1

Czy ktoś zna jakąś implementację dekompresora LZH na Atari XL/XE? Są jakieś źródła? Ten algorytm da się wykorzystać do strumieniowej dekompresji?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

2

http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/ … /UNLZH.xex

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

3

exomizer, doynamite, subsizer przystosowane są do dekompresji strumieniowej, często jest to oddzielna wersja dekompresora obok tej głównej, więcej dowiesz się stąd http://codebase64.org/doku.php

implementację dekompresora LZH mam wTurbo  Pascalu na PC

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

Tia, w temacie dekompresji strumieniowej gotowe rozwiązania można znaleźć w loaderach, klasycznym przykładem jest loader Krill'a który dekompresuje w locie 5 różnych algorytmów kompresji.
Nie siedzę zupełnie w temacie samej kompresji, ale chyba najpopularniejsze oferujące dobre ratio kompresja/szybkość dekompresji są oparte o LZ. Exomizer to waga ciężka, najlepsza kompresja ale i bardzo wolna dekompresja, nikt nie używa go w trackmach.

5 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-08-10 12:56:43)

dekompresja strumienia danych: https://www.youtube.com/watch?v=Su7Ui0cyRXM

LZ4: http://xxl.atari.pl/lz4-decompressor/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

6 Ostatnio edytowany przez mono (2018-08-10 13:57:43)

Ja może uściślę. Chcę dorobić do PSGPLAY możliwość odtwarzania skompresowanych dumpów. W dostępnych formatach używana jest kompresja LZH. No i algorytmu do takiej dekompresji właśnie potrzebuję. I najlepiej gdyby to był algorytm strumieniowy (o ile się da).

@tebe: Chętnie zerknę. Obecnie mam źródła do LHAsa w C.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

7

Eee... Co to jest "dekompresja strumieniowa" ?
@mono: podrzuć mailem te źródła i przykładowe pliki, to zerknę, co da się zrobić.

Nitro napisał/a:

Exomizer to waga ciężka, najlepsza kompresja ale i bardzo wolna dekompresja

Kiedyś robiliśmy tu porównanie różnych standardów kompresji i wyszło, że Exomizer ma stopień kompresji zbliżony do DEFLATE, ale gorszy. Za to znacznie szybciej się dekompresuje.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

8 Ostatnio edytowany przez sqward (2018-08-12 13:43:55)

Z tego co widziałem na szybko wczoraj to Exomiser jest z rodziny LZ, jakim cudem bez kodowania entropii może mieć podobny stopień kompresji co DEFLATE? :)

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

9

Fox napisał/a:

Eee... Co to jest "dekompresja strumieniowa" ?

Niektóre algorytmy zakładają, że to co zostało dotychczas zdekompresowane jest już ciągle dostępne i odwołują się do tych danych np. kopiują fragment w bieżące miejsce. No i to mi nie odpowiada bo wtedy tak czy inaczej musiałbym rozkompresować całość do pamięci, a ja chcę w pamięci mieć tylko fragment pliku - dokładnie to, co w najbliższej przyszłości zostanie zagrane, a co po zagraniu zostanie usunięte. Więc na tym polegała by "dekompresja strumieniowa" że w dowolnej chwili chcę zdekompresować kolejny blok danych bez konieczności trzymania w pamięci tego co zostało zdekompresowane wcześniej. Oczywiście nie jest problemem, że w pamięci musi być jakiś bufor albo słownik z którego dekompresor korzysta.

Fox napisał/a:

Podrzuć mailem te źródła i przykładowe pliki, to zerknę, co da się zrobić.

Jeśli masz na myśli LHAsa, to jest tu: https://github.com/fragglet/lhasa
Przykładowe dumpy:
- .ym: archiwum https://pacidemo.planet-d.net/html.html lub ftp://ftp.modland.com/pub/modules/YM/ (opis formatu: http://leonard.oxg.free.fr/ymformat.html - .ym można łatwo zdekompresować za pomocą "lha x modul.ym" i dostajesz wtedy docelowy plik z nagłowkiem "YMx!" itd.),
- .vtx: archiwum https://bulba.untergrund.net/music_e.htm (opis formatu: https://documentation.help/AY-3-8910.12 … _e0irc.htm tu dane do dekompresji są już zaszyte w środku)
W załączniku przykłady.

Post's attachments

Ik+.ym 7.66 kb, liczba pobrań: 1 (od 2018-08-12) 

yerz-escape-spejs.vtx 8.03 kb, liczba pobrań: 1 (od 2018-08-12) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje