301

Cobol jakbyś miał zestaw (bez obudowy) wolny to poproszę

Lynx I / Mega ST 1 / 7800 / Portfolio / Lynx II / Jaguar / TT030 / Mega STe / 800 XL / 1040 STe / Falcon030 / 65 XE / 520 STm / SM124 / SC1435
DDD HDD / AT Speed C16 / TF536 / SDrive / PAK68/3 / Lynx Multi Card / LDW Super 2000 / XCA12 / SkunkBoard / CosmosEx / SatanDisk / UltraSatan / USB Floppy Drive Emulator / Eiffel / SIO2PC / Crazy Dots / PAM Net
http://260ste.atari.org

302 Ostatnio edytowany przez sun (2019-04-12 21:27:05)

Chwilę to trwało, lutowanie na raty "stacją" wygrzebaną z lamusa... (stacja to naprawdę duże słowo w tym wypadku) ale działa :) Mój pierwszy raz z SMD :) Szkoda, że mi yamahy zaginęły w kosmosie (winny paypal) ale AY też jakoś daje radę.

Pytanko mam, ponieważ odpalając psgplayh z sio2sd odtwarzanie "staje" na czas doczytania danych.
Konfig to U1MB i sio2sd. Prędkość SIO $07. Zobaczę czy zabuja na $0A i czy to coś pomoże. Docelowo będzie z SIDE2 ale gniazda w "w doręczeniu" :)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

303

U mnie pomogło ustawienie:
SIOSET 1 NORMAL
Za radę należy podziękować Mono :)

SONari działa ładnie, Yamahy z Chin nie są podróbkami. Miałem jeszcze problem z przeróżnymi szumami (takimi "cyfrowymi") w czasie odtwarzania, pomogła wymiana układu 74HCT08 w płycie Atari na zamiennik od Simiusa.
W Yamari mam układy 00, 02 i 32 w wersjach HCT, układ 138 w wersji F.

Post's attachments

kiedyś nauczę się sprzątać na biurku.jpg 1.81 mb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

304

psg player na nie "sparta only" z uzyciem skompresowanych pgs exomizerem, niestety tylko dla pokeya (2017 r.)  wartaloby go przerobic na sonari :) http://atariage.com/forums/topic/270982 … ic-player/

305

sun napisał/a:

Pytanko mam, ponieważ odpalając psgplayh z sio2sd odtwarzanie "staje" na czas doczytania danych.
Konfig to U1MB i sio2sd. Prędkość SIO $07. Zobaczę czy zabuja na $0A i czy to coś pomoże. Docelowo będzie z SIDE2 ale gniazda w "w doręczeniu" :)

Program powinien sam przełączyć prędkość z turbo na normal. Ale sterownik SIO w SDX ma taki ficzer, że dla HSINDEX <= 8 OIDP wyłącza przerwania NMI. To może być powodem stawania playera (bo gram na VBLKI). Można to przestawić tak, jak napisał x_angel, albo próbować przesunąć próg dla NMI też przez SIOSET, ale chwilowo nie mam jak sprawdzić jak to zrobić - na pewno jest to opisane w manualu (MAN SIOSET).

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

306 Ostatnio edytowany przez sun (2019-04-14 15:41:07)

Doczytam, bo tak dopiero od wczoraj zacząłem zabawę ze spartą + sc + na razie sio2sd - bo łatwiej się pobawić takim atr'em na altirze a potem gotowca wrzucić do sio2sd (przynajmniej dla mnie). W poczekalni czeka SIDE, głównie na gniazda do expandera by Mq :)
Dzięki.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

307

Uwaga: na wszelkie problemy z dźwiękiem w SONari/YAMari w pierwszej kolejności należy zająć się tematem układu 74LS08. Nie będę się powtarzał, ale wrzucam tu info, a temat opisałem tutaj: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic … 18#p249818

308

W Ultimate mam ustawiony highspeed os. W sio2sd ustawiony index na $0A, topdrive mode :on.
SIOSET 1 pokazuje, że jest tryb US Idx $0A.
Player się zwiesza przy czytaniu. Okey. Stosuję się do porady z pod lady :)
Daję SIOSET 1 NORMAL.
SIOSET 1 pokazuje że tryb jest NORMAL, Idx pusto.
Player się zwiesza.
Poeksperymentuję z NMI.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

309 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-14 22:19:41)

A którą masz wersję SDX?
Testowałem player z LDW2000 (albo CA2001), SIO2PC (sio2bsd), IDE+ i ramdyskiem. Z SIO2SD nie powinno być raczej takich problemów.

