1

Bo czemu nie? Deadline jutro (01.04) o 23:59 czasu Warszawskiego.
Jak ktoś nie zna zasad: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=14561 - info z poprzednich edycji.
Prace z poprzednich edycji: http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=15266
Przypominam: czysty Atari Basic ;)
Na dobry początek:

1 REM PRIMA APRILIS 2019
2 REM BY SIKOR,
100 GRAPHICS 31:C=1
101 FOR I=O TO 79 STEP 2:COLOR C:C=C+1:IF C>3 THEN C=1
102 PLOT 40+I,90+I:DRAWTO 80+I,90-I
103 PLOT 80-I,90-I:DRAWTO 40+I,90+I
106 FOR P=0 TO 20:NEXT P
107 NEXT I
108 GOTO 101

Zapraszam do zabawy, załączam atr-a - może tym razem oprócz kodu w kodzie od razu atr-em się pobawmy...?

Post's attachments

pa2019(bas).atr 90.02 kb, liczba pobrań: 10 (od 2019-03-31) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

2

Kod w pliku różni się od tego tutaj. W pliku nie ma: IF C>3 THEN C=1

3

Nie rozumiem zasad:-) Co prawda wszystkich nie czytałem, ale jedyne co zrozumiałem (tu akurat myślę, że poprawnie), to że na Grzybsoniadzie dostanę od Sikora 0,5 litra piwa:-) Dzięki Sikor:-)

4

x_angel napisał/a:

W pliku nie ma: IF C>3 THEN C=1

Nie potrzeba - brane są dwa najmłodsze bity.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

5 Ostatnio edytowany przez seban (2019-04-01 14:44:29)

chyba potrzeba, bo jak się namaluje kolorem 125 to się robi CLS [tzn. ?#6;CHR$(125)] (ale, być może źle pamiętam)

EDIT: sprawdziłem. jednak dobrze mi się wydawało, np:

COLOR 125:PLOT 0,0

spowoduje wyczyszczenie ekranu.

6 Ostatnio edytowany przez seban (2019-04-01 13:33:54)

dobra, dorzucam coś o siebie...

1 REM PRIMA APRILIS 2019
2 REM BY SIKOR, Seban/Slt,

100 REM - part by Seban
101 POKE 53768,1:POKE 53760,252:POKE 53762,255: POKE 53761,175:POKE 53763,175
102 GOSUB 1000
103 FOR I=0 TO 7: FOR J=0 TO 19:POKE 20,0
104 IF PEEK(20)<(J/4) THEN 104
105 POKE 560,PEEK(1536+J):POKE 561,PEEK(1568+J):POKE 708,PEEK(1600+J)
106 POKE 53760,200+J*2:POKE 53762,201+J*2
107 NEXT J:NEXT I:POKE 53761,0:POKE 53763,0:POKE 53768,0:POKE 106,160

200 REM - part by Sikor
201 GRAPHICS 31:C=1
202 FOR I=O TO 79 STEP 2:COLOR C:C=C+1:IF C>3 THEN C=1
203 PLOT 40+I,90+I:DRAWTO 80+I,90-I
204 PLOT 80-I,90-I:DRAWTO 40+I,90+I
205 FOR P=0 TO 20:NEXT P
206 NEXT I
207 GOTO 202

1000 REM - Routines for Seban's part -
1001 REM - RENDER ANIMATION -
1002 SX=0.5:SY=0.5
1003 FOR J=0 TO 9:POKE 106,160-8*J
1004 GRAPHICS 5+16:COLOR 1
1005 POKE 1536+J,PEEK(560):POKE 1536+32+J,PEEK(561)
1006 POKE 1536+19-J,PEEK(560):POKE 1536+32+19-J,PEEK(561)
1007 GOSUB 1100
1008 SX=SX+0.2:SY=SY+0.2
1009 POKE 1536+64+J,4+J:POKE 1536+64+19-J,4+J
1010 NEXT J
1011 RETURN
1100 REM - RENDER PHASE -
1101 RESTORE 2000
1102 READ CMD: IF CMD<0 THEN RETURN
1103 READ X,Y
1104 XE=40+X*SX
1105 YE=24-Y*SY
1106 IF CMD=0 THEN PLOT XE,YE
1107 IF CMD=1 THEN DRAWTO XE,YE
1108 GOTO 1102
2000 REM - VECTOR DATA -
2001 DATA 0,-15,-3,1,-12,3,1,-9,-3,0,-13.5,-1,1,-10.1,-1
2002 DATA 0,-6,-3,1,-6,3,0,-8,3,1,-4,3
2003 DATA 0,-3,-3,1,0,3,1,3,-3,0,-1.9,-1,1,2.1,-1
2004 DATA 0,5,-3,1,5,3,1,9,1,1,5,-1,1,9,-3
2005 DATA 0,11,-3,1,15,-3,0,11,3,1,15,3,0,13,3,1,13,-3
2006 DATA -1
2007 REM --- end of routines needed for Seban's part ;) ---
Post's attachments

pa2019(bas).atr 90.02 kb, liczba pobrań: 6 (od 2019-04-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

7

@mono - skoro brane są dwa najmłodsze bity to brak tego warunku działa jak

IF C>3 THEN C=0

Co psuje efekt, bo co czwarta linia rysowana jest kolorem tła.

