasuje pod tym wzgledem binarki rozpakowujace sie po zaladowaniu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,624

Wygrałeś! Brawo.. tylko czy czasem nie jest tak, że odczyt zajmuje mniej czasu niż dekompresja z Twojej biblioteki? Testy?

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

1,625 Ostatnio edytowany przez xxl (2020-01-30 22:44:26)

tak, w testach (te same warunki ladowania):

plik podlinkowany przez Pina 96 KB dekompresja po zaladowaniu - do uruchomienia 1:27
plik dekompresujacy sie podczas ladowania - do uruchomienia 1:16

wygrywa na dluosci pliku i czasie uruchomienia...

===
natomiast na emulatorze z patchem (czas ladowania = w przblizeniu 0) do uruchomienia w obydwoch przpadkach czas = 0:28

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.