Aż mnie dziwi dlaczego nikt tego jeszcze nie wrzucił.
http://www.youtube.com/watch?v=5IvuRxK9uro
Oficialna strona
http://www.penguinet.net/Games/Rikki_Vikki/index.php
Wątek na AAge
http://atariage.com/forums/topic/285896 … kki/page-1
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
TURGEN 9.3.0 Kolejna wersja multiplatformowego narzędzia do zarządzania obrazami taśm.
SV 2024 WE - program imprezy Już za tydzień odbędzie się zimowa edycja Silly Venture
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
atari.area forum » Konsole » Rikki&Vikki - A7800
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Aż mnie dziwi dlaczego nikt tego jeszcze nie wrzucił.
http://www.youtube.com/watch?v=5IvuRxK9uro
Oficialna strona
http://www.penguinet.net/Games/Rikki_Vikki/index.php
Wątek na AAge
http://atariage.com/forums/topic/285896 … kki/page-1
Mnie też, zamierzam kupic mimo braku 7800 wersję kartridżową :3
https://rushjet1.com/album/rikki-vikki -> tutaj macie ścieżkę dźwiękową.
Jaki chip dźwiękowy ma Atari 7800, że to tak brzmi?
Coś jakby z NES-a. Interesujące.
@Yerz: http://atariki.krap.pl/index.php/7800 - teoretycznie TIA. Pytanie, czy na filmie muzyka z gry?
Atari 7800 ma dźwięk z 2600, ale jest sporo kartów z zamontowanym POKEYem. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby w karcie wstawić inny układ dźwięku, np. SID czy AY. Problemem może być rozmiar karta, żeby pomieścił logikę.
Podobnie jest z przejściówką na karty 2600 do konsoli 5200. W niej siedzi całe 2600, a z 5200 wykorzystany jest tylko modulator.
Aha. No to myślę, że zrobili tak, jak Jer mówi. Jakiegoś Ricoha do cartów wpakowali or sommit.
Hmmmmmmmm.....
Pozdr!
ale jest sporo kartów z zamontowanym POKEYem.
Dokładnie dwa: Commando i Ballblazer :)
tutaj info o tym jak generowany jest dzwięk w tej grze:
The BupChip is just a microcontroller running a modified version of BupBoop 1.2.2cz which the game software can communicate with. So unlike a Pokey or most other sound chips from the era it's a "music coprocessor" in that the Sally-side code just tells the BupChip to play a track, stop, pause, resume, or attenuate and has no idea or care what's actually going on otherwise. I'd go as far as saying the "BupChip" only indicates there's some microcontroller able to run the audio software on the cartridge. For Rikki & Vikki in particular we used a 72MHz ARM which could happily render 16 channels at 48KHz.
From the composer's perspective this is a simple 16 channel sampler with limited memory. In our case the microcontroller had 256KB flash and we partitioned it into 32KB BupBoop + Support and 224KB Music Data. So the audio is still generated real-time within certain limits.
However, all the sound effects in the game are from our old friend the TIA.
jer napisał/a:ale jest sporo kartów z zamontowanym POKEYem.
Dokładnie dwa: Commando i Ballblazer :)
Trochę więcej:
Commando
Ballblazer
Super Circus
Atlas 7800
Beef Drop
Bentley Bear: Crystal Castles
Donkey Kong XM
Froggie
Ms. Pac-Man 320
Pac-Man 320
Pac-Man Collection
oraz kilkanaście jeszcze nie ukończonych produkcji ;)
Wszystko poza Commando i Ballblazerem to są homebrewy już nie "z epoki", więc się nie liczy :)
Rozumiem, tylko koszerne się liczą ;)
a czy te Pokeye z Commando czy Ballblazer są w wersji DIP40? czy takie... w ceramicznej kopułce?
No pięknie... aż się prosi o ekstrakcję :-)
ale koszt.. 35 funtów odstrasza :-(
Cyprian:
Wielkie dzięki; bardzo interesujące. Mam mieszane uczucia co do tego, ale sama idea jest jednak bardzo ciekawa.
Oczywiście to sprowadza pytania. Np. wpi*rdolić tam większego ARM-a, użyć do wszystkiego, a 7800 byłoby jedynie modulatorem do TV.
Z drugiej jednakże strony nie byłbym uczciwy, roniąc tu łzy nad "oryginalnością" takiego rozwiązania, bo gdyby zrobili z tego kartę muzyczną do Atari XL/XE, to pewnie bym używał. :-P
@Yerz, sonari użyj. Chętnie bym coś puścił z prodką na Y i na P ;)
We're getting several complaints about the cost of shipping over the pond and requests to misdeclare the game on customs forms. I cannot do anything about the former and the latter is not happening. Again, I've reserved 150 copies of the game for bulk / group orders or distributors. I recommend you organize into groups of 10+ if possible or encourage a local distributor to purchase copies from us.
http://atariage.com/forums/topic/285896 … ?p=4235062
Chętnie się przyłącze jakby się komuś chciało zamawiać większą ilość.
Ja już mam. :)
Niestety, do ceny 85$ doliczcie jeszcze 70zł na opłaty celne :(
Telewizor kineskopowy ...a nie tam jakieś LCD:
http://atariage.com/forums/topic/285896 … ?p=4235289
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Konsole » Rikki&Vikki - A7800
Wygenerowano w 0.027 sekund, wykonano 70 zapytań