Edit: Czy player się zawiesza czy zatrzymuje na czas odczytania bloku danych a potem kontynuuje odgrywanie?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

310

Wersja SDX to 4.48.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

311 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-16 20:55:08)

Pinokio na moją prośbę przeprowadził testy z SIO2SD i z SIDE2. Wnioski są następujące:
1. SIO2SD trzyma prędkość US taką, jak ustawi się magicznymi klawiszami K1..K4 i nie pozwoli się przestawić z poziomu OS na prędkość niższą. To powoduje przycinanie odgrywania. Należy więc eksperymentalnie zejść z prędkością na SIO2SD do akceptowalnego poziomu. Jak już pisałem kiedy HS Index jest niższy niż 8 wtedy SDX wyłącza przerwania podczas komunikacji i player się zatrzyma (do tego poziomu próbuje grać, do momentu kiedy skończą się mu dane w buforze), ale po zakończeniu ładowania powinien kontynuować odtwarzanie. W zasadzie dla użytkownika więc nie ma znaczenia czy NMI są blokowane czy nie - trzeba na SIO2SD zejść z prędkością do poziomu kiedy odtwarzanie będzie już płynne. Ustawienie prędkości 19200 (czyli NORMAL) na pewno nie będzie blokować odtwarzania, ale to przypadek skrajny.
2. SIDE2 działa płynnie z załadowanym sterownikiem SIDE2.SYS (obsługa SIDE2 w Ultimate1M jest wyłączona) - nie ma żadnych przestojów. Chwilowo nie testowano obsługi SIDE2 w Ultimate1M (co uwalnia od konieczności ładowania sterownika SYDE2.SYS), więc na razie nie umiem powiedzieć jak to zadziała w takiej konfiguracji.
Dzięki Pinokio za testy!
Tak czy inaczej w następnej wersji przywrócę ładowanie dumpa do XRAM-u jeśli ten jest dostępny żeby uniezależnić się trochę od konfiguracji sprzętu i prędkości urządzenia.

Edit: Szczególnie interesuje mnie informacja czy program w jakiejś konfiguracji się ZAWIESZA? Bo to nie powinno się nigdy wydarzyć. Odtwarzanie można przerwać klawiszami ESC i BREAK, choć czasem trzeba zaczekać na zakończenie operacji I/O.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

312

Mono, Pinokio - dzięki.
Tak, player staje, doczytuje dane i dalej bryka. Przestawię zatem "ręcznie"... ale mam już gniazda, to sobie polutuję expanderka i wtedy pobawię się z SIDE2 :)
Dzięki raz jeszcze.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

313

Nie ma za co. Jak pisałem, przeprowadzałem testy z SIO2PC+SIO2BSD oraz ze stacją LDW, a one w przypadku problemów z transmisją potrafią przestawić się na prędkość standardową - zakładałem więc, że SIO2SD jako emulator FDD zachowa się tak samo :). Człowiek uczy się całe życie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

314

A mi przyszły dzisiaj yamahy od myfrienda... Czas kupić popierdółki i polutować wkrótce.

Sikor umarł...

315

Ciekawostka. Stestowałem u siebie z SIO2SD. Prędkości w SIO mogę ustawić od $00 (gdzie nie bryka wcale) do $10 oraz off.
Na żadnym ustawieniu nie udało się osiągnąć sukcesu.
Zarzucam temat SIO2SD, biorę lutownicę do ręki ;)

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

316

Hmmm, zagadka. Zaopatrzę się w SIO2SD i spróbuję z tym powalczyć.
Po drodze Candle potestował zachowanie SIDE2 z włączonym PBI BIOS-em w Ultimate1M. Wnioski:
0. Player gra bez zacięć z SIDE.
1. Kiedy ustawione jest standardowe SIO player działa bez zacięć z SIO.
2. Kiedy ustawiony jest jakikolwiek patch HSIO lub BT player przycina się na czas komunikacji kiedy gra z SIO. Prawdopodobnie wyłączane są przerwania, ale bez sprawdzenia co tam jest w ROM-ie nie mogę tego na 100% potwierdzić.
Wyszedł jeszcze błąd skutkujący ponownym odtworzeniem zawartości bufora kiedy komunikacja definitywnie się nie powiodła (po kilku próbach).
No to jest co robić :)
Dziękuję za testy i raporty o błędach Panowie.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

317 Ostatnio edytowany przez Mq (2019-05-04 16:19:58)

Dotarły mi w końcu również Yamahy z dalekiego wschodu.

