Jak zapewne każdy wie nałożenie się dwóch sprajtów przy włączonym 5 bit w $D01B daje nam 3 kolor dla pary sprajtów 0/1 i 2/3
Według różnych źródeł które spotkałem, wyłączenie tego bitu powinno skutkować pojawieniem się czarnego kolory przy overlapie lub wedle innych dla kombinacji sprajtów 0/2 i pewnie 1/3 i to nawet przy włączonym bit 5.
Pomimo wielu prób nie udało mi się uzyskać tego efektu.
Podejrzewam że albo to nie jest prawda, albo mój program gdzieś kuleje, albo emulatory (A800win i Altira były testowane)
Jedyne co mi się udało przy kombinacjach piorytetów uzyskać czarny kolor tła ale nie o to mi chodzi.
Niestety nie mam realhw pod ręką żeby sprawdzić. Może ktoś kiedyś bawił się z tym i ma już gotową odpowiedź?
Bo ja już jestem na skraju wytrzymałości.... ;)
Overlap Color (unverified): If this bit is set, the overlap region of players 1 & 2 or players 3 & 4 will be the combined color of the two players - specifically, COLPMx OR COLPMy. If this bit is clear, the overlapping region will be black.
http://user.xmission.com/~trevin/atari/gtia_regs.html
A logical OR is done to the colors of players 0/1 and 2/3 when they overlap. Only the 0/1, 2/3 combinations are allowed; you will not get a third color when players 1 and 3 overlap, for example (you will get black instead).