1

Serwus amigos.
Mam pytanie odnośnie karta Sic!
Czy da się przełączać jego banki w programie załadowanym do pamięci, innymi słowy czy można "doczytywać" dane w trakcie działania programu ładowanego z Sic?

2

Da sie.

http://atariki.krap.pl/index.php/Rejest … ący_Sic%21

"tatusiu zobacz, narysowałam tobie takie same coś jak na twojej koszulce" 
https://github.com/willyvmm/mouSTer
jmp $e477

3

o dzięki!

4

a mam jeszcze pytanie, bo na stronie SIC nie jest napisane... czy da się jakoś sterować jakie dane do jakiego banku będą zapisane?

5

przygotuj sobie kompletny obraz flasha, poukładaj te dane tak jak Ci pasuje i już
chyba, że myślisz o wykożystaniu loadera sic!'a - wtedy nie masz takiej kontroli, możesz robić tyle co w przypadku zwykłego pliku wykonywalnego - czyli bloki init i exec
pewnie dało by się dopisać do loadera jakąś forme dosu - tak jak to jest w przypadku side - wtedy miałbyś dostęp do katalogu i mógłbyś otwierać dowolne pliki - ale nie wiem czy o to Ci chodzi a z twoich postów nie bardzo wynika co zamierzasz zrobić
może opisz dokładniej czego potrzebujesz

przechodze na tumiwisizm

6

Candle napisał/a:

przygotuj sobie kompletny obraz flasha, poukładaj te dane tak jak Ci pasuje i już

A można prosić o podpowiedź, jak taki obraz flasha przygotować?
Chodzi mi o to, żebym miał kontrolę nad tym, jakie dane do którego banku carta zostaną zapisane, na przykład player+muzyczka od $0000 do $1000 1 banku, kod od$1000 do $3ff0 1 banku, dalszy kod od $0000 do $3fff 2 banku itd, tak, żebym mógł przełączać banki SICa w trakcie działania gry tak, jak to się robi z pamięcią rozszerzoną.

7

wykażę się ignorancją i odpowiem w stylu "nie znam się, to się wypowiem" - wydaje mi się, że mads ma dyrektywy do banków - idea ta sama co przy bankowanym ramie, jedynie okno masz w innym miejscu

http://mads.atari8.info/mads.html#_segment

przechodze na tumiwisizm

8

To super, dzięki. Połowa problemu z głowy. Drugie moje pytanie, dużo prostsze pewnie dla ciebie: czym, którym programem, sflashować taki gotowy obraz karta?
Generanie to bardzo dziękuję za ponoc, bo to pozwoli mi kierować grę do użytkowników konpów z 64kb na pokładzie

9 Ostatnio edytowany przez ZuluGula (2019-05-08 18:30:20)

Tylko czy nie będzie problemu z komercyjnym wykorzystaniem Sic! Bo projekt jest niby za darmo, ale autor nie zezwala na masową produkcję i sprzedaż. Z tego co wiem, to mało ludzi posiada ten kartridż. Opieram się na tym poście http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 16#p229516

Alternatywą może być to http://atariage.com/forums/topic/238512 … omsearch=1

10

ZuluGula: ja tylko się zajmuję od strony softu

11

Ok, myślałem że chcesz grę rozpowszechniać na cartridzach. Sorry.

12

gorgh napisał/a:

(...)to pozwoli mi kierować grę do użytkowników konpów z 64kb na pokładzie

Jeżeli to ma być przesłanką do bankowania gry w SIC!-u, to szczerze mówiąc wielokrotnie więcej ludzi posiada rozszerzony RAM niż SIC!-a. Ja tam wolę gry korzystające z rozszerzonego RAM-u, a w dzisiejszych czasach nieposiadanie rozszerzonego RAM-u do nowych gier jest z goła dziwne.

13

apropos rozszerzonego ramu, mam SIC!a i Ultime 1MB. Nie mogę razem ich pogodzić ze sobą,tzn Ultima działa świetnie ale nie ładuje SIC'a. Cartdziała i programuje się tylko po kompletnym demontażu U1MB.
czy mozna jakoś ustawić tak Ultimę aby uruchamiała SIC'a , obecnie wyjście do loadera z U1MB zawiesza kompa.
Jest tez szansa aby programować SICa gdy jest podpięta Ultima ? Na ta chwilę programowanie z U1MB nie rozpoznaje kości i wiesza sie na czyszczeniu pamieci.

14

goolash napisał/a:

tzn Ultima działa świetnie ale

Nie żebym się czepiał, ale... Czyli nie działa jednak świetnie:-)

15

A może to SIC nie działa tak świetnie? ;)

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

16 Ostatnio edytowany przez goolash (2020-11-22 10:38:53)

Mq napisał/a:
goolash napisał/a:

tzn Ultima działa świetnie ale

Nie żebym się czepiał, ale... Czyli nie działa jednak świetnie:-)

:D działą, działa, szczególnie z softem od FJC,
zastanawiam się po prostu czy te dwa urządzenia da się pogodzić, czy jest jakaś konfiguracja U1MB ktra pozwoli na działanie SICa, zaróno odczyt jak i zapis.
.
.
.
edit.
Dobra... w magiczny sposób SIC zaczął współpracować. Nie wiem o co chodziło. Wcześniej loader U1MB ładował jakieś bzdury teraz działa.
Już wiem o co chodziło.Aby SIC poprawnie się uruchamiał, U1MB musi mieć wyłączone: Boot to Loader (memory & system roms) i PBI Bios (PBI Bios and Hard Disk). Opcje te natomiast są niezbędne do porawnego działania SIDE2 (dokładnie do ładowania ATRów)
Pozostaje sprawa programowania gdy ultima jest na pokładzie. Tu pewnie trzeba będzie ładować DOS z dyskietki nie z Ultimy,
.
.
* aktualizacja
Programowanie SIC'a przebiega bezproblemowe jeśli  dos jest ładowany z SIO. U mnie jeszcze wystąpił błąd iż Atari źle rozpoznawało wielkość gotowego ROMu wrzuconego go do podmontowanego katalogu w AspeQ-cie (zamiast 512 widział 121 KB). Rom musiał być wrzucony do pliku ATR, tylko w ten sposób był widoczny w całości.

17 Ostatnio edytowany przez Piguła/Shpoon (2021-01-06 10:05:24)

Do Sic! autorzy udostępnili źródła menu carta (chodzi mi o plik sicmenu.asm), czy jakaś dobra dusza byłaby w stanie lekko zmodyfikować ten plik, aby w menu przy poszczególnych tytułach nie było literki A,B,C,D i mrugającej pozycji A. A ruszając kursorami lub joyem podświetlała się pozycja menu (znaki w inverse).

Post's attachments

SIC_MENU_KOREKTA.png 2.06 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Ci, którzy przemawiają w imieniu Boga powinni pokazać listy uwierzytelniające. J. Tuwim