Jako, że nie wszyscy przeglądają stronę główną i komentarze do newsów, to proponuję w tym wątku zamieszczać ew. pytania i wątpliwości w stosunku do regulaminu.
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Różne » 6502 Compo Vol. 2
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jako, że nie wszyscy przeglądają stronę główną i komentarze do newsów, to proponuję w tym wątku zamieszczać ew. pytania i wątpliwości w stosunku do regulaminu.
To powtórzę pytanie z komentarzy: Pytanie dodatkowe: może być wersja niekompilowana (zakładam TB XL) z max 6502 bajtami i kompilowany xex znacznie większy? (źródło oczywiście dostępne wtedy)? Bo biblioteka deko zżera...
Pytanie zadał tam też Bocianu ;)
Halloween sie skonczył kilka dni temu.
Ja mam kilka pytań.
Nagłówek carta doliczamy? W sumie służy on tylko emulatorom więc chyba tylko rozmiar *.bin się powinien liczyć?
A7800 może używać dodatkowej pamięci RAM na karcie lub pokeya czy można tego używać?
Czy Nes też wchodzi w grę? Jakby nie było to Ricoh też 6502.
Jak pisałem już kierownikowi, dokładam się do listy sponsorów. Nowiutki Mini SNES poleci w tym tygodniu do Delego.
może być wersja niekompilowana (zakładam TB XL) z max 6502 bajtami i kompilowany xex znacznie większy? (źródło oczywiście dostępne wtedy)? Bo biblioteka deko zżera...
Nie, nie może tez wymagać do uruchomienia niczego innego wgranego wcześniej, jak np. TBXL, Action!, Basic XE, Forth, DOS itp. Runtime od TBXL jest niezbędny do działania bez interpretera więc jest liczony do rozmiaru.
w regulaminie nie znalazłem informacji o tym, czy jeden auto może wystawić więcej niż jedną prace. a jeżeli może to czy tylko w różnych kategoriach, czy mogą to być też np. 3 grafiki?
Może wystawić nawet dziesięć w jednej i piętnaście w drugiej.
Nagłówek carta doliczamy? W sumie służy on tylko emulatorom więc chyba tylko rozmiar *.bin się powinien liczyć?
Nie doliczamy, liczy się rozmiar BIN.
A7800 może używać dodatkowej pamięci RAM na karcie lub pokeya czy można tego używać?
Można, ale jako dodatkową funkcjonalność niewymaganą do uruchomienia / grania. Kod programu wraz z grafiką, muzyką itp. może zajmować max. 6502 bajty.
Czy Nes też wchodzi w grę? Jakby nie było to Ricoh też 6502.
Nie, to jest konkurs tylko dla Atari.
Jak pisałem już kierownikowi, dokładam się do listy sponsorów. Nowiutki Mini SNES poleci w tym tygodniu do Delego.
Bardzo dziękuję!
O.K.
Życzę w takim razie innym powodzenia, bo w Atari Basicu raczej nic nie napiszę teraz, a asma nie znam. Dzięki i pozdrawiam.
Zawsze mozesz xex'a spakowac...
... Ale sam runtime przed spakowaniem ma z 10 kB, więc cienko to z tym pakowaniem widzę.
Panowie, nie ma o co kruszyć kopii. Po prostu nic nie piszę i sprawa jasna, zasady są jasne - w sumie z Atari Basiciem też nie powinno być brane pod uwagę, bo 800/400 wymagają carta ;D
Konkurs Delego i jego zasady, są ok. Nieważne, że do muzyczek/grafik często trzeba dograć "większy" program, po prostu TB XL odpada i to jest jasne dla mnie.
===>literówka była
sumie z Atari Basiciem też nie powinno być brane pod uwagę, bo 800/400 wymagają carta ;D
Oj chyba nie czytałeś regulaminu ;)
Czytałem, ale są sprzeczności. Musi się uruchamiać na fabrycznym 65XE, ale dla wszystkich. A jak wiemy - Atari Basic nie jest kompatybilny ze sobą, szczególnie rev. a z rev. c (oczywiście w szczegółach), więc jak napiszę w Atari Basicu rev. A z rzeczami niechodzącymi prawidłowo (czyli poprawionymi) w rev. C - to kicha...
DObra, czepiam się, nieważne. Jak napisałem - tym razem odpuszczam, bo w czystym Atari Basicu nie chce mi się teraz pisać. Tylko dziwne, że pod trackerem mpożesz odpalić muzyczkę, a programu w środowisku (Action!/TB XL) nie? Wszak to taka sama "nakładka/rozszerzenie" jak tracker/player. Nieważne.
Czekam na prace, bo w pierwszym konkursie były zacne.
