skoro masz już sprzęt to może dałbyś radę zrobić dopałkę do Jaga?
w sumie to to samo co do ST.


TerribleFire 534 właśnie stał się otwartoźródłowy: https://github.com/terriblefire/tf534

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

2

Że ja? Chyba mnie z kimś pomyliłeś :)

Poza tym, dopałka do Jaga? Chyba sobie żartujesz :)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

3

Pisałem właśnie na PW z artik-wroc no i coś mi najwyraźniej nie styknęło i Was pomyliłem :)

Rozumiem że MB szykuje nowe demo na Jaga? :)

W pewnym sensie to są dwie do Jaga. Tutaj np. Jag (w sumie to CoJag) z kartą 68020:
https://i.ebayimg.com/images/g/oc0AAOSwCqZcfD0w/s-l1600.jpg

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

4 Ostatnio edytowany przez artik-wroc (2019-08-22 19:00:12)

sqward napisał/a:

Że ja? Chyba mnie z kimś pomyliłeś :)
Poza tym, dopałka do Jaga? Chyba sobie żartujesz :)

Podpisuję się pod tym :)

Było miło :) Do widzenia.

Najlepszą dopałką do Jaga byłoby usunięcie błędów konstrukcyjnych. Tylko że one są na poziomie silikonu chyba, więc niełatwe to zadanie :P

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

6

A co jest takiego skopane, że aż tak utyskujesz?

Moim zdaniem najlepszą "dopałką" byłby kompilator C/C++ dla RISC-ów :)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

7

Co do błędów i ograniczeń Jaga najlepiej byłoby namierzyć ludzi ze Scatologic od Battlespeher, pamiętam też że mieliśmy długie dyskusje na temat zależności czasowych także w przypadku peryferiów do Jaga gdy robili swój adapter do sieci (chyba nikt inny nigdy nie zbudował sieci z kilkudziesięciu Jagów do testowania swoich produktów - nawet Atari). Przyspieszanie 68K to IMHO ślepa uliczka, bo w zamierzeniu ten procesor miał tylko pomóc w szybkim portowaniu gier z ST a tak naprawdę to miał odpowiadać za start systemu. Niestety Atari nigdy nie dostarczyło poprawnych narzędzi dla developerów. Dlatego zgadzam się, że kompilator C/C++ z optymalizacją i znający pewnie niuanse RISCów były na dzisiaj najlepszym rozwiązaniem.

Duża bardziej ucieszyłbym się z emulatora CD, który działa z usb lub kartami SD. W końcu napędy CD są najbardziej wrażliwą częścią tej konsoli na uszkodzenia.

@sqward: teraz niestety z glowy sobie nie przytomnę, ale czytałem kiedyś dosyć grubą (oficjalną) dokumentację tego co jest nie tak, i wynika z niej że wydajność Jaga jest przez nie ograniczona w zauważalnym stopniu.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

9

Ja czytałem ostatnio i nie zauważyłem jakichś drastycznych ograniczeń. Może coś pominąłem?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

10 Ostatnio edytowany przez mkm (2019-08-24 09:46:48)

http://alive.atari.org/alive13/jagcode.php
tutaj masz parę bug'ow. nr1 wydaje sie byc najbardziej ograniczajacy.
swoja droga to Jaguar wydaje się byc jeszcze bardziej nieprzyjaznym (tzn trudnym/wymagajacym) srodowiskiem dla kodera niz F030+DSP;) wydaje mi się że mocno trzeba się namęczyć ale oczywiście szacun dla tych co podołali bo na tej platformie na pewno można zrobić fajne rzeczy (choć porownanie z PSX jest jak TKO hehe)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

11

Nie boję się :D

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

12

Tak trzymać! :)

Maciek
--------
Atari 65XE + Ultimate 1MB + Stereo + SIO2SD | Atari 520STE + 4MB + UltraSatan | Atari Falcon 030 + CT60e + 14MB ST + 256MB TT + 68882  + CF + Netusbee | Amiga 500 + 1MB + Gotek | Amiga 600 + 2MB Chip + 8MB Fast + CF

13

Adam Klobukowski napisał/a:

czytałem kiedyś dosyć grubą (oficjalną) dokumentację tego co jest nie tak, i wynika z niej że wydajność Jaga jest przez nie ograniczona w zauważalnym stopniu.

O jakim oficjalnym dokumencie mówisz? W oryginalnej dokumentacji dostępnej np tutaj https://www.hillsoftware.com/files/atar … jag_v8.pdf

jest faktycznie rozdział "bugs", pamiętam że były chyba jeszcze jakieś erraty wydawane do devkita Alpine przez Atari (były co najmniej 2 lub 3 wersje dokumentacji - ta z linku powyżej wydaje się być ostatnią "by Atari").

Pamiętajmy także kiedy ta konsola powstała. W tamtych czasach największym ograniczeniem był wybór nośnika pamięci IMHO.

Tak jak mówiłem, część ograniczeń można uczynić niewidocznym dla programisty poprzez dobry kompilator. Taki niestety nigdy nie powstał.

To że Jag jest specyficzny w programowaniu czyni go dzisiaj niezwykle ciekawą platformą.

14 Ostatnio edytowany przez Cyprian (2019-08-24 12:05:05)

Jag ma parę bugów, ale mniej niż kiedyś twierdzono. Finalnie nie są one poważne
Przykładowo, kiedy ktoś nie rozumiał działania pipeline w procesorach RISC i zaliczył metodę kolejkowania danych w rejestrach procesora do bugów.

Siedzę aktualnie nad Lynxem i jego dokumentacją no i tam też są bugi w matematyce i blitterze, no ale one nie przeszkadzają w tworzeniu gier.

amiga 500 też ma parę bugów - np. zła obsługa busmasteringu procesora 68000 - instrukcja TAS wywala cały system  ale jak widać da się z tym żyć.



W załączniku robocza wersja Jaguar Technical Reference v10

Post's attachments

Jaguar Technical Reference v10.pdf 834.39 kb, liczba pobrań: 13 (od 2019-08-24) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

15

Dzięki Cyprian za dokument. Każda platforma ma jakieś bugi i ograniczenia. Jaguar nie jest pod tym względem wyjątkowy. Po prostu na skutek znikomej popularności jest: źle rozumiany w porównaniu do innych architektur z tamtego okresu, jest mniej developerów i narzędzia nie są tak szybko rozwijane. Dziękujmy, że się chłopakom chciał produkować Skunkboarda bo w porównaniu do niego BJL to była porażka (choć jak na rozwiązanie homebrew z tamtego okresu należy pamiętać, że nic innego nie było, więc też trzeba oddać hołd autorowi że mu się chciało to wtedy robić).

PS dla adminów: może warto przenieść część postów do osobnego tematu?

16

Przeniesiono do innego podforum.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.