To jest skutek zakłóceń na PHI2. Sophia ma wewnątrz licznik cykli P/M, który jest taktowany przez PHI2 i startuje od 0 w momencie, kiedy na magistrali danych można się spodziewać informacji dla P/M. Przy czym dane dla pocisków pobierane są w cyklu nr 0, potem jest cykl przerwy, a potem cztery cykle (nr 2, 3, 4 i 5) dla kolejnych graczy, po czym licznik jest zerowany i zatrzymywany do następnej linii. W Twoim komputerze, w cyklu nr 1, w fazie niskiej, pojawia się dość regularnie, bo co drugą linię, szpilka, która inkrementuje licznik P/M a tym samym likwiduje cykl przerwy między pobieraniem danych dla pocisków i graczy, i w rezultacie Sophia pobiera informację dla gracza 0 w cyklu bezpośrednio następującym po cyklu DMA dla pocisków. Ponieważ w tym miejscu są dane programu, zamiast gracza na ekranie pojawiają się śmieci. Potem oczywiście gracz nr 1 jest ładowany danymi gracza 0 i tak dalej. Dane gracza 3 są ignorowane. Trzeba było dodać w torze PHI2 coś w rodzaju filtra eliminującego glitche i problem ustąpił.
Ceterum censeo Germaniam esse delendam.