Beherit:
Cały engine sid playera opiera się o soft- synth czyli granie na samplach, które są odtwarzane co 2 linie rastra. Sampe są odtwarzane z różnymi offsetami dzięki czemu łatwo można uzyskać modulację PWM. Inna sprawa jest z szumem - szum jest generowny na generatorach pokeya ponieważ daje to lepszy efekt - tu byłby problem z Covoxem - szum mógły być nieco metaliczny ale mam pomysł jak to ominąć.
Zatem playerek jest hybrydą pomiędzy pokeyem a softsynthem.
:D
Miker:
Częstotliwośc próbkowania jest jakieś 8khz więc dobrze słyszalne są częstotliwości do ok4 khz, powyżej następuje tzw oversampling i dźwięk robi się nieprzyjemny ale to już sprawa szybkości procka. :(
Inne sidy wkrótce.
Slaves:
Niestety nie wszystko da się zaemulować - sprawdź sobie doca do playsida pod winampa. Z tego co pamiętam to dla poprawnej emulacji wymaga 300 Mhz procesor w Pc a to za sprawą filtrów które w sidzie są nagminnie używane. :?
Tu musiałby być procesor dsp lub sprzętowy filtr ale lepiej w takim przypadku wsadzić oryginalnego Sida!
W każdym razie prace idą naprzód.
:)