26

Ale dyskusja... Przecież laoo napisał, że mu potrzeba do deweloperki, żeby sobie sam mógł fleszować jakiś kartridż dla siebie i testować grę na real hardware z kartridża.

27

Wielokrotnie sprawdzałem na realhw nie działające po emulatorze prace przed kompo ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

28

No i dlatego trzeba grę testować na real hardware jak się deweloperowywuje takową, myślałem, że to oczywiste:-) Ale ja jestem raczej Atarowcem-domatorem, w scenie nigdy nie uczestniczyłem, to mogę się nie znać akurat na tym:-)

29

Dzięki chłopaki! Bardzo wiele mi się rozjaśniło.
W kwestii ew. wyjaśnień, to oczywiście nie chcę sam wydawać żadnych kartridży, tylko potrzebuję jednego flaszującego stricte do celów developerskich. I oczywiście że będę uruchamiał grę na emulatorze, ale nie mogę sobie pozwolić, żeby nie testować jej równolegle na prawdziwym hw.
Z tego co przetrawiłem, to na moje potrzeby najlepszy byłby albo AVGCart, albo Ultimate Cart z tego względu, że można na nich "montować" pliki *.CAR z karty SD, co jest idealnym przypadkiem użycia dla mnie. The!Cart ma tę wadę, że wymaga wgrania pliku przez Atari za pomocą np SIO, co znacznie utrudnia pracę. Kwestia jest tylko taka, że The!Cart można kupić zdaje się od ręki, a jak wygląda sprawa z AVGCart i Ultimate? Widzę na AtariAge jakieś stare wątki z preorderem, co nie wróży dobrze. Ktoś coś wie? Jest jakiś wtórny rynek może?
A może ewentualnie ktoś byłby skłonny pożyczyć na parę tygodni swojego gdzieś na wiosnę jak już będziemy mieć coś działającego na emulatorze? Tak ad maiorem dei gloriam? ;)

30 Ostatnio edytowany przez Mq (2018-11-14 21:19:11)

Tak mi przyszło do głowy, że do takiej deweloperki, to najlepiej było by zaprojektować specjalne urządzenie. Taki kartridż, ale który zamiast romu, czy nawet flasha miał by po prostu pamięć SRAM. Z jednej strony byłby wsadzony do Atari jak normalny kartridż i Atari by go tak widziało, a z drugiej podłączony do peceta przez USB. I wówczas, żeby się dało bezpośrednio ze środowiska w którym programujemy robić zmiany w tym kartridżu na żywca. Po wyłączeniu Atari pamięć SRAM była by podtrzymywana bateryjnie, lub nawet z tego pecetowego USB, żeby się dało Atari wyłączać i włączać też w dowolnym momencie. Zapis do pamięci SRAM mógłby być możliwy tylko ze strony peceta, a odczyt tylko ze strony Atari.
Za bardzo popłynąłem?:-)
To taki jest pomysł trochę kosmiczny, ale gdzieś przez mgłę mi się coś przypomina, jak bym gdzieś już kiedyś coś takiego widział/czytał, tylko nie wiem do jakiego sprzętu takie coś mogło być, ani czy to właśnie tak a nie inaczej było konstruowane, kompletnie nie pamiętam...

31 Ostatnio edytowany przez Pin (2018-11-14 22:42:07)

Nie wiem, czy przypadkiem Ultimate Cart nie działa coś jak by na tej zasadzie, bo z czego widziałem np. można zbootować zeń nawet plik *.ATR i zapisywać na nim dane. Wnioskuję więc, że dane są przenoszone do jakiegoś za przeproszeniem .. sramu ;)

EDIT:

Pożyczam UltimateCarta i UnoCarta do testów, w weekend będę w stanie powiedzieć coś więcej.

Kontakt: pin@usdk.pl

32 Ostatnio edytowany przez lemiel (2018-11-14 22:46:20)

Ultimate Cart:
https://www.ebay.com/itm/Atari-400-800- … :rk:1:pf:0

AVG Cart trzeba upolować:
http://atariage.com/forums/forum/6-buy-sell-and-trade/

Ostatnio było http://atariage.com/forums/topic/283412 … try4123759


Tak, dane do RAMu w FPGA jak Xilinx albo innego w Uno, są przenoszone, szybsze to przy przełączaniu banków niż czytanie z SD.
I zapewne dlatego Uno mający 160 kB na pokładzie (bodajże) może tylko obrazy do 128kB obsługiwać... Ale to tak konstruktor wymyślił.

33

Podejrzewam ze kilka dni temu kupiłem ostatni z dostępnych obecnie kartow AVG. Pisz PW do użytkownika "tmp" na AtariAge, jak bedzie zapotrzebowanie, to zrobi wiecej. Pan Miroslav mieszka na Slowacji, wiec cena bedzie nizsza niz zakup w Stanach.

Ultimate lepiej kupic prosto od producenta, pomijając ebay
https://www.thebrewingacademy.com/A8Order.html

Inna sprawa jest to ze Ultimate jest projektem open source i wszystkie dokumenty potrzebne do jego budowy sa na GitHub
https://github.com/robinhedwards/UltimateCart
Moze jak by sie zebrała grupka chętnych na ten kart, to moglibyście poprosić jakiegoś lokalnego elektronika zeby wam taki kart zlutował?

34

Była taka gra Space Harrier,
-wymagała Atari xe/xl plus jakiegoś karta 1mb, (na chyba jak dobrze pamiętam atarionline) była zrzuta i tam kupiłem na początku 1szt, później nawet 2szt.
Kto dziś gra w tę grę :P
Obstawiam, że prawie 0 osób, (pomijam samą grywalność gry)

Zrobić to na "fila" plus 1mb i jedziemy, a carta ala kolekcjoner czy coś tam.

p.s.
jednego carta nawet sprzedałem na allegro z grą space harrier

35

Dobrze że sprzedałeś, be teraz jest Space Harier 2018.

36

@AS
file version bedzie na 100% (de facto juz jest, ale nie w finalnej formie)

cart, aby sobie moc go wlozyc w 65XE i odpalic Flimbo (tak jak na C64 wkladalo sie carta z Flimbo) (:

37

laoo/ng napisał/a:

Dzięki chłopaki! Bardzo wiele mi się rozjaśniło.

@laoo, jak ma się sprawa z kartridżem do testów? Użyłeś jakiegoś?

38

Tak. Ultimate Cart, którego brian-82 lutował w tym wątku. Mam w nim kartę z wi-fi FlashAir i wgrywam sobie pliki bezprzewodowo dzięki czemu developerka idzie dość szybko bez żonglowania kartami.
Co do postępów to powiem tak - gdybym był bezdzietnym kawalerem, to Flimbo byłoby już gotowe. Aczkolwiek łatwo nie jest i czeka na zamknięcie projektu toola analogicznego do tego, jaki zrobiliśmy na Lynxa żeby napisać Lynx Quest i Mortal Kombat. Bez podobnego (lub lepszego, bo trzeba się rozwijać ;p) zarządzania pamięcią jest ciężko przy projekcie takich rozmiarów.

39

Teraz do tego grona dołączył Side3.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.