1

Przegladalem sobie strony o c64 i natknąlem sie na stronce c64.sk na post odnosnie zrodelek Numena.Panowie zachecają komodorowskich koderow na bazie tych zrodelek do napisania rownie dobrego dema.Pobozne to zyczenia a o to tekst w oryginale:

"The source of probably the best demo ever created for an 8-bit Atari NUMEN has been released lately. As far as I know, the Atari has the same processor instructions as the C64 and that makes this source quite interesting for the C64 coders too. Maybe someone of the C64 coders finds the pack stuffed with sources interesting as a reference. I find important to mention that this outstanding demo needs a stock Atari XL/XE machine + at least 320 KB RAM to run. That almost asks for answer from math coders using C64 ram-expansion units. ;-) (Don?t take my last note too seriously, though). "

Pozostaje tylko zyczyc powodzenia...:)

gep/lamers^dial

2

Komodorowcy nie są leniami w przeciwieństwie do nas. Zobaczycie, zrobią Numena na jednej stronie dysku, wymagającego 64K RAMu i mającego szybsze efekty w większej rozdziałce.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

3

i z muzom w mp3

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

No i grafie w Open GL ;)

STYMulator JIL ST YM2149 mjuz:k @ gnu/linux
SIUP (SIo2Usb2Pc) - SIO2PC USB Edition
PIN ready logo
3M / InD: ... na kasetach były zabezpieczenia w postaci tzw. "mikropierdnięcie" ...

5

Second Reality widzialem juz na C64 - z tym, ze nie trudno sie domyslec, ze byl to oryginalny kod, a jedynie design (muzyka, grafika) byly stylizowane na SR - w wypadku Numen-a sprawa bylaby prostsza, gdyz dostepny jest kod - nie zaglebialem sie w sumie w owe zrodla, ale wydaje mi sie, ze najwiekszym zgryzem byloby przerobienie np. procedur, ktore optymalizowane sa pod specyficzna organizacje atarowskich trybow graficznych.

6

nawet gdyby jakims cudem udalo im sie sklecici z tych zrodel Numena, to na pewno bedzie wolniejszy,i na pewno nie w tak wyraznej grafice i rozdzielczosci

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

No - ciekawe tylko jak muzę przeniosą, hehe. Coś mi się ona raczej nie widzi na tych ichnich sinusach, piłach i trójkątach... ROTFL!

I Ty zostaniesz big endianem...

8

a ja tam mówię po mikerowsku GUD LAK

All I hear is the sound of me falling on the ground

9

.... widziałem nowe interlace'owe tryby na komodzie (nie emulcu) na International Vodka Party u YerzmYeYa ... i muszę stwierdzić, że tylko wam się wydaje, że źle to wygląda. Co prawda TIP ma zdecydowanie więcej kolców, lecz na komodzie po pierwsze:
* większa rozdziałka
* gfx co linię, nie co dwie.

...na niekożyść komody można powiedzieć jedynie to, że kolory ma takie, jakby poleżały sobie kilka miechów na słońcu;- cóż; paleta jakby nie ta, a człowiek na wakacjach opalać się też czasem musi.  :D  :D

Kontakt: pin@usdk.pl

10

na niekożyść komody można powiedzieć jedynie to, że kolory ma takie, jakby poleżały sobie kilka miechów na słońcu

To akurat moze byc zasluga kiepskiego monitora/telewizora (czy innego cuda techniki, do ktorego podlaczony byl ten komodorek).

11

A znajdz na Atarynce soczysta czerwien to pogadamy :)

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

12

na mojej jest soczystą cze5rwienią napisane atari 65 XE ;))

co do muzy to nie instrumenty są problemem tylko jak z 4 kanalow zrobic 3 ?? ;))

Im dłużej czekamy, tym wzorek jest większy" (c) by Sikor

13

Co do soundtracka, to komodziarze moga sie pokusic o odwzorowanie samego motywu muzycznego z wlasna sciezka perkusyjna i basowa - w sumie w jakis tam sposob uzyskali motyw rodem z Second Reality, mimo, ze oryginalna muzyka gra na osmiu kanalach.