Zrobiłem trochę testów. Urządzenie śmiga elegancko, ale jest coś nie tak w kwestii 1xYM vs YM+YM.
Otóż przede wszystkim mam pytanie, czy na dyskietce atr tej 5MB któraś z muzyczek wykorzystuje dwa układy, czy wszystkie są pod jeden układ?
Najwięcej testuję muzyczkę GIANNA.
U mnie jest tak, że jak wsadzę jeden układ YM, obojętnie w którą podstawkę (mam podstawki w SONari), to wszystko ładnie gra. To sugeruje mi, że player puszcza na oba układy równolegle to samo. Natomiast jak wsadzę do SONari dwa układy YM, to zaczyna się jakiś bajzel robić. Brzmienia jakieś dziwne się robią i coś nie tak z tą muzyczką. Efekt jest taki, jakby grały oba układy jednocześnie, a fale generowane przez nie jednocześnie nakładały się na siebie robiąc różne interferencje itp. efekty, co powoduje że niektóre dźwięki zanikają, niektóre mają dziwne brzmienie, ale wrażenie mam takie, że gra wszystko poprawnie, tylko że niepotrzebnie na obu układach. Wnioskuję to wszystko na podstawie tego, że kiedyś zrobiłem stereo na dwóch pokeyach i połączyłem wyjścia ich obu, wówczas też nakładały mi się te dźwięki powodując podobne efekty.

Jeżeli problem jest mniej-więcej taki jak mi się wydaje, to moim zdaniem powinno być tak, że player powinien rozpoznawać czy dana muzyczka jest przygotowana pod jeden YM czy pod dwa i wówczas odtwarzać się tylko na jednym układzie a nie na dwóch. Z resztą wszystko powinno być rozdzielone, żeby nigdy nie szła komunikacja równolegle do obu układów naraz.

Edit: po dłuższych testach wydaje się, że jak włączę odtwarzanie na YM+YM, to już po włączeniu odtwarzania jak wcisnę reset na SONari, to opisany przeze mnie bajzel się naprawia i dalej gra wszystko dobrze. Słyszę wtedy delikatny jakby reverb/chorus w sensie, że słyszę, że grają oba YM i oba grają prawidłowo to samo, nie występują żadne efekty nakładania nieprawidłowego się fal, o których pisałem wcześniej, że mi się tak wydawało. Natomiast za każdym razem jak od nowa włączę odtwarzanie, to znowu mam bajzel i znowu pomaga reset na SONari. Teraz mam wrażenie, że może coś nie tak jest z inicjacją dwóch YM, może gdzieś tam na początku trzeba by tą inicjację poprawić? Czy ktoś zanotował takie same lub podobne efekty jakie u mnie występują?

Edit2: zrobiłem więcej testów na dwóch innych płytach Atari 65XE z ECI i bez ECI. Pierwsze testy były robione na 800XL. Na wszystkich kompach z jednym układem YM wszystko jest dobrze, a jak już są dwa YM, to się dzieją chocki klocki. Różne efekty są na różnych płytach, różne efekty też są jak się żongluje układami 74F08, 74HCT08, 74LS08. Generalnie mam wrażenie, że kolejny układ wiszący na magistrali to kolejne obciążenie dla niej i im więcej tam podłączam, tym ciężej to wszystko pracuje i tym ciężej jest uzyskać stabilność tego całego bałaganu... Najlepiej działa to wszystko jak się podepnie tylko jeden YM do SONari, ale na każdej płycie jaką mam muszę mieć też 74F08, bo inaczej i Sparta się potrafi wysypać i SONari się sypie nawet z jednym YM, sypie się również YAMari.
Nie wiem, może długo wyczekiwany ekspander, który projektuje Toriman załatwi temat, bo tam wszystko ma być buforowane, a nie tak "na pałę" powieszone hurtowo wszystko na magistralach...