Siema Sikor. Zamiast się smucić może wyjdziesz ze swojej strefy komfortu i spróbujesz Mad-Pascala? :D
Na zachętę przepisałem Twój program z poprzedniej edycji z Basica do Mad-Pascala:
ORYGINAŁ
0 GRAPHICS 31:COLOR 5:X=40:Y=100:PLOT X,Y
1 A=INT(RND(0)*2):B=INT(RND(0)*2):C=INT(RND(0)*16)
2 IF A=0 THEN A=-1
3 IF B=0 THEN B=-1
4 X=X+A:Y=Y+B:IF X>79 THEN X=79
5 IF X<0 THEN X=0:IF Y<0 THEN Y=0
6 IF Y>191 THEN Y=191
7 COLOR C:PLOT X,Y:COLOR 15-C:PLOT 79-X,191-Y
8 COLOR C:PLOT X,191-Y:COLOR 15-C:PLOT 79-X,Y
9 COLOR C:PLOT 80+X,Y:COLOR 15-C:PLOT 159-X,191-Y
10 COLOR C:PLOT 80+X,191-Y:COLOR 15-C:PLOT 159-X,Y
15 IF PEEK(53279)<>6 THEN 1
KOPIA
program nice;
uses graph;
var x,y,c,a,b:SmallInt;
begin
InitGraph(31);
SetColor(5);
x:=40;
y:=100;
PutPixel(x,y);
repeat
a:=Random(2);
b:=Random(2);
c:=Random(16);
if a=0 then a:=-1;
if b=0 then b:=-1;
x:=x+a;
y:=y+b;
if x>79 then x:=79;
if x<0 then x:=0;
if y<0 then y:=0;
if y>191 then y:=191;
SetColor(c);
PutPixel(x,y);
PutPixel(x,191-y);
PutPixel(80+x,y);
PutPixel(80+x,191-y);
SetColor(15-c);
PutPixel(79-x,191-y);
PutPixel(79-x,y);
PutPixel(159-x,191-y);
PutPixel(159-x,y);
until Peek(53279)=6;
end.
Kod wynikowy z Mad-Pascala ma 1585 bajtów, czyli nawet nie 25% konkursowego limitu i działa kilkukrotnie szybciej. A sam zobacz, że wcale się tak bardzo nie różni :)
Mój kolega kiedyś powiedział:
"Każdy dzień w którym nie uczymy się niczego nowego jest tylko starzeniem się".
Chętnie pomogę jak będziesz miał jakiekolwiek pytania.
Super, że Ci się chciało. Problem w tym, że w pierwszym semestrze zawsze mam taki zapiernicz w pracy, że nie mam czasu podrapać się po nosie. W lutym możemy wrócić do rozmowy, w sumie coś z PAscala pamiętam, więc pewnie dałoby radę, choć jak Wiesz - lubię czuć feeling pisania na Atarce ;)
ile to by było kochania się w ASM, a tak 10 minut i program jest
a jak wygląda sprawa publikowania prac PRZED konkursem?
Czy praca konkursowa musi mieć premierę na compo, czy można ją upublicznić wcześniej?
W związku z zauważoną bardzo poważną luką w regulaminie wprowadziliśmy zmianę polegającą na dodaniu zapisu:
"Prace biorące udział w konkursie nie mogą być upublicznione przed rozpoczęciem głosowania."
Dziękuje za szybką odpowiedź.
Wolałem się upewnić.
Czekam na przelew na znalezienie luki :)
Podaj szklankę :)
Jak pisałem już kierownikowi, dokładam się do listy sponsorów. Nowiutki Mini SNES poleci w tym tygodniu do Delego.
Jakimś cudem Mini SNES zaginął po drodze. Dotarł do PL ale firma kurierska dała d... i Dely nic o tym nie wiedział że paczka została porzucona w jakimś totolotku a potem zawrócili do UK i tutaj znowu zaginęła. Wygląda że firma kurierska nie przekazała jej w ogóle do Royal Mail. Póki co czekam na wyjaśnienia, kazano mi wypełnić formularz o zwrocie kasy tak na wszelki wypadek ale to potrwa jeszcze miesiąc. Więc na tę chwilę zakupiłem drugą sztukę którą wyślę do osoby wskaznej przez szanowną komisję gier. Jak się tamta nieszczęsna odnajdzie i nie będzie sfatygowana ostro to zostanie przekazana na jakiegoś Wapniaka albo Silly.
Eagle
Przypominam, że ostateczny czas przyjmowania prac to 31 stycznia 2019 r., czyli zostało już tylko kilka dni!
Dziś ostatni dzień przyjmowania prac! Jutro rozpoczyna się głosowanie.
Z wrażenia po opublikowaniu formularza zapomniałem dać newsa ;)
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Różne » 6502 Compo Vol. 2
Wygenerowano w 0.024 sekund, wykonano 66 zapytań