Pytanie tylko na ile inaczej brzmiaca muzyka (mimo, ze opierajaca sie na tym samym motywie) oraz troche inny wyglad od strony trybow graficznych/kolorow stworza zblizony klimat. Poza tym mnogosc logosow i efektow, w ktorych widnieja litery "TQA" lub "Taquart" a takze slawetny obrazek, ktory przedstawia podobizny czlonkow grupy w lodce wymusilyby na potencjalnych "reproduktorach" dema pewne zmiany.
IMHO "konwersja" wymagalaby poteznego wkladu pracy, kto wie, czy nie szybciej byloby zrobic to calkowicie od nowa wzorujac sie na designu i stworzyc wszystko od razu pod katem specyfiki C64.

14

z tych wszystkich zrodelek Numena wybiora po prostu te najlatwiejsze,
jesli ten Numen mialby wygladac jak Second Reality, to niech lepiej wogole nic nie robia

wszystkie grafy i fxy zminimalizowac, obciac palete kolorow i co z tego wyjdzie, kaszana, ktora w kolorach komody wyglada jak zygowiny

p.s.
"atari to za wysokie progi na comodziarskie nogi" :)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

15

W kwestii kolorów wypowiedź moja dotyczyła trybu interlace, a nie standartowego; a TV był jak najbardziej OK.

Kontakt: pin@usdk.pl

16

kolory na c64 mogą nabawic hafta nawet najbardziej odpornego atarowca...

gep/lamers^dial

17

Komodorowcy nie są leniami w przeciwieństwie do nas. Zobaczycie, zrobią Numena na jednej stronie dysku, wymagającego 64K RAMu i mającego szybsze efekty w większej rozdziałce.

Oj, czyżbym wyczuł ironię w Twoim głosie?

Tymczasem 14 lat temu...
http://pirates.emucamp.com/a/c/castlema … /main.html

O, i nawet na Amstrada i ZX'a jest...  :lol:
http://www.castlemaster.1hwy.com/

No i oczywiście wszystko chodzi na 64k :D Wolne toto jest, nie da sie ukryc, no ale cóż... 1MHz... Ale można wszędzie łazić i rozglądać się do woli.

I jeszcze...

http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=633 (c) 1988
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=783 (c) 1987
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2683
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=3461

Aha, no i może jeszcze Fighter Bomber.

I co, można?

18

No cóż, na Atarce m/innymi:
Eidolon
Asylum
Star raiders II
...

Sikor umarł...

19

Koronis Rift
Alternate Reality
...

20

Koledzy mają bardzo dobre (aczkolwiek specyficzne) poczucie humoru...  :rolleyes:

Ale gdzie i w jakich grach jest wypełniana wektorówka 3d w wysokiej rozdziałce, a mówiąć ściślej - 3d-świat, po którym można się dowolnie poruszać, obracać się pod dowolnym kątem i spoglądać pod dowolnym kątem? Chyba nie te tytuły...

Taki engine Castle Mastera to też jest coś. Zastanawiające jest tylko i wyłącznie to, dlaczego nikt ze sceny c64 nie podjął się zrobienia takiego 3d worlda w wysokiej rozdziałce jak w Castle Master (bo doomy w trybie "zoom4" to są, chociaż nie tak wyczepiste jak w Numenie). W tym jednym przypadku okazało się, że autorzy gier są górą :) No ale ja nie mam zamiaru tłumaczyć się za naszych koderów :)

Oczywiście Numen "rzondzi", bez dwóch zdań, i każdy kolo ze sceny c64 wam to powie (o ile jest normalny  ;)) Ale zanim napiszecie coś o c64, warto się zastanowić, czy się wie o czym się pisze. Naczytałem się już tutaj sporo pierduł. Nie macie zbyt wielkiego pojęcia o naszym sprzęcie (oprócz suchych danych technicznych, i to czasami nieprawdziwych) i o tym, co można na nim zrobić, ale w sumie mnie to nie dziwi (chociaż oczywiście są wyjątki). Niestety z naszej strony jest dokładnie tak samo :(

Nasze sceny się nie znają.  I dlatego padamy ofiarą jakichś śmiesznych stereotypów.

