1 Ostatnio edytowany przez anx239 (2019-09-07 11:43:17)

Dzisiaj pograłem sobie trochę na Atari STe w Cannon Fodder.
Nie grałem w tę grę chyba z 25 lat, a i tak wspomnienia mam z Amigi.
Zmartwiła mnie wersja na Atari ST, otóż przesuw (jakże ważny w tej grze) jest płynny góra/dół. Lewo/prawo plansza przesuwa się skokowo.
I pytanie: czy jest wersja poprawiona współcześnie np. na STe z płynnym przesuwem we wszystkich kierunkach?

Atari 800XL | Atari 130XE | Atari 65XE | California Access CA-2001 | Atari Jaguar | Atari 2600 | Atari XC12
Atari 520STe | Atari 1040STfm | Atari SC1224 | Atari SM124 | Benq BL702A
Amiga 500 | 1200 | CDTV | Commodore 64 + 1541 II | ZX Spectrum 48 | +3 | Commodore 1084S D2 | Commodore 1084

Nie ma.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3 Ostatnio edytowany przez anx239 (2019-09-07 10:49:01)

No tak coś przeczuwałem.
Szkoda.
Inna sprawa to wydaje mi się, że nawet na zwykłym Atari ST w tamtych czasach dało się zrobić ten przesuw prawidłowo. Jest trochę gier z tego typu grafiką na Atari ST, które mają przesuw podobny do innych platform sprzętowych.

Atari 800XL | Atari 130XE | Atari 65XE | California Access CA-2001 | Atari Jaguar | Atari 2600 | Atari XC12
Atari 520STe | Atari 1040STfm | Atari SC1224 | Atari SM124 | Benq BL702A
Amiga 500 | 1200 | CDTV | Commodore 64 + 1541 II | ZX Spectrum 48 | +3 | Commodore 1084S D2 | Commodore 1084

Owszem, ale wymaga to dosyć zaawansowanych sztuczek i engine specjalnie przykrojonego pod ST. Cannon Fodder wyszedł w momencie kiedy ST już komercyjnie padało, i widać nie chciało się Sensible Software iść w koszta z tym związane.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

5

Adam Klobukowski napisał/a:

Nie ma.

jeszcze nie ma :)
co jakiś czas maniacy poprawiają słabe porty gier ST, więc kto wie

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

6 Ostatnio edytowany przez anx239 (2019-09-07 10:45:07)

Jest fajnie poprawiona wersja Giana Sisters na STe :)

Atari 800XL | Atari 130XE | Atari 65XE | California Access CA-2001 | Atari Jaguar | Atari 2600 | Atari XC12
Atari 520STe | Atari 1040STfm | Atari SC1224 | Atari SM124 | Benq BL702A
Amiga 500 | 1200 | CDTV | Commodore 64 + 1541 II | ZX Spectrum 48 | +3 | Commodore 1084S D2 | Commodore 1084
Cyprian napisał/a:
Adam Klobukowski napisał/a:

Nie ma.

jeszcze nie ma :)
co jakiś czas maniacy poprawiają słabe porty gier ST, więc kto wie

No faktycznie, to jest gra w której do poprawienia jest sporo:
- zmiana modułu na starcia na taki w którym coś słychać (albo playera, jeśli to on tak go masakruje)
- zmiana grafik na starcie na lepiej zditherowane
- podmiana muzyki YM na samplowaną
- dodanie animacji lądującego helikoptera
- płynność animacji/płynny przesuw ekranu
Coś pominąłem?

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

8

Adam Klobukowski napisał/a:

- zmiana grafik na starcie na lepiej zditherowane

Co do grafik to starcie to są one zbyt ciemne przez błąd w kodzie gry:
http://www.atari-forum.com/viewtopic.ph … 25#p323089