318

Mam podobne objawy 65XE bez eci z fabrycznym 74LS. Reset pomaga w poprawie dźwięku.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

319 Ostatnio edytowany przez Mq (2019-05-04 20:04:05)

Sun, to powinno Ci pomóc wymienić na 74F08. Zapomniałem też dopisać, że we wszystkich moich płytach mam zainstalowany 1MB SIMMexp. Może to być mój wspólny mianownik, bo to rozszerzenie już obciąża sygnały wstępnie i potem dokładanie czegokolwiek robi już coraz większe problemy z tego co zauważyłem.

Słuchajcie, a jest cokolwiek co można posłuchać na dwóch YM? Bo jak wszystko i tak jedzie równo na obu, to może nie ma na dzień dzisiejszy sensu montować dwóch scalaków? Na tą chwilę by mi to załatwiło temat, ale chciałem usłyszeć jakieś wykwintnie piękne możliwości dwóch scalaków naraz.

320

Mq: co do 2xYM to np. yerzmyey robi niektóre kawałki na zx81 i karcie turbosound. Tylko czy sa gdzieś w psg to nie wiem.

Cuda wianki i nie tylko :) POKEY 4ever ;)

321

Mq napisał/a:

Dotarły mi w końcu również Yamahy z dalekiego wschodu.

Jedwabnym Szlakiem :)

Mq napisał/a:

Zrobiłem trochę testów. Urządzenie śmiga elegancko, ale jest coś nie tak w kwestii 1xYM vs YM+YM.
Otóż przede wszystkim mam pytanie, czy na dyskietce atr tej 5MB któraś z muzyczek wykorzystuje dwa układy, czy wszystkie są pod jeden układ?
Najwięcej testuję muzyczkę GIANNA.

Nie. Wszystkie są dla jednego układu.

Mq napisał/a:

U mnie jest tak, że jak wsadzę jeden układ YM, obojętnie w którą podstawkę (mam podstawki w SONari), to wszystko ładnie gra. To sugeruje mi, że player puszcza na oba układy równolegle to samo. Natomiast jak wsadzę do SONari dwa układy YM, to zaczyna się jakiś bajzel robić. Brzmienia jakieś dziwne się robią i coś nie tak z tą muzyczką. Efekt jest taki, jakby grały oba układy jednocześnie, a fale generowane przez nie jednocześnie nakładały się na siebie robiąc różne interferencje itp. efekty, co powoduje że niektóre dźwięki zanikają, niektóre mają dziwne brzmienie, ale wrażenie mam takie, że gra wszystko poprawnie, tylko że niepotrzebnie na obu układach.
Wnioskuję to wszystko na podstawie tego, że kiedyś zrobiłem stereo na dwóch pokeyach i połączyłem wyjścia ich obu, wówczas też nakładały mi się te dźwięki powodując podobne efekty.

Jeżeli problem jest mniej-więcej taki jak mi się wydaje, to moim zdaniem powinno być tak, że player powinien rozpoznawać czy dana muzyczka jest przygotowana pod jeden YM czy pod dwa i wówczas odtwarzać się tylko na jednym układzie a nie na dwóch. Z resztą wszystko powinno być rozdzielone, żeby nigdy nie szła komunikacja równolegle do obu układów naraz.

Poprawię.

Mq napisał/a:

Edit: po dłuższych testach wydaje się, że jak włączę odtwarzanie na YM+YM, to już po włączeniu odtwarzania jak wcisnę reset na SONari, to opisany przeze mnie bajzel się naprawia i dalej gra wszystko dobrze. Słyszę wtedy delikatny jakby reverb/chorus w sensie, że słyszę, że grają oba YM i oba grają prawidłowo to samo, nie występują żadne efekty nakładania nieprawidłowego się fal, o których pisałem wcześniej, że mi się tak wydawało. Natomiast za każdym razem jak od nowa włączę odtwarzanie, to znowu mam bajzel i znowu pomaga reset na SONari. Teraz mam wrażenie, że może coś nie tak jest z inicjacją dwóch YM, może gdzieś tam na początku trzeba by tą inicjację poprawić? Czy ktoś zanotował takie same lub podobne efekty jakie u mnie występują?

