376

Może nie do końca ten wątek, ale pociągnę dalej. Są już prawie gotowe 4 tytuły w nowej wersji kolekcjonerskiej na dyskietkach. Tzn. Robbo jest gotowe, a do reszty czekam na mapy, które powinny być jutro. Do Robbo ze zrozumiałych względów jest załączony plakat. Nakład jest ograniczony mocno, jeśli ktoś jest zainteresowany, zapraszam tradycyjnie do wysyłania zamówień na adres: zamowienia(małpa)retronics.eu
Cena tytułu to 75 zł.

Post's attachments

new disk edition1.jpg 1018.83 kb, liczba pobrań: 2 (od 2018-03-19) 

new disk edition10.jpg 1.14 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition2.jpg 1.21 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition3.jpg 832.09 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition4.jpg 877.13 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition5.jpg 892.67 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition6.jpg 1.06 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition7.jpg 1 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition8.jpg 948.38 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

new disk edition9.jpg 990.7 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

377

Wersje dyskietkowe Robbo, Misji, Artefaktu Przodków i Mieczy Valdgira II są dostępne na Allegro - to dla tych, którzy nie lubią kupować bezpośrednio :)  (Oj, są tacy, dostawałem pytania, kiedy będzie na Allegro - no więc jest!)
Nie zostało ich dużo, wygląda na to, że jeszcze trochę tytułów w takich edycjach się ukaże. bo cieszą się o wiele większą popularnością niż kasety w wersji Classic.

http://allegro.pl/robbo-atari-xl-xe-dys … 76680.html
http://allegro.pl/misja-atari-xl-xe-dys … 89730.html
http://allegro.pl/artefakt-przodkow-ata … 44812.html
http://allegro.pl/miecze-valdgira-2-ata … 72376.html

i ewentualnie dla fanów Commodore : http://allegro.pl/hans-kloss-commodore- … 17416.html

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

378 Ostatnio edytowany przez Duddie (2018-06-06 11:10:59)

Dla tych, co jeszcze się interesują kasetami (została garstka takich osób): jest kolejna dziesiątka, tym razem piąta. W sumie jest 50 tytułów już wypuszczonych - na jednym ze zdjęć panorama, trochę krzywa, bo robiona z ręki. Nie wystawiam tego na Allegro, bo prowizja 10% jest masakryczna. Zamówienia bezpośrednio na zamowienia(małpa)retronics.eu
Aha, Gabi i Kuadryk zostały wydane tak, jak w oryginale, czyli są trzy kopie gry: Turbo 2000, Blizzard, Normal.
Wersje turbo dzięki pracy Fuji'ego - dziękuję!

Post's attachments

5th_set_1.jpg 1.18 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

5th_set_2.jpg 1.15 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

5th_set_3.jpg 1.04 mb, liczba pobrań: 1 (od 2018-06-06) 

5th_set_panorama.jpg 1.54 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

379

Kolejna, już 6-ta dziesiątka kaset jest gotowa (tak, jest już wydanych 60 tytułów!). Można zamawiać, standardowo poprzez zamowienia(małpa)retronics.eu, cena kasety 35 zł (jeszcze...). Niestety, liczba kupujących spada, z czym się liczyłem, że na początku jest zainteresowanie, a do końca zostają najwytrwalsi (ci właśnie będą w posiadaniu gigantycznej, rzadkiej kolekcji polskich tytułów). W związku z tym, albo zawieszę produkcję kolejnych tytułów, albo cena będzie rosnąć - pewnie z każdą kolejną dziesiątką coraz bardziej, o ile zainteresowanie nie wzrośnie. Postawiłem sobie za cel wydać 100 tytułów i pewnie do tego dojdę, nawet za cenę dołożenia do interesu. Ale tytułów przygotowanych do wydania mam więcej.... Od Was zależy ich los.

