151 Ostatnio edytowany przez Mq (2019-09-01 23:58:52)

Patrzę sobie na te zdjęcia i myślę czy nie było by lepiej wyciąć prostokątnego otworu w kształcie całego tego flopa zamiast wydumanej szczeliny? Nie wiem jak to tam wszystko pasuje, ale wydaje mi się, że prostokątny otwór idealny pod kształt frontu flopa było by o wiele łatwiej wyciąć, bo można jechać nożem do tapet wzdłuż metalowej linijki, czy jakiejś listewki i wtedy wyjdzie idealnie równo. Flop mógłby wejść w to wycięcie, żeby jego front był równo z obudową a nie w głębi. Na koniec taki czarny front stacji można siknąć szarym sprayem pod kolor obudowy Atari i powinno wszystko wyglądać jak z fabryki:-) Nie czepiam się tym postem obecnego wykonania, tylko zastanawiam się na przyszłość jak by to najlepiej można rozwiązać, bo mnie zaciekawiła koncepcja takiego dłubania, ponieważ też lubię tak sobie porzeźbić coś czasem:-)

152

perinoid napisał/a:

The drive is lying on CART/ECI port. And on the stanadrd shield, which I left. In fact, it's not completly parallel to the table and therefore it goes UNDER the keyboard. A bit. But it fits. I had to cut both parts of the case a bit (not inlcuding the disk slot) to move the drive as far to the right as possible. This is how it looks like (again, could have been done better, but that was my best :D )
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/foto/320XEF_4.jpg
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/foto/320XEF_5.jpg

OK now I understand why you were able to fit it, because it lays tilted.
Mine was (since the shield had to be removed later on for the Ultimate install) laying flat on the shield due to which I had to cut off more above the joystick ports , part of the CART/ECI and the topcase, and remove 3 screws from the bottom of the keyboard.

You did an excellent job,another approach than me but also a nice looking setup.

I really like the cutout !

Thanks for the explanations, always nice to discover different ways to have the same result.

153

Mq napisał/a:

Patrzę sobie na te zdjęcia i myślę czy nie było by lepiej wyciąć prostokątnego otworu w kształcie całego tego flopa zamiast wydumanej szczeliny?

Obawiam się, że przez taki otwór trzeba by było odciąć całą dolną część bocznej burty. Nie miałoby to się na czymś trzymać.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

154

Obejrzałem sobie wierzchnią obudowę XE, bo mam akurat na biurku i chyba faktycznie jest tak jak piszesz.
A poteoretyzuję sobie dalej: rozważał ktoś montaż flopa po lewej stronie komputera zamiast po prawej? Tam mamy trochę jakby większe pole do popisu, bo po pierwsze nie ma portów joyów, więc plastiku jest więcej, a po drugie w klawiaturze nie ma z tamtej strony klawiszy funkcyjnych, więc pewnie można by było przyciąć trochę też całą klawiaturę robiąc sobie tam kawałek miejsca więcej na pole manewru.

155

Przyznam, że nie rozpatrywałem takiej opcji bo jestem praworęczny. Ale geometria mówi, że byłoby tak samo - popatrz na wycięcie w dolnej części obudowy, pokrywa się dokładnie z dolną krawędzią górnej części obudowy będącą w tym miejscu. Po drugiej stronie byłoby tak samo, tylko symetrycznie.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

156

Interesting theory, moving it to the left side.

157

Ja też jestem praworęczny, ale w prawej ręce trzymam zwykle joystick:-)
Z ilością miejsca chodziło mi o to, że widzę na zdjęciach, że trochę utrudnieniem jest klawiatura, natomiast po lewej jej stronie ze względu na brak klawiszy funkcyjnych była by możliwość jej lekkiego przycięcia, co dało by lepsze pole do manewru ustawienia sobie tego flopa bardziej dowolnie.
Ale tak jak napisałem: ja sobie tylko tak teoretyzuję, żeby być może ktoś kto sobie będzie znowu robił takiego moda, to przymierzył i rozważył również inne możliwości.