Tomasz Wojtkowiak
Atari 800XL / U1MB / Sophia 2 / Sio2IDE & CF 512 MB

8 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-01 19:08:29)

Macie rację. Alzheimer.

Edit: Seban mistrz!
To teraz ja z moimi wtórnościami (oryginał Adam Gilmore) :) Dopisałem się do kodu Sikora.

9 GOTO 100
10 MC=MC+MD(MB):IF MC>255 THEN MC=MC-256
11 SOUND 1,MC,10,1:IF MA=0 THEN MB=MB+1:IF MB=13 THEN MB=0
12 MA=MA-1:IF MA<0 THEN MA=255
13 RETURN 

200 REM - part by Sikor & Mono
201 GRAPHICS 31:C=1:GOSUB 3010
202 FOR I=O TO 79 STEP 2:COLOR C:C=C+1:IF C>3 THEN C=1
203 GOSUB 10:PLOT 40+I,90+I:GOSUB 10:DRAWTO 80+I,90-I
204 GOSUB 10:PLOT 80-I,90-I:GOSUB 10:DRAWTO 40+I,90+I
205 FOR P=0 TO 20:GOSUB 10:NEXT P
206 NEXT I
207 GOTO 202

3000 REM - Mono's part data -
3010 DIM MD(13):RESTORE 3010:FOR MA=0 TO 12:READ MC:MD(MA)=MC:NEXT MA:MA=231:MB=11:MC=215:RETURN 
3020 DATA 84,170,187,204,238,52,102,153,100,206,235,221,68
3030 REM --- end of Mono's part data ----
Post's attachments

pa2019(bas).atr 90.02 kb, liczba pobrań: 9 (od 2019-04-01) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

9

Panowie, zarządziliście! Kolejna część która wygląda nieźle! Seban - zoom jest świetny ;)
Czekamy, może się ktoś dopisze.
@x_angel: masz rację, mój błąd, bo jeszcze coś poprawiałem i przez przypadek usunąłem, ale to jest pa compo, każdy może dać coś od siebie. Póki co chciało się sebanowi i mono, może ktoś się jeszcze dołączy?

Sikor umarł...

10

Dokładam się:-)
Wiem, że przekroczyłem deadline, ale proszę organizatora o wzięcie pod uwagę, że robiłem ten kawałek kodu przez ponad trzy godziny:-)
Ostatnio programowałem w Basicu na Atari około roku 1990. Przy tym zadaniu pomyślałem, że skoro prima aprilis, to niech będzie śmiesznie, więc robiłem kod bez zaglądania w jakiekolwiek podpórki, metodą grzebania we własnej głowie, metodą prób i błędów dobierając soundy i inne rzeczy. Kod jest bałaganiarski i brzydki, ale mamy losową muzykę z rytmem i losową wizualizację:-)
Jak by mógł ktoś jeszcze to dołączyć do tego atr-a, bo ja już się dość spociłem, a tego też nie wiem jak zrobić i musiał bym kolejne trzy godziny spędzić:-)

150 REM - part by Mq
151 GRAPHICS 31:C=1
152 FOR I=1 TO 32
153 SOUND 0,RND(1)*10,2,1
154 FOR A=0 TO 3:FOR B=0 TO 4:SOUND 1,6,4,2:NEXT B:SOUND 1,0,0,0
155 COLOR C:C=C+1:IF C>3 THEN C=1
156 DRAWTO RND(1)*140+10,RND(1)*170+10:NEXT A
157 FOR A=0 TO 12:FOR B=1 TO 4:SOUND 1,B,2,1:NEXT B:SOUND 2,A,2,1:NEXT A:SOUND 2,0,0,0
158 NEXT I
159 FOR A=0 TO 3:SOUND A,0,0,0:NEXT A

11

dołączę. Ale nie teraz - jutro (dziś?). Zapodam atr-a po poprawkach, dzięki ;)

Sikor umarł...

12

ok, jest.
http://www.atari.org.pl/forum/viewtopic.php?id=15266 - a tu wszystkie edycje w jednym ATRze. Dzięki za prace, następna edycja już za niecały rok...

Post's attachments

pa2019(bas).atr 90.02 kb, liczba pobrań: 16 (od 2019-04-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

13 Ostatnio edytowany przez mono (2019-04-02 22:45:47)

@Mq: Obejrzałem dzisiaj dopiero - świetne! :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

14

Dzięki Mono, ale nie oszukujmy się, ja sobie dla jaj wpisałem kilka komend w Basicu, a gdzie mi tam do tak znamienitych koderów jak Wy:-) hehehe:-)

Obejrzałem teraz sobie poprzednie edycje, których wcześniej nie oglądałem:-) W 2017 ktoś zrobił coś podobnego graficznie jak to co ja wypociłem, tylko z muzyką podobną do tej z gry Submission. Nie widziałem tego wcześniej, tak że potwierdza to moją teorię, której zwolennikiem jestem od wielu lat: biorąc pod uwagę liczbę ludności na świecie, możesz być pewien, że jeśli coś wynalazłeś, to już ktoś inny wynalazł to przed tobą:-)