Post's attachments

6th_set_1.jpg 1.36 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

6th_set_2.jpg 926.06 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

6th_set_3.jpg 863.61 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

380

Dopytywaliście się o kolejne tytuły na dyskietkach. I oto są! Cena niestety wyższa, bo podwykonawcy też podwyższyli ceny, więc i ja nie mam wyboru. Ale podwyżka jest symboliczna, teraz 80 zł za tytuł. Wszystkie są z pięknymi, profesjonalnie wydrukowanymi mapami, Alchemia ma nawet dwie, dwustronne mapy - wszystkie poziomy. Ci, którzy kupili pierwsze cztery tytuły wiedzą, że jakość wydania jest b.dobra. Zamówienia standardowo na zamowienia(małpa)retronics.eu
Nakład bardzo niewielki.

Post's attachments

Alchemia_box_map.png 1.1 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

disk_2th_set.png 949.25 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Inside_box_map.png 705.17 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Kernaw_box_map.png 868.17 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Magia_Kryształu_box_map.png 579.81 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Świat Olkiego_box_map.png 800.98 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

381

To jeszcze wrzucę zdjęcia realnych produktów...

Post's attachments

2d_AL.jpg 1.11 mb, liczba pobrań: 2 (od 2018-10-01) 

2d_IN.jpg 1020.13 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

2d_KE.jpg 1.15 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

2d_MK.jpg 1.03 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

2d_SO.jpg 919.65 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

382

Wiem, że już niewielu z Was kupuje (stąd i rosnące koszty), ale są tacy, co dotrwali do 70 tytułów, a będzie minimum 100 jak sobie postanowiłem. Ale jest kolejne 10 tytułów (siódma dziesiątka), można zamawiać, cena 380 zł za komplet, wysyłka gratis. Lub pojedyncze tytuły po 40 zł.

Osoby, które będą miały wszystkie 70 tytułów, otrzymają niebawem nagrodę od Retronics.

Post's attachments

7thset.png 684.36 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

383

Trochę sam do siebie piszę w tym wątku, ale jakby co, to dziś poleciały do klientów pierwsze paczki z 7-mą dziesiątką.

Post's attachments

7th_set_1.jpg 1.18 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

7th_set_2.jpg 1.32 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

7th_set_3.jpg 1.32 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

384

Tej gry nie znałem

https://www.youtube.com/watch?v=qmgB6wy4r-U

385

@pajero

Ja też do niedawna nie. Jest bardzo OK, mogę polecić  :)
Jedna z nielicznych 'późniejszych', które można zaliczyć do grywalnych.

386

Dla mnie jak zawsze dyskietki :-)

Timex 2048, Atari 130XE, Atari STE, Amiga 600, SNES, Pegasus.....

387

Moi drodzy, często dopytujecie się mnie prywatnie lub poprzez profil Retronics o możliwość wydania gier zagranicznych. Chcę Wam powiedzieć, że niestety, nie jest to możliwe, bo nie udało mi się zdobyć na taką reedycję licencji. Od ŻADNEJ z firm zagranicznych. Znakomita większość nie odpisuje, jedyne, które cokolwiek odpisały, to:
1. Elite - oni akurat wydali tylko jeden tytuł dla Atari - "Airwolf", bardziej mi zależało na licencjach dla innych maszyn, ale rozmowy utknęły w martwym punkcie, a osoba, z którą korespondowałem, to jeden ze współzałożycieli - niestety, mało komunikatywny.
2. Mastertronic - tu było blisko, nawet zgodzili się na udzielenie licencji na logo, ale.... prawa do gier sprzedali do Segi. A z Segą nie mam żadnego kontaktu, na ich stronie nie ma nawet adresu firmy. Napisalem kiedyś do ich tech supportu, to jakiś kolo odpisał, że mam natychmiast zaprzestać takiej działalności - zapytałem jakiej, bo jeszcze nic nie zrobiłem, pytam dopiero o zgodę.... i cisza.
3. Big Five Software - odpowiedź krótka i zdecydowana: "Thank you for asking, but we are not interested"
Nikt więcej nie odpisał.
A ostatnio, byłem blisko podpisania umowy z jedną z polskich firm, ale po wymianie kilku maili, stworzeniu umowy, poprawieniu jej przez przedstawiciela tejże firmy - dostałem nagle odpowiedź, że NIE WYRAŻA ZGODY. Do dzisiaj mam niesmak po tym mailu, bo wszystko przebiegało w sympatycznej atmosferze.
Powiem Wam tak - dociągnę może jeszcze do tych 100 tytułów, mając niestety poczucie, że kolekcja jet nie kompletna, bo brakuje w niej niektórych firm. Entuzjazm do wydawania tej kolekcji mocno mi opadł, zwłaszcza, że sprzedaje się 10-15 tytułów każdego tytułu maksymalnie. A pracy przy tym jest mnóstwo. A niektórzy posiadacze praw majątkowych zachowują się tak, jakbym chciał wydać co najmniej wszystkie części Wiedźmina w kolekcji i zarobić na tym miliony.
A cel, który mi przyświeca, to ocalenie niecrackowanych wersji od zapomnienia. Zarobek na tym jest zerowy, czasem nawet dokładam nieznacznie.
Jeżeli ktoś z Was chce mi pomóc w nawiązaniu kontaktu z firmami zagranicznymi i weźmie na siebie ten trud - zapraszam serdecznie do kontaktu. Także z polskimi, których jeszcze nie namierzyłem. Więcej informacji mailowo lub telefonicznie.

