Czy ktoś zna jakąś implementację dekompresora LZH na Atari XL/XE? Są jakieś źródła? Ten algorytm da się wykorzystać do strumieniowej dekompresji?
niewiedza buduje, wiedza rujnuje
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowy firmware 1.5 dla SDrive-MAX Ulepszony tryb szybki i poprawki kaset w nowej wersji firmware
Ice-T 2.8.2 Nowa wersja Ice-T dla 8-bitowego Atari już dostępna - poprawki i nowe funkcje
Galactic Panic - nowa przygodówka na ST Darmowa gra point and click na Atari ST - ponad 100 ekranów przygody.
Nowa wersja ARIFE Tool od PVBest73 Uaktualniono uniwersalne narzędzie do analizy obrazów ROM i dysków Atari
Echa Sommarhack 2025 Podczas szwedzkiego party Sommarhack zaprezentowano kilkadziesiąt produkcji,
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » dekompresor lzh
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Czy ktoś zna jakąś implementację dekompresora LZH na Atari XL/XE? Są jakieś źródła? Ten algorytm da się wykorzystać do strumieniowej dekompresji?
http://ftp.pigwa.net/stuff/collections/ … /UNLZH.xex
exomizer, doynamite, subsizer przystosowane są do dekompresji strumieniowej, często jest to oddzielna wersja dekompresora obok tej głównej, więcej dowiesz się stąd http://codebase64.org/doku.php
implementację dekompresora LZH mam wTurbo Pascalu na PC
Tia, w temacie dekompresji strumieniowej gotowe rozwiązania można znaleźć w loaderach, klasycznym przykładem jest loader Krill'a który dekompresuje w locie 5 różnych algorytmów kompresji.
Nie siedzę zupełnie w temacie samej kompresji, ale chyba najpopularniejsze oferujące dobre ratio kompresja/szybkość dekompresji są oparte o LZ. Exomizer to waga ciężka, najlepsza kompresja ale i bardzo wolna dekompresja, nikt nie używa go w trackmach.
dekompresja strumienia danych: https://www.youtube.com/watch?v=Su7Ui0cyRXM
Ja może uściślę. Chcę dorobić do PSGPLAY możliwość odtwarzania skompresowanych dumpów. W dostępnych formatach używana jest kompresja LZH. No i algorytmu do takiej dekompresji właśnie potrzebuję. I najlepiej gdyby to był algorytm strumieniowy (o ile się da).
@tebe: Chętnie zerknę. Obecnie mam źródła do LHAsa w C.
Eee... Co to jest "dekompresja strumieniowa" ?
@mono: podrzuć mailem te źródła i przykładowe pliki, to zerknę, co da się zrobić.
Exomizer to waga ciężka, najlepsza kompresja ale i bardzo wolna dekompresja
Kiedyś robiliśmy tu porównanie różnych standardów kompresji i wyszło, że Exomizer ma stopień kompresji zbliżony do DEFLATE, ale gorszy. Za to znacznie szybciej się dekompresuje.
Z tego co widziałem na szybko wczoraj to Exomiser jest z rodziny LZ, jakim cudem bez kodowania entropii może mieć podobny stopień kompresji co DEFLATE? :)
Eee... Co to jest "dekompresja strumieniowa" ?
Niektóre algorytmy zakładają, że to co zostało dotychczas zdekompresowane jest już ciągle dostępne i odwołują się do tych danych np. kopiują fragment w bieżące miejsce. No i to mi nie odpowiada bo wtedy tak czy