kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Tydzień na oddanie głosu w FUJICUP! Głosowanie potrwa tylko do 22 lutego 2025...
TURGEN 9.3.1 Najnowsza wersja oprogramowania TURGEN wprowadza kilka istotnych ulepszeń.
FujiCup 2024 - głosowanie Wystartowało głosowanie w tegorocznej edycji konkursu FujiCup.
IX. Basque Tournament of Atari 2600 31 stycznia Euskal Retro Association zorganizowało IX. Baskijski Turniej Atari 2600.
Rogul 1.0f Poprawki i nowe funkcje
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Mad Pascal
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)
ile ramu używa i jeśli 1088k, to czy można wyłączyć z użycia któreś banki?
pobiera parametry z CP?
wykrywa do 64 banków, procka jest od Draco, raczej zabije SDX-a, pobiera parametry z linii
należy uruchamiać przez X
p.s.
w porównaniu do Inertii pętla odgrywająca jest ciut szybsza, sample kończą się na $7FFF co oszczędza parę cykli, Epi wie o co chodzi
Wszystko by było ok, tylko - czy jest możliwość wyboru z przełącznika adresu covoxa???? - mam go na $D7, najlepiej ogólnie wybór pokey / covox dać z przełącznika, można by wówczas ustawić to sobie globalnie z runexta i heja.
Dla lepszej jakości można też w przypadku STEREO pokeya rozdzielić po dwa kanały moda na pokeya. Bardzo to polepszy jakość w przypadku nierozszerzonego sprzętu
Na razie odpaliłem wersję dla szybszego CPU.
(prawdopodobnie) do Draco - sprawdź, dlaczego ten modplay wywołany z runexta na vbxe w czasie ładowania modułu przełącza się na ekran Antica, dopiero po naciśnięciu "P" zaczyna grać i włącza tryb 80vbxe
==============
źle gra:
opcja 2 na 816, pokey - moduł ADSFISH/Wuerpe/AIDS ... zresztą widzę, że źle grających jest więcej. Te same mody grane przez wersję 6502 wydają się być ok.
Źle gra w sensie za szybko?
Zrobię z tego jutro MP3 i podlinkuje. Będzie wersja dobrze odegrana i źle.
.. i mega prośba o dodatkowe parametry do określenia outputdevice, oraz strony covox'a.
Zgrałem to właśnie z Atari, więc tak:
Player dla 6502, pokey mono:
http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3
Player dla Rapidusa, pokey mono:
http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3
Dla porównania, player z NeoTrackera - 6502, pokey stereo:
http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … STEREO.mp3
Dementuję też pogłoski wygłaszane przez YerzmYeYa - pokey szumi :P haaaaa
no nic, na Last Party widzę, że polecimy po staremu z NeoTrackera.
EDIT:
Czy projekt playera już umarł?
po rozmowie z Epi-m zrozumiałem że trzeba podejść do tematu z innej strony, m.in. na nowo wyliczyć tablice częstotliwości nut dla 65816
Epi napisał player który pozwala odtwarzać dowolnej długości MOD-y korzystając z pamięci PORTB, traktując ją jak liniową
autor Sub-Pascala, kompilatora na kodzie którego bazuje Mad Pascal zauważył że jego praca nie poszła na marne :)
Vasiliy Tereshkov "My Pascal compiler and Polish contemporary art"
https://habr.com/en/post/440372/?fbclid … -b5fr6Nqqo
Zaczęliśmy rozmawiać o Mad Pascalu i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy używać go w niektórych 8-bitowych grach Atari. Posiadamy własną grupę na Facebooku i składamy demo open source o nazwie Mind Field. Mam nadzieję, że możesz do nas dołączyć. Jest to grupa anglojęzyczna, ale jeśli chcesz, możesz użyć tłumaczenia Google, kopiowania i wklejania.
https://www.facebook.com/groups/963846007156190/
dodałem do G2F zapis obrazka jako program Pascala (Save As... *.PAS)
wersja uproszczona, tylko zmiany z pierwszej linii każdego kolejnego wiersza, tylko kolory bitmapy, bez PMG
Próbuję skompilować przykłady od VBXE i jeśli program wywołuje LoadVBMP() z vimage to nie kompiluje się:
Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/20] for 6502
Compiling test.pas
An unhandled exception occurred at $000000000047B6D2:
EAccessViolation: Access violation
$000000000047B6D2
$00000000004AB861
Mad Pascal skompilowany FPC pod Fedorą 31 na x86-64.
Minimalny kod:
uses vbxe, vimage;
begin
LoadVBMP('plik.bmp', VBXE_OVRADR);end.
Jak użyję binarki z archiwum (via Wine) to działa:
Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/18] for 6502
Compiling test.pas
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (672) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (673) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
7 lines compiled, 1.10 sec, 16639 tokens, 1705 idents, 446 blocks, 16 types
2 warning(s) issued
Ciekawe ;d
po tej poprawce Linux-y nie będą się czepiać ;)
https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/tree/patch-03
Bocianu udostępnił sporo ciekawych materiałów na swojej stronie http://bocianu.atari.pl/dokumenty
ale nie dodal xBiosLoadaPLibData
Wszystko ma swój czas :D przecież się nie rozdwoje!
Szykuje się do dużej aktualizacji blibsów niebawem, wtedy wejdą też nowe rzeczy z xbiosa.
Potencjalna konkurencja: https://bitbucket.org/paul_nicholls/pas6502/src/master/
https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal
w nowej wersji MP, możliwość wyłączenia ROM-u wraz z możliwością korzystania z OS wg przepisu Mono
http://atariki.krap.pl/index.php/Progra … nym_ROM-ie
wystarczy w kodzie MP wstawić
{$define romoff}
nowa biblioteka 'S2' do obsługi handlera S2: VBXE autorstwa drac030, przykłady z Turbo Basica przeniesione do MP, oprócz zapisu pliku BMP (SaveBitmap) dodany odczyt LoadBitmap('D:FILENAME.BMP')
S_VBXE.SYS to instalator S2: dla SDX, SDXLD.COM to instalator S_VBXE.SYS dla zwykłych DOS-ów (autorstwa drac030)
po uruchomieniu program sprawdza obecność handlera S2:, jeśli go nie ma dokonuje próby uruchomienia pliku SDXLD.COM
WIP nowej dokumentacji dla Mad Pascala:
http://zbyti.great-site.net/mp-docs/
wymaga jeszcze redakcji, uspójnienia konwencji itd. itp. ale treść przeniesiona z dokumentu dla wersji 1.6.4.
----------
Wersja z uproszczony menu bocznym jest na https://mad-pascal.readthedocs.io/pl/latest/
----------
powyższe linki są nie aktualnie na wskutek zmiany właściciela dokumentacji, tebe dostarczy własne linki
repozytorium z dokumentacją zmieniło właściciela. zainteresowani pomocą przy tworzeniu dokumentacji dla Mad Pascal proszeniu są o korzystanie z https://github.com/tebe6502/mad-pascal-mkdocs
przy wydatnej pomocy Zbyti-ego powstała nowa wersja instrukcji do MadPascala
http://mads.atari8.info/doc/pl/index.html
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Mad Pascal
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 70 zapytań