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

388

Kolejna, ósma już dziesiątka gier w serii Classic jest prawie gotowa. Wysyłki startują za około 10 dni. Można już zamawiać.
Mail: zamowienia (małpa) retronics.eu

Post's attachments

8th_set_1.png 463.97 kb, liczba pobrań: 1 (od 2019-04-06) 

8th_set_2.png 442.73 kb, liczba pobrań: 1 (od 2019-04-06) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

389

Parę fotek gotowego produktu - 8ma dziesiątka. Jeszcze zostało kilka zestawów.

Post's attachments

8th set_1.jpg 1.38 mb, liczba pobrań: 1 (od 2019-04-17) 

8th set_2.jpg 1.44 mb, liczba pobrań: 1 (od 2019-04-17) 

8th set_3.jpg 386.93 kb, liczba pobrań: 1 (od 2019-04-17) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

390

Chciałbym znów podziękować Jurkowi Kutowi "Mono" za pomoc z grą Rockman - bez niego nie ukazałaby się w reedycji. Gra na kasecie ma buga, który uniemożliwia jej działanie. Opis od Jurka poniżej. Oczywiście gra w reedycji działa - jest spatchowana.

"Pomimo tego, że DMA dla ANTIC-a jest zablokowane to adres DLIST jest w środku ANTIC-a ustawiony na jakąś wartość i prawdopodobnie zgłaszane są przerwania DLI (pomimo tego że ANTIC ma wyłączony ekran i DMA dla DLISTy!!!! - niewiarygodne). A ponieważ przerwania DLI są odblokowywane za wcześnie to skutkuje to zwisami, ponieważ obsługa DLI
zachowuje rejestry CPU w komórkach $D0..$D2 zamiast na stosie (przerwania DLI nachodzą na siebie).
Rozwiązaniem problemu jest stworzenie pustej dlisty z rozkazem JVB w buforze drukarki ($3c0) i ustawienie licznika ANTIC-a DLPTR na tą dlistę. Patch należy dokleić do końca pliku z grą.
Dodatkowo w pierwszym rekordzie (czyli w bootloaderze) w bajcie $04 i $05 znajduje się ilość danych całego pliku (oryginalnie
$75C6) - należy ją zwiększyć o długość patcha czyli o $D - powinny się tam więc znaleźć bajty o wartości $D3 i $75."

Arguing with an engineer is a lot like wrestling in the mud with a pig, after a couple of hours you realize the pig likes it...

391 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-24 10:28:06)

Nie ma za co. Ale faktycznie zachowanie ANTIC-a jest dla mnie zaskakujące. Może ktoś wie, jaka jest tego przyczyna?
Trochę spróbuję uściślić powyższy opis.