158

Za wiele nie udałoby się przyciąć bo na membranie są tam ścieżki.
Jest jak jest. Jak ktoś kolejny będzie rzezbił, może spróbować takiej opcji. :-)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

159

No spoko, membranę można zostawić, a tylko metal i plastik ciąć. Nieważne, gdybam tylko - tak jak napisałem:-)

@Perinoid: patrzę sobie na zdjęcia i nie widzę tam dokładnie, ale wydaje mi się, że tranzystory przy wyświetlaczu tracków wlutowałeś odwrotnie chyba... Może sprawdź, porównaj ze zdjęciami w moim wątku o wyświetlaczu, gdzie dawałem zdjęcie jako instrukcję rozmieszczenia elementów.

160

Wlutowałem dokładnie tak jak było na twoich fotkach. Raczej by nie działało odwrotnie. Chyba, że jednak...

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

161

Zwracam tylko uwagę, bo tak mi się wydawało, ale na zdjęciu tego wyraźnie nie widzę, więc mówię, żebyś sprawdził. Jak mówisz, że jest dobrze, to ok, luzik:-)
Natomiast co do odwrotnego podłączenia tranzystora teoria ogólna. Akurat ten konkretny tranzystor ma na wyprowadzeniach na środku bazę, a po bokach kolektor i emiter. Podłączenie odwrotnie zamieni ze sobą miejscami kolektor z emiterem, a taka zamiana z elektrycznego punktu widzenia jest dopuszczalna i w teorii układ nadal będzie działał (nie biorąc pod uwagę parametrów konkretnego typu tranzystora). Różnica jest taka, że zwykle złącze emiter-baza ma znacznie mniejsze dopuszczalne napięcie niż kolektor-baza i może (ale nie musi) się przy odwrotnym podłączeniu złącze to przebić uszkadzając tranzystor. Nie chce mi się tego przeliczać i analizować w tym układzie, bo ja tego przy projektowaniu nie biorę w ogóle pod uwagę, a z parametrów tranzystora interesuje mnie w tego typu układzie jedynie maksymalny prąd kolektora, reszta jest bez znaczenia i zakładam, że element jest wlutowany w odpowiednią stronę:-)

162

co do przycięcia klawiatury to kicha. Klawiatura z folią 3-warstwową w tym miejscu nie może być przycięta, bo są tam ścieżki łączące górną i dolną warstwę.
Nie wiem jak inne rodzaje, np. sprężynkowa, bo nie mam jej pod ręką.

163

@jer, ja to wiem, ale mi chodziło o to, żeby przycinać tylko metal/plastik, a folię zostawić w spokoju, niech sobie wystaje, jest giętka, więc by się tam jakoś wpasowała luzem na tym kawałku - ale tak jak pisałem, zostawmy temat też w spokoju, bo ja sobie tylko tak gdybałem i kombinowałem myśląc trochę na głos na wyrost:-)

164

Ja ciąłem na prostokąt ale średnio to wyszło, naruszyłem róg górnej klapy. A że że krzywo mi to cięcie wyszło to dodrukowałem maskownice i jest ok.

BTW, zrobiłem drugą wersje płytki, dodałęm złącze do podpięcia wyświetlacza tracków od Mq i pare kosmetycznych drobiazgów. Powinny być w przyszłym tygodniu jak ktoś jeszcze potrzebuje.

https://images92.fotosik.pl/244/f72321bc737f3c85med.jpg

Dwa korce ziemniaków, gęsich jajek kopa, żeby móc to połknąć, tęgiego trza chłopa. GG3456993

165

@Zaxx=on, piszę się na jedną płytkę. Dolicz mi ROm (chyba GAL, tak?), bo nie mam gdzie wypalić. Nie wiem kiedy poskłądam, bo zapierdziel w pracy, ale jeść nie woła. Trzeba się bedzie też rozejrzeć za WD-kiem w przyszłości ;)

Sikor umarł...

166

I ja poproszę o 1 szt.

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

167

życia braknie...

Timex 2048, Atari 130XE, Atari STE, Amiga 600, SNES, Pegasus.....

168

Dodam od siebie, że dogadaliśmy się z Zaxonem w kwestii standardu tego złącza do wyświetlacza. Kończę robić projekt nowej płytki, całość od frontu będzie mniejsza, na płytce będzie wyświetlacz, od razu przyciski, a z tyłu schowane wgłąb obudowy reszta elementów, tak że będzie to lepiej pasowało do frontów obudów gabarytami. Z kolei z płytkami Zaxona moje wyświetlacze będą łączone pojedynczą taśmą z wtyczkami IDC10 - widać to złącze z resztą po lewej stronie wizualizacji płytki Zaxona. Identyczne złącze będzie w płytce wyświetlacza, co uprości znacznie sprawę połączeń.

169

I ja poproszę o 1 szt i może jakieś elementy, których nie posiadam.

170 Ostatnio edytowany przez Lastic (2019-09-15 20:05:29)

zaxon napisał/a:

Ja ciąłem na prostokąt ale średnio to wyszło, naruszyłem róg górnej klapy. A że że krzywo mi to cięcie wyszło to dodrukowałem maskownice i jest ok.

BTW, zrobiłem drugą wersje płytki, dodałęm złącze do podpięcia wyświetlacza tracków od Mq i pare kosmetycznych drobiazgów. Powinny być w przyszłym tygodniu jak ktoś jeszcze potrzebuje.

https://images92.fotosik.pl/244/f72321bc737f3c85med.jpg


Just as my track display arrived in the post, there is a new version coming and also a new floppy PCB.
Still waiting on my 130XE to return from the UK.

zaxon will this new PCB also have the HyperXF-ROM and/or WD1772 or is it still the stock ROM and WD1770 ?

I'm considering desoldering my WD1772 from my XF551 (if it got one) and removing it's HyperXF-ROM to install on your first internal PCB, would this be possible to do , will it work ?

This new floppy PCB is the internal version ?

171

It's something like closed circle. If there are people interested in first version, and they use this first version, then it accelerates development of next versions. But notice that if there weren't people interested in first version, then the second version would never have been created. So you are one of the persons which stimulates creation of the new projects for the Atari:-)
Anyway: new version of the track display will work the same as a first version. Only difference is standarised pinout and different pcb size.

172

Co wy na to? To proof-of-concept, wykonanie takie jak umiem (wiem, że klej wyłazi, że można lepiej, itp.). Pozostały jeszcze przyciski do zmiany numeru stacji i diody (zastanawiam się nad pojedynczą ale dwukolorową bo mam tylko nie wiem, czy ze wspólną katodą czy anodą i czy w związku z tym będzie pasować).
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/foto/XF551_1.jpg
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/foto/XF551_2.jpg
http://yen.ipipan.waw.pl/~ed/foto/XF551_3.jpg
Przyciski magnetofonu oczywiście nie działają, nawet się nie ruszają. Zasilanie to kabel USB (nie wiem, czy port SIO by to wszystko pociągnął bez zagrożenia dla komputera).

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

173

x_angel kiedyś zasilał XF551 wraz z flopem z portu SIO i mówił że działało. Nie wiadomo na ile stabilnie na dłuższą metę, bo z tego co wiem, to testował to raczej dość krótko i niezbyt wnikliwie, więc trzeba by potwierdzić solidnymi testami. Warunek taki, że flop musi być na jedno zasilanie (większość nowszych napędów pecetowych wymaga tylko 5V, ale stare flopy wymagały też 12V, którego nie mamy w Atari).

174

Flopy 3.5" to raczej tylko na 5V. Przynajmniej te ciut nowsze. Ta w każdym razie jest tylko na 5V.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

175

Tak jak mówię, nowsze są tylko na 5V, ale wszystkie stare flopy z dawnych czasów w większości były na dwa napięcia.