1 Ostatnio edytowany przez nekroskop (2019-08-28 16:33:49)

Witam

Zdobyłem ostatnio atari zombi z pogruchotana obudową. Plastik poszedł do śmieci, ale płyta i klawiatura o dziwo cała i sprawna.
Jedyny mankamnet jaki zauważyłem to problem z wyświetlaniem np. w Zybexie ( to chyba sprite'y są )
Płyta 65/130XE z pamięciami 4bitowymi

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/26c846bfddc2.jpg

https://naforum.zapodaj.net/thumbs/7f4c239794a7.jpg

Zanim zacznę grzebać (GTIA ? ), może ktoś spotkał się z takimi objawami.

2

Tylko Zybex? Sprawdź czy może plik z grą nie jest uszkodzony. Wygląda na błędy w wyświetlaniu duszków.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

Wygląda na niewyczyszczoną pamięć pmg może ładujesz grę bez option

4

No właśnie nie. Draconus wydaję sie ok, ale już Blinki ma popsutego duszka - biały przez cały ekran.
Ładuje z Option, wersje działają poprawnie na identycznej płycie.

5

Może option nie działa ?

6

option działa, jak nie wcisne to niektóre gierki wrzeszczą, żebym wcisnął.

7

Obejrzyj dokładnie płytę i zobacz, czy nie masz zimnych lutów. Może tu leży przyczyna.

Atari 65XE + LDW SUPER 2000 + SIO2SD + SIO2PC + Stereo + TTP + Ultimate Cart + Multicart XE

8

Wymień GTIA.

9

jer napisał/a:

Wymień GTIA.

Właśnie wymieniłem i to nie to. W innej płycie GTIA działa poprawnie. Przy okazji sprawdziłem 4050 bo akurat nie miałem pod rękę nowego.

10

to może jeszcze jakiś test pamięci RAM do kompletu? Ten z self-test pokazuje że wszystko OK?

11

seban napisał/a:

to może jeszcze jakiś test pamięci RAM do kompletu? Ten z self-test pokazuje że wszystko OK?

Szedłem tym tropem selftest RAMU wykonuje się prawidłowo.
Chyba, że jest jakis inny util, który umożliwia przetestowanie RAMu.
I tak będę musiał go chyba wylutować, bo długie odmóżdzanie mnie tak wkurza.

12 Ostatnio edytowany przez seban (2019-08-29 15:46:59)

sprawdziłem szybko kod Zybex-a (ten który leży u fandala, czyli ten. PMBASE=$70, a więc to co widzisz na ekranie jako śmieci znajduje się fizycznie w obszarze pamięci $7300-$77FF. Jeżeli RAM wygląda dobrze, to drugim strzałem może być ANTIC... to on wystawia adresy na szynie adresowej w odpowiednich cyklach na początku każdej linii, a udziałem GTIA jest z złapanie tych 5 bajtów z magistrali danych (4 x Player, 1x Missile) i wyświetlenie ich jako sprite. Jeżeli zależności czasowe pomiędzy ANTIC a GTIA są rozjechane to taki będzie efekt, ew. ANTIC generuje złe adresy na szynie (brak kontaktu albo uwalony któryś z bitów adresowych).

Sprawdzałeś może tą atarkę za pomocą ACID TEST od Phareona?

13

Sprawdź miernikiem przejście pomiędzy następującymi nóżkami GTIA i CPU:
GTIA.      CPU
1.           10
2.           9
26.         35
38.         13
39.         12
40.         11

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

14 Ostatnio edytowany przez nekroskop (2019-08-29 22:14:00)

@Simius
Przejścia sprawdzone - wszystko dzwoni na mierniku
@Seban wszystkie testy z ACID - passed

W czasie gry w Zybexa - postać którą sterujemy jest chyba sklejana z 2 duszków bo widać postać na nią jest nałożony duszek przez cały ekran. Kolizja wykrywana jest po całości . Rozwalonego duszka widać też na ekranach informujących o lewelu

Podmieniłem pamięć - bez efektu

Nie mogłem usiedzieć więc wylutowałem Antica i sprawdziłem w jeszcze innej Atarce, gdzie miałem Antica w podstawce i bingo.

Problem jest Antic

Dziękuję wszystkim za pomoc