Podczas ładowania programu pojawia się czołówka z informacjami o grze i wydawcy - wszystko w trybie 2 bez przerwań DLI.
Po zakończeniu ładowania gry wyłączane są przerwania NMI i do DMACTL i DMACTLS wpisywane jest 0 (przy synchronizacji z RTCLOK, a więc ANTIC jest poza ekranem i maluje pustą linię) - czyli blokowane jest DMA dla ANTIC-a na dlistę i sprajty, ekran jest zgaszony.
Następnie rozpakowywana jest gra i w miejscu gdzie znajdowała się dotąd dlista są bajty: $00 $E8 czyli pusta linia bez przerwań, oraz linia trybu 8 (3 BASIC) z włączonymi scrollami i DLI.
DMACTL ciągle zawiera 0, DLPTR wskazuje na wymienione bajty.
Następnie odblokowywane są przerwania NMI.

I po chwili mniej więcej w linii 23 następuje strzał czyli zgłaszane jest przerwanie DLI (!). Dlaczego?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

392

Duddie napisał/a:

Gra na kasecie ma buga, który uniemożliwia jej działanie.

??? To jakim cudem xx lat temu mi ona działała ?

"wszystko się kiedyś kończy......."

393 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-24 12:17:24)

Może pierwsze partie poszły z błędem, który potem poprawiono?

Edit: Stryjek - zgrałbyś swoją wersję i udostępnił?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

394 Ostatnio edytowany przez stryker (2019-04-24 12:57:43)

Kasety już nie mam :(

Na cas archive masz 3 wersje
1) ta była nie ruszana ? i wgrywała się tylko z programu cas2sio (http://cas-archive.pigwa.net/dow/cas2sio.zip)
ftp://ftp.pigwa.net/stuff/collections/s … as2sio.cas
2) działała tylko pod emulatorem
ftp://ftp.pigwa.net/stuff/collections/s … er_emu.cas
3) a tutaj pod ape
ftp://ftp.pigwa.net/stuff/collections/s … er_ape.cas


ps. 1 i 3 rusza pod Altirra po wyłączeniu "C:patch"

"wszystko się kiedyś kończy......."

395 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-24 14:57:00)

Dzięki. Oryginalna działa ładnie.

Edit: Ale jest zupełnie inna niż ta od Duddiego. Na początku przed załadowaniem winiety jest dodany migający skrol, na końcu ładuje jeszcze dodatkowo blok danych przy zgaszonym ekranie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

396

No jest przed tym drugim "loaderem" ...
WCZYTUJE GRE
ROCKMAN
*** ROBERT AND PIOTR ***

"wszystko się kiedyś kończy......."

397 Ostatnio edytowany przez Krótki (2019-04-25 08:00:44)

mono napisał/a:

Podczas ładowania programu pojawia się czołówka z informacjami o grze i wydawcy - wszystko w trybie 2 bez przerwań DLI.
Po zakończeniu ładowania gry wyłączane są przerwania NMI i do DMACTL i DMACTLS wpisywane jest 0 (przy synchronizacji z RTCLOK, a więc ANTIC jest poza ekranem i maluje pustą linię) - czyli blokowane jest DMA dla ANTIC-a na dlistę i sprajty, ekran jest zgaszony.
Następnie rozpakowywana jest gra i w miejscu gdzie znajdowała się dotąd dlista są bajty: $00 $E8 czyli pusta linia bez przerwań, oraz linia trybu 8 (3 BASIC) z włączonymi scrollami i DLI.
DMACTL ciągle zawiera 0, DLPTR wskazuje na wymienione bajty.
Następnie odblokowywane są przerwania NMI.

I po chwili mniej więcej w linii 23 następuje strzał czyli zgłaszane jest przerwanie DLI (!). Dlaczego?

