26

Nikt Ci nie będzie wróżył z fusów, pokaż całą DL-ke.

https://systemembedded.eu/ ... https://www.youtube.com/watch?v=GwS7Es1x6mw
""Ja bardzo przepraszam, ale podejrzenia panów są całkowicie bezpodstawne. Ja niczym nie handluję. Ta pani przyszła do mnie w tym Pancake-u i w nim wychodzi.""
ABBUC Member #319. Preferowana forma kontaktu: email

27 Ostatnio edytowany przez Impuls (2019-01-18 14:58:43)

D($40+$04+$10)
A(napis)
D(przerwanie)A(przekierowanie na początek DL)

A(napis) kilka razy powtarzane ze zmianą adresu.
W trybach 0, 1, 6 działa normalnie tylko w 4 i chyba 3 albo 5 powoduje rozmazanie napisu.
Były też puste linie ale to chyba jest nie istotne. Może fakt, że adres rozpoczynał się od $9000

28

Czemu $41+$04+$10?

Nie powinno być $40+$04+$10 w przypadku włączenia trybu? $41+$04+$10 daje LMS + tryb $05 + HSCROLL.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

29

masz rację, $40, pomyliłem. we wpisaniu tutaj.

30

W trybie $04 jak nie bawiles sie kolorami to powinienies miec znaki na czarnym tle, a to wyglada jak linia w trybie $02.

31 Ostatnio edytowany przez Hans 2004 (2022-05-09 20:40:10)

W tym katalogu masz kolorowe plansze z opcodami dla 6502 oraz x86.

Edit;2022: Link poniżej wygasł, więc wkleiłem obrazki z naszym procesorem.
http://sasq.comyr.com/Stuff/Elektronika/

http://i.imgur.com/xfeWv.png

Post's attachments

6502_Opcodes_Table.png 168.71 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

6502_Opcodes_Table_shifted_1.png 168.57 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

32 Ostatnio edytowany przez Impuls (2019-01-18 19:47:23)

Vidol napisał/a:

W trybie $04 jak nie bawiles sie kolorami to powinienies miec znaki na czarnym tle, a to wyglada jak linia w trybie $02.

Kolorami się nie bawiłem bo na razie obczajałem tryby. Czemu w trybie 2?
Potrzebuję trybu 0 tylko, że z kolorami


Dzięki Hans.

33

tryb 0 to tryb 02 antica.

odpal ponizszy program i pokaz co ci sie wyswietlilo

    org $2000

    lda <dl
    sta $230
    lda >dl
    sta $231
    jmp *
dl    dta $52,a($2000)
    dta $53,a($2000)
    dta $54,a($2000)
    dta $55,a($2000)
    dta $56,a($2000)
    dta $57,a($2000)
    dta $41,a (dl)

    run $2000
Post's attachments

test.xex 46 b, liczba pobrań: 3 (od 2019-01-18) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

34

pancio.net napisał/a:

a o tym Muzeum też słyszałem, że trzeba się telefonicznie umówić i takie tam to otworzą... nawet chciałem pójść z dzieciakami ale stwierdziłem,  że niemałą namiastkę tego mają u siebie w domu  więc odpuściłem :-)

bylem w zeszlym roku, z dzieciakami wlasnie i musze powiedziec ze bardzo fajnie. duzo sprzetu, sporo jest  wlaczonych i mozna korzystac. zdecydowanie polecam odwiedziny. mozna telefonicznie, mozna mailem ale chetnych sporo wiec wydaje mi sie ze w kazda sobote o 15 jest otwarte. ze 30+ osob bylo jak nic. najpierw prelekcja/wyklad a potem omawianie po kolei wszystkich "eksponatow"

35

Widzisz ten tryb 4 i 5 jakiś taki skopany.

Post's attachments

IMG_20190118_222145.jpg 1.55 mb, liczba pobrań: 1 (od 2019-01-18) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

36 Ostatnio edytowany przez mono (2019-01-18 22:55:10)

To teraz ja może zdam kilka pytań:
1. Ile pikseli znajduje się w bajcie w trybie 2?
2. Ile pikseli znajduje się w bajcie w trybach 4 i 5?
3. Dla jakiego trybu przygotowany jest standardowy generator znaków, którego używasz?
Wszystko wyświetla się poprawnie.

Edit: http://atariki.krap.pl/index.php/ANTIC_ … by_znakowe

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

37

Czyli znak tu będzie wyglądał tak?

00 00 00 00 00 00
00 00 10 10 00 00
00 10 00 00 10 00
00 10 10 10 10 00
00 10 00 00 10 00
00 10 00 00 10 00
00 00 00 00 00 00

a w trybie 2

0 0 0 0 0 0
0 0 1 1 0 0
0 1 0 0 1 0
0 1 1 1 1 0
0 1 0 0 1 0
0 1 0 0 1 0
0 0 0 0 0 0

i dopiero wtedy będzie wyświetlany poprawnie?

38

Mniej więcej. W bajcie jest tu 8 bitów, więc w trybe hires masz 8 pikseli na bajt, a w multicolor 4 piksele na bajt.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

39

Bardzo lubię Eurobusiness.
I chciał bym sobie napisać taką gierkę.
Mam w ściągniętych kilka takich gierek ale w każdej czegoś brakuje.
Najlepsza to Monopoly f-my Atari star BBS.
Ale zasady ma trochę skopane.
A ja chciałbym grać na zasadach, na których graliśmy kiedyś.

Po za tym nie wiadomo kto jest właścicielem  danego miasta.

A będzie to dobry wstęp do poznania atarynki.

40

Sądziłem, że generator znaków sam się dostosowuje do trybu. Poczytam o generatorze może się go da wykorzystać.

41

Rozpoznanie bojem :)

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

42 Ostatnio edytowany przez Impuls (2019-01-18 23:32:58)

Tak właśnie. :)
Co najzabawniejsze to to, że gdy Blue Card leży na biurku to już jej nie potrzebuję. :D

43

W takim razie może się przydać też http://atariki.krap.pl/index.php/Generator_znak%C3%B3w

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

44

Przyda się przyda.
W grze potrzebuję 8 kolorów, ale na raz tylko 4 + tło w pojedynczej linii obrazu, ten tryb $04 wydaje się idealny.
Na ekranie będzie do 8 kolorów.
Prócz trybu $04 wykorzystam też tryb $08 do kolorowania obszarów.

45

Jest tak.
Mogę zrobić wszystko po swojemu ale....
Chciał bym by kod był jak najmniejszy. Czy istnieją zdefiniowane znaki dla trybu $4 i $5, czy trzeba je stworzyć?
Co mi daje generator znaków? Tylko tyle, że mogę odczytać kod znaku zamiast klawisza?
Bardzo mało jest w necie na ten temat, albo poukrywane pod innymi hasłami.
Skoro muszę zdefiniować znaki to na cholerę mi ten generator znaków?
W necie znalazłem jakieś dwa rejestry tego generatora.
Ale chyba dam sobie z nim spokój bo i tak muszę czytać klawisze to napiszę własny generator.

46

Podstawowe inforacje znajdziesz w publikacji "Atari BASIC" Wiesława Miguta.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

47

Duddie sprzedaje w postaci pisanej.

Kontakt: pin@usdk.pl