1 Ostatnio edytowany przez mono (2020-01-25 16:53:55)

Nadszedł chyba już czas na publikację playerka odtwarzającego moduły w formacie RAD za pomocą układów OPL2/OPL3.
Programik jest napisany dla SDX 4.48+ i wykorzystuje karty YAMari (od T0ri'ego) i Melody (od Candle'a). Dziękuję Panowie za świetny sprzęt!

Aktualna wersja to 0.3 i można ściągać .zip, .atr, .arc lub .tar.bz2.

Domyślnie zakłada się że YAMari znajduje się w slocie 6 (adres $D5C0).

Tutaj z kolei dostępne jest spakowane repozytorium git ze źródłami do emulatora atari800 rozszerzonego o obsługę YAMari (i paru innych układów).
Dla przypomnienia - kompilujemy poprzez:

$ ./configure \
    --enable-monitorbreakpoints \
    --enable-monitorprofile \
    --enable-monitortrace \
    --enable-seriosound \
    --enable-volonlysound \
    --enable-synchronized_sound \
    --enable-sid_emulation \
    --enable-psg_emulation \
    --enable-opl3_emulation
$ make

Do kompilacji potrzebne są biblioteki:
- libc++
- libayemu 1.0.0: https://github.com/gasman/libayemu
- libresid 0.16: http://www.zimmers.net/anonftp/pub/cbm/ … index.html

Build przygotowywany jest u mnie dla SDL.
Kod emulacji został wzięty z DOSBOX-a.

Edit: Ech literówka.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

Wspaniale, tyle że jak na razie to nikt nie ma tych cartów ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

3

No tak, ale kiedy już będziesz go miał to masz już oprogramowanie, które z nim działa :)
Zawsze można zapisać się na listę chętnych w wątku dla YAMari i może Panowie zdecydują się wyprodukować serię.

Co do oprogramowania, to @xxl coś chyba też kombinuje.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

4

To, co kombinuje to czynnik pomijalny, bo i tak nie będzie działać ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

5

Pin: nie marudź :)
Było naprawdę wiele możliwości zdobycia tych cartów - jakieś zrobił Tori, sporo zrobił Mq i ja też kilka zrobiłem.
Można było kupić same płytki, gotowe carty, a nawet ode mnie można było dostać całe polutowane carty gratis.
Jak ktoś bardzo nie chciał, to nie ma :)

6

x_angel, gdybyś czasem miał ochotę robić reedycję YAMari, to proponuję od razu pod obudowę Sikora robić projekt. Wymiary pcb wrzucę lada dzień, już obiecuję od początku tygodnia Sikorowi, ale ciągle nie mam czasu tego dokończyć...

7

Było tyle tych cartów i ich producentów, że się w tym pogubiłem :D

Kontakt: pin@usdk.pl

8

Wielkie dzięki Mono!

Bez Twojego kodowania świat byłby zbyt szary :)

OPL na Atari? Niech żyje!

Różne różności dla Atari i nie tylko - przydatne, bądź nie ale i tak warto zajrzeć...
http://atari.myftp.org  Atari - Power without price and necessary elements with some sh*t onboard
https://reversing.pl SSL enabled site

9

mono.atari.pl nie działa, czy jest jeszcze jakieś miejsce zbiorcze z downloadem playerów od mono? :)

10

Jacques napisał/a:

mono.atari.pl nie działa, czy jest jeszcze jakieś miejsce zbiorcze z downloadem playerów od mono? :)

mono ma link w profilu: http://mono.i-demo.pl/

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

11

Dzięki :)

12

Dzięki inicjatywie Mateja są do wzięcia 3 cartridge Yamari. Ogólnie było ich 10 ale 4 pojechały do Mateja, dwa są już rozdane, jeden muszę zdiagnozować, bo nie ma dźwięku.

Matej chciałby aby carty trafiły do osób, które stworzą jakieś muzyczki.

Czy są chętni?

13

wziąłbym 1 szt

.

14

Odezwij się do mnie na lapserwis@gmail.com
Wygenerujesz etykietę i pojedzie :)

15 Ostatnio edytowany przez Matej (2023-04-21 17:03:32)

Sending mine 1x to Vinscool (rmt musician also coder - new RMT versions) also to GMG team authors of 3D FPS https://atari8.dev/final_assault/ when GMG will not want 1x will be ready to send to Polish musician/coder. Will write next weekend!

^Elanek
7x130XE + 3xAtari Falcon030 + 1xTT03 + 2xST-ATX

16 Ostatnio edytowany przez Matej (2023-04-21 17:01:54)

Also will make RADcompo (ATARI XL/XE FM or also PC MS-DOS/WINDOWS RAD tracker) every summer and winter.
And support on Forever, Silly Venture etc. As on MSX have YM + FM compos.
Maybe in future will find another original original and cheap opl3+yac dacs so maybe another after late summer autumn winter or so and AngelX or TORI or both will help with carts.
If guys from GMG will not want want give one for free to musician/code best will be musician that code. To make for example
POKEY+FM (rmt+rad) player or game sound engine (Pokey for FX + FM for tune) even maybe native PokeyFM tracker in far future.
Or some intro/demo using FM.