21

Hmm. Ani ja, ani Sikor nie wspomnielismy ni slowem o C64. Wymienilismy gry, ktore maja wektorowa grafike. Oczywiscie nie jest to Castle Master, ale jednak 3D jest. Do wyzej wymienionych tytulow dorzuclbym jeszcze Mercenary.
A tak BTW: odpaliles choc jedna z wymienionych gier?

22

Koledzy mają bardzo dobre (aczkolwiek specyficzne) poczucie humoru...  :rolleyes:

Ale gdzie i w jakich grach jest wypełniana wektorówka 3d w wysokiej rozdziałce, a mówiąć ściślej - 3d-świat, po którym można się dowolnie poruszać, obracać się pod dowolnym kątem i spoglądać pod dowolnym kątem? Chyba nie te tytuły...

Proponuję najpierw zagrać w te tytuły, powiedzmy na początek - Eidolon - a dopiero potem się wypowiadać. Z tych screenów pokazanych przez Ciebie jako przykład nie widzę jakiś wielkich różnic - czym się zachwycać?
Wiadomo - i jeden i drugi sprzęt ma swoje wady i zalety - ale nie nam to oceniać...

Sikor umarł...

23

No wlasnie. Jeszcze chcialbym Ci zadac pytanie, Piotrze415: co probujesz udowodnic? Kazdy wie, ze Atari ma swoje zalety i wady, C64 takze. Rzucajac takie teksty jak powyzej stajesz przede mna jako typowy komodorowiec, ktory dostaje spazmow jak ma posluchac jakiejs muzy na Pokeyu lub obejrzec demo w 16tu odcieniach szarosci... No i oczywiscie sztandarowy tekst na temat 64k RAM. Taki Cactus/Padua.... ;)
Wiesz chociaz po co jest wiecej pamieci w Atari?

24

Proponuję najpierw zagrać w te tytuły, powiedzmy na początek - Eidolon - a dopiero potem się wypowiadać. Z tych screenów pokazanych przez
Ciebie jako przykład nie widzę jakiś wielkich różnic - czym się zachwycać?

Dokładnie! Najpierw zagrać! Grałeś w Castle Master? Na screenach to widać piksele a nie różnice :).

Grałem w podane tytuły (ZARÓWNO na emulatorze Atari, jak również na c64 - dla porównania :) ) i muszę ze smutkiem stwierdzić, iż w dalszym ciągu się nie rozumiemy :(

25

No wlasnie. Jeszcze chcialbym Ci zadac pytanie, Piotrze415: co probujesz udowodnic?

To, że coś a'la "doom" z Numena zostało już zrobione na c64, w wyższej rozdzielczości (i w 64 kB! ;) ) I to jako interaktywna gra. A tu takie teksty, że "pobożne życzenia" itp. No jak mogłem nie zareagować, powiedz mi ;)

Kazdy wie, ze Atari ma swoje zalety i wady, C64 takze. Rzucajac takie teksty jak powyzej stajesz przede mna jako typowy komodorowiec, ktory dostaje spazmow jak ma posluchac jakiejs muzy na Pokeyu lub obejrzec demo w 16tu odcieniach szarosci... No i oczywiscie sztandarowy tekst na temat 64k RAM.

O przepraszam!...  Jakie teksty? Że Numen mnie kompletnie rozbroił? :D To był szczery podziw, nie wiem dlaczego odebrałeś to inaczej. A co do sztandarowych tekstów, to macie je i Wy, wiesz to doskonale. Ale nie o to mi w tym wszystkim chodziło.

Taki Cactus/Padua.... ;)

Znany przypadek.

Wiesz chociaz po co jest wiecej pamieci w Atari?

Wydaje mi się że wiem, ładowanie ze stacji freezuje wam kompa, więc ładujecie całość dema do RAMu. Am I right?

Ja naprawdę chciałbym się czegoś konkretnego dowiedzieć, a tu widzę że wy to od razu jakieś postawy defensywne i zupełnie offtopicowe kontry mi sprzedajecie. Była prowokacja w postaci pierwszego posta (i kolejnych) w tym topicu? Była. :) Więc była i odpowiedz komodorowca ;) O co te żale...