1

Jak zapewne każdy wie nałożenie się dwóch sprajtów przy włączonym 5 bit w $D01B daje nam 3 kolor dla pary sprajtów 0/1 i 2/3
Według różnych źródeł które spotkałem, wyłączenie tego bitu powinno skutkować pojawieniem się czarnego kolory przy overlapie lub wedle innych dla kombinacji sprajtów 0/2 i pewnie 1/3 i to nawet przy włączonym bit 5.
Pomimo wielu prób nie udało mi się uzyskać tego efektu.
Podejrzewam że albo to nie jest prawda, albo mój program gdzieś kuleje, albo emulatory (A800win i Altira były testowane)
Jedyne co mi się udało przy kombinacjach piorytetów uzyskać czarny kolor tła ale nie o to mi chodzi.
Niestety nie mam realhw pod ręką żeby sprawdzić. Może ktoś kiedyś bawił się z tym i ma już gotową odpowiedź?
Bo ja już jestem na skraju wytrzymałości.... ;)

Overlap Color (unverified): If this bit is set, the overlap region of players 1 & 2 or players 3 & 4 will be the combined color of the two players - specifically, COLPMx OR COLPMy. If this bit is clear, the overlapping region will be black.

http://user.xmission.com/~trevin/atari/gtia_regs.html

A logical OR is done to the colors of players 0/1 and 2/3 when they overlap. Only the 0/1, 2/3 combinations are allowed; you will not get a third color when players 1 and 3 overlap, for example (you will get black instead).

https://atariwiki.org/wiki/Wiki.jsp?page=PRIOR

2

Sprawdź w Altirra Hardware Reference Manual.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

3

No niestety nic tam nie ma.
Tylko tyle znalazlem.

Multiple color player enable
By setting PRIOR bit 5, it is possible to blend players together in order to produce additional colors. The pairs that blend are P0+P1, P2+P3, M0+M1, and M2+M3. This works simply by disabling the priority logic between these pairs, thus allowing both colors to contribute to the output. The resultant color is the bitwise OR of the color registers involved.
Multiple color mode has no effect on collision detection

Cos mi się wydaje ze chyba nikt nie myślał o używaniu tego.
Chyba trzeba będzie wyciągnąć jutro JIL z szafy.

4

Jak w Altirra HW manual nie ma, to znaczy że nie istnieje.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

5

Cytaty z pierwszego postu to ewidentne bzdury. Wyłączenie trzeciego koloru powoduje, że duszek 0 ma priorytet nad 1, a 2 nad 3. Duszki 0 i 1 zawsze mają priorytet nad duszkami 2 i 3.
Trzeci kolor duszków ma się nijak do uzyskania czarnego, który wymaga ustawienia przynajmniej dwóch z bitów 0-3 PRIOR oraz nałożenia duszka na odpowiednie pole gry lub połączone pociski.
W Altirra Hardware Reference Manual na stronie 110 masz tabelkę z kombinacjami dającymi czarny.
Temat jest dogłębnie zbadany i Altirra oraz Atari800 od kilkunastu lat wiernie to emulują.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

6

Dzięki.
No niestety te bzdury są powielane w wielu miejscach.
Bity 0-3 testowałem i raczej nie nadają się do tego co potrzebuje.