^Elanek
7x130XE + 3xAtari Falcon030 + 1xTT03 + 2xST-ATX

17

I still have 3 pieces of Yamari waiting for new owner.

18

Hello Xangel (Daniel) will write You email also ask friends Atari musicians from Atariage, Chipmusic.org and Discord. Will write email tomorrow.

^Elanek
7x130XE + 3xAtari Falcon030 + 1xTT03 + 2xST-ATX

19

mono napisał/a:

Domyślnie zakłada się że YAMari znajduje się w slocie 6 (adres $D5C0).

http://atariki.krap.pl/index.php/YAMari

Obszar w jakim znajdują się rejestry rozszerzenia może być skonfigurowany za pomocą wyboru jednego z hebelków przełącznika S2. Cały obszar adresowy strony $D5 został logicznie podzielony na 8 slotów po 32 rejestry. Można skonfigurować dostępność rejestrów urządzenia w odpowiednim obszarze:

    1 - $D500..$D51F
    2 - $D520..$D53F
    3 - $D540..$D55F
    4 - $D560..$D57F
    5 - $D580..$D59F
    6 - $D5A0..$D5BF
    7 - $D5C0..$D5DF
    8 - $D5E0..$D5FF

Jako standard przyjęto ustawienie hebelka 7.

A dlaczego $D5C0 ?
Czy jest jakiś powód / konflikt z innymi urządzeniami ?

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

20

prawdopodobnie jako możliwie najmniej konfliktowe

musiałby istnieć jakiś BOOT który uruchamia kolejne zaisntalowane urządzenia i zaznacza sobie która przestrzeń adresów jest zajęta i przydziela kolejną wolną przestrzeń adresów :)

ciekawe jak sobie radzi z tym SDX ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

21 Ostatnio edytowany przez Mq (2023-04-28 17:07:33)

Nieee, te adresy, a raczej system przydzielania adresów były zrobione tak samo w kilku projektach tOriego kartridży muzycznych. Początkowo ustawialiśmy te adresy dla każdego z kartridży odrębnie i umawialiśmy się który będzie na jakim adresie defaultowo. Tak że każdy był ustawiony na innym adresie, ale została możliwość zmiany tych adresów zworkami lub przełącznikami na wszystkich tych płytkach.

Dodam, że to było związane z tym, że zworki były w niektórych kartridżach lutowane, więc produkując je dla użytkowników chcieliśmy z góry ustawić jakieś adresy, żeby nie było konfliktów między samymi kartridżami. W owym czasie koncepcja była taka, że robiliśmy też rozdzielacze dla kartridży, czyli można było podpiąć jednocześnie kilka kartridży muzycznych na raz i adresy wybierały właściwy kartridż. Ciąg dalszy tego miał być taki, że miał być jeszcze jeden kartridż - mikser, w którym można by wszystko razem spiąć do kupy, regulować tam jeszcze poziomy tych kartridży muzycznych, myślałem też o kombajnie odtwarzacza do wszystkich kartridży na raz. Wszystko to były wielkie plany, ale w życiu nikt nie ma aż tak wielkich zasobów czasowych żeby to wszystko realizować.

22 Ostatnio edytowany przez mono (2023-04-28 17:46:38)

Sloty, w których siedzi sobie SDX (na razie):

* 0: $D500-$D51F:
- Maxflash 1Mb
- MyIDE II
- RamCart
- Sic!

* 0,1,2,3,4: $D500-$D59F:
- Maxflash 8Mb

* 1: $D520-$D23F:
- Maxflash IDE

* 2,4: $D540-$D55F i $D580-$D59F
- Turbo Freezer

* 6,7: $D5C0-$D5FF:
- intSDX 256

* 7: $D5E0-$D5FF:
- FooCart
- Ultimate1M i Incognito
- ICD/FTe/intSDX 128
- SIDE
- SDX Super Cart

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

23

Bardzo dziękuję za wyjaśnienia. Przestawiłem sobie adres w swoim egzemplarzu na $D5C0.
Teraz startując radplayh nie muszę podawać adresu Yamari w linii poleceń :)

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

24 Ostatnio edytowany przez mono (2023-04-28 17:58:19)

Nie musisz. Możesz użyć zmiennej środowiskowej RADPLAYH.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

25

jeśli założyć że przestrzeń adresowa dla carta jest tylko do zapisu, może istnieć wiele aktywnych cartów korzystających z tej samej przestrzeni adresowej? realizujących swoje zadania każdy z osobna odpowiednio interpretujac zapis to tej jednej przestrzeni adresowej

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C