Sekwencja jest w istocie nieco inna. Po rozpakowaniu gry następuje:
1. Odblokowanie przerwania VBI ($0892),
2. Zapis $22 do SDMCTL i DMACTL, co natychmiast włącza DMA dla Display List ($0898),
3. Kilka cykli później - zapis $00 do SDMCTL. Oznacz to, że DMA dla DL jest wyłączane nie od razu, ale podczas obsługi następnego przerwania VBI.
4. Potem program czeka 2 ramki ($11FC). W pierwszej wyświetlana jest "śmieciowa" displaylista, po czym w przerwaniu VBI SDMCTL jest przepisywany do DMACTL, co wyłącza DL.
5. Wyłączenie przerwania VBI ($1209).
6. Potem kilkadziesiąt ramek spokoju, po czym - włączenie przerwania VBI ($12F7), a kilka ramek później także DLI ($1416).
7. Po czym następuje przerwanie DLI, mimo że DMA dla displaylisty jest nadal wyłączone.
8. Procedura obsługi przerwania DLI włącza DMA dla DL ($1813). To powoduje rozpoczęcie wyświetlania "smieciowej" displaylisty, a w konsekwencji kaskadę przerwań DLI, która wysypuje system.

Kluczowe jest tu włączenie DMA dla DL między punktami 2 a 4. Gdy OS wyłącza DMA dla DL (p. 4), na ekranie właśnie wyświetlana była "śmieciowa" displaylista. Z całą pewnością wyświetlaną w tej chwili linią nie było JVB, tylko jakiś losowy wiersz z włączonym DLI. W momencie wyłączania DMA dla DL ten rozkaz pozostał zapamiętany w buforze ANTIC-a, więc  gdy później w p. 6 włączane są DLI, ów zapamiętany rozkaz jest przez ANTIC-a wykonany. (Jak wiadomo, wyłączenie DMA dla DL nie tyle wyłącza wykonywanie displaylisty, co tylko wyłącza jej odczyt z RAM.)

Wygląda na to, że rozpoczęcie tej sekwencji zdarzeń jest zsynchronizowane z przerwaniem VBI, więc jest w 100% powtarzalne - gra nigdy nie uruchamia się poprawnie. Stąd prośba do Was wszystkich - jeśli posiadacie oryginalne wydanie kasetowej wersji Rockmana
sprzed lat, które działa, dajcie znać - chciałbym je porównać z tym wadliwym.

EDIT:

stryker napisał/a:

Na cas archive masz 3 wersje

To chyba jest piracka modyfikacja. Jak sam zauważyeś, podczas ładowania wyświetla się typowy dla "Pirat Copy" ekran ładowania z imionami dwóch crackerów.

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari

398

Dzięki Krótki. Muszę to w takim razie jeszcze raz zweryfikować.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

399

Krótki napisał/a:

podczas ładowania wyświetla się typowy dla "Pirat Copy" ekran ładowania z imionami dwóch crackerów.

Nie wydaje mi się żebym pirata podpisał jako "original" no ale to było 15 lat temu.
Spotkałeś się już gdzieś z taką identyczną początkową czołówką ?

"wszystko się kiedyś kończy......."

400 Ostatnio edytowany przez Krótki (2019-04-26 06:59:48)

@Mono: Gdy trwa dekompresja, ustaw sobie breakpointy na zapisie do DMACTL, NMIEN i SDMCTL, tak będzie najprościej.

@Stryker:  Jeśli nie byłeś pierwszym właścicielem kasety, to jest możliwe że ktoś na oryginalnej kasecie zapisał sobie wersję zcrackowaną - choćby dlatego że oryginalna nie działała. Spotkałem się z takim przypadkiem.

Z drugiej strony, w Mirage jak najbardziej używali Pirat Copy. Moja oryginalna kaseta z grą Ship (1. właściciel!) ma właśnie loader z Pirat Copy, który w scrollu wyświetla jakiś copyright by Mirage czy coś w tym stylu. (Dump leży na AtariOnline jakby co.) Więc może i Twój Rockman to też oryginał. Nie miałbym wątpliwości gdyby nie ten Robert i Piotr.

Przydałoby się więcej egzemplarzy kasety do weryfikacji. Ma ktoś, coś?

A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari