51 Ostatnio edytowany przez Waldow (2015-06-12 14:59:30)

Montezuma napisał/a:

atari800 ze wspomaganiem GPU śmiga i jestem happy :)

Radocha najważniejsza :),
lecz jeżeli "działa, ale nie mam dźwięku", więc malina przełączyła się w tryb DVI, a monitor to wyświetlił, wszystko więc działa.
Po przełączeniu w tryb monitora DVI malina automatycznie wyłącza dźwięk po hdmi, trzeba go ręcznie włączyć przez hdmi_drive=2.

Samo 75Hz jest o tyle przyjemne, że działają także w miarę poprawnie inne emulatory.
Stella choć bez wspomagania działa fajnie w oknie, PiSNES czy PicoDrive także.

Edit
Co do spowolnień emulatora przy włączonym stereo, jakiego gcc używasz do kompilacji.
Przełącz się może na gcc-4.8, jeżeli jeszcze tego jeszcze nie zrobiłeś i kompiluj z flagami:
CFLAGS="-Ofast -mcpu=cortex-a7 -mfpu=neon-vfpv4 -mfloat-abi=hard"

52

Troche off topic.
Wlasnie zanabylem an ebayu prosty converted hdmi->vga (czyba 3 lub 4 funty) i jak na razie chodzi calkiem niezle po VGA  z moim starym TV. Trzeba byla kilka lini ustawic w pliku config.txt co by to ruszyla. Ja uzywam rozdzeilczosci 1280x1024 i kociguracja jest taka:
hdmi_drive=2
config_hdmi_boost=4
hdmi_group=1
hdmi_mode=35
hdmi_force_hotplug=1

53

A dziala Ci dzwiek (mam na mysli przez konwerter, a nie z malinki)?
Mam podobny konwerter z audio i nie mam dzwieku (probowalem wszystkie mozliwe ustawienia w config.txt).
Czytalem tez, ze takie konwertery ciagna z malinki za duzo pradu i ze polecana jest przerobka:

http://elinux.org/RPi_VerifiedPeriphera … rter_boxes
http://imgur.com/a/sLogs/all

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

54

Ja mam konwerter bez audio tak wiec nie sprawdzalem.

55

Problem z rzóg plazmą (czarne plamy) i kolorami o jasności 15  i kolorze >128 w trybie 9 udało mi się chyba usunąć. Mam skompilowaną na malinę wersję 4.0 - potestuję jutro na różnych demach. Jak będzie ok, pushnę na swojego forka w githubie i poinformuję developerów atari800 o załataniu.

Bug był w kodzie fragment shadera. Paleta Atari jest robiona jako tekstura, fragment shader bierze z niej kolory. Oryginalny kod "rozjeżdżał" się o 1 piksel. W rezultacie dopóki kolor był mniejszy niż 128, współrzędna tekstury lądowała gdzie powinna, natomiast dla kolorów > 128 lądowala o jeden kolor za daleko - zamiast koloru 143 (najjaśniejszy) wyświetlał się 144 - najciemniejszy z kolejnego odcienia

Poza trybem 9 bug praktycznie nie do zuważenia

56 Ostatnio edytowany przez paptak (2019-02-10 10:36:40)

pik33 napisał/a:

... Mam skompilowaną na malinę wersję 4.0...

No właśnie... mnie się nie udało skompilować wersji 4.0 tego emulatora na Malince. Może mógłbyś tu umieścić link do gotowych do skompilowania na Malince źródeł z Twoją poprawką grafiki? I może jakiś opis jak to prawidłowo zrobić?

Mam Raspberry Pi3

Ja bym lepiej spaliłem się. Wybierać nie Tobie.

57

Tutaj masz gotowca: https://github.com/pik33/atari800/releases

58

Cześć!
Pytanie - czy aatri800 na raspbian może korzystać z romów na dysku sieciowym (CIFS)? Dysk sieciowy działa, user Pi (na którym chodzi retropie) ma do niego RW, a jednak z poziomu emulatora Atar800 nie mogę się dostać do tego podlinkowanego dysku (Cannot enter selected folder).
Ma ktoś może jakieś rozwiązanie?
Grzegorz