Inicjalizacja polega na wyciszeniu generatorów. Ale to chyba za mało - ustawię tam jeszcze częstotliwości na 0.

sun napisał/a:

Mq: co do 2xYM to np. yerzmyey robi niektóre kawałki na zx81 i karcie turbosound. Tylko czy sa gdzieś w psg to nie wiem.

Tak jest. Dla TurboSound są osobne moduły i player do nich jest w planach.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

322 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2019-05-10 14:02:40)

Mq napisał/a:

Słuchajcie, a jest cokolwiek co można posłuchać na dwóch YM?

Ale do przetestowania na karcie (Pan Mono ma), czy do przesłuchania np. przed zakupem, jak to brzmi?
Bo MP3 to są, ale pliki natywne do odgrywania na chipach mam z oczywistych względów tylko dla ZX Spectrum i ZX81.


Tak więc -
http://yerzmyey.i-demo.pl/zx81/05_Yerzm … _Space.mp3
http://yerzmyey.i-demo.pl/zx81/04_Yerzm … UE_ONE.mp3
http://yerzmyey.i-demo.pl/zx81/07_Yerzm … _sense.mp3







.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

323

Nie, no brzmi to fajnie, ale chodzi o pliki do odtwarzacza na Atari, żeby zagrać coś na dwa YM-y z użyciem SONari.
Mono, a skąd są te muzyczki RAD i co to w sumie za rozszerzenie, kto robi takie muzyczki, skąd je się bierze itd?
Ewentualnie skąd i jak można by zrobić muzyczkę na dwa YM-y, czy jest jakiś soft do tego na cokolwiek, żeby przygotować takie muzyczki i potem przenieść na Atari?
Gdyby dało się np. zrobić łatwo jakąś byle jaką muzyczkę w jakimś sofcie na PC, to by ludzie mogli coś tam testowo przygotować sobie może. Bo w sumie wcześniej o tym nie pomyślałem robiąc te kartridże, ale w zasadzie dochodzimy do momentu, że mamy gotowy sprzęt, niby działa, ale czy mamy do czego używać SONari?

324 Ostatnio edytowany przez mono (2019-05-10 14:36:22)

No ale do czego innego chcesz używać SONari jak nie do grania? :>

.RAD to jest format programu Reality ADLib Tracker dla muzyki granej przez ADLib-a (OPL) a nie dla PSG (AY/YM). I do niego jak wiesz jest gotowy player - pozostało mi dodanie obsługi pamięci XRAM. Muzykę można sobie komponować np. tym: https://www.3eality.com/productions/rea … ib-tracker (mój player obsługuje formaty 1.0 i 2.1 plików - czyli starego i nowego trackera).

Playery dla SONari (AY/YM) to PSGPLAY oraz STCPLAY. Ten ostatni gra pliki .STC czyli skompilowane muzyczki z SoundTrackera (spectrumowego) nie miał jeszcze releasu, ale może już niebawem będzie.
Format dla dwóch AY to jest ProTracker 3 (dla ZX Spectrum) i mam kilka utworów Yerza w tym formacie a nawet parę innych od Draco. Player, jak już kiedyś powiedziałem się pisze, ale na razie jeszcze nic nie ma.

Więcej trackerów dla AY/YM może polecić Pan Yerzmyey.

Edit: Natomiast plik .PSG można sobie wygenerować za pomocą emulatora FUSE.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

325 Ostatnio edytowany przez Mq (2019-05-10 14:42:49)

Yyyy... Sorry, pomieszałem rozszerzenia - oczywiście wiem, że RAD jest dla OPL, tylko za dużo żonglowałem kartridżami SONari i YAMari, więc mi się pomieszało. Oczywiście w moich zapytaniach post wyżej cały czas miałem na myśli SONari i pliki do niego, czyli PSG, a nie RAD.

Czyli rozumiem, że pliki z rozszerzeniem PSG można zapisać z wszelakich trackerów dla YM, czyli jakichś trackerów np. z Atari ST?

Edit: a jeszcze zapomniałem odpowiedzieć: oczywiście SONari chcę używać do grania, ale chodziło mi o to skąd brać więcej muzyczek i w czym tworzyć muzyczki dla SONari, żeby mogła rosnąć bibliotek, lub żeby popularyzować SONari wśród ludzi, którzy to sobie poskładali, no słowem, żeby żyło, a nie poleciało do szuflad i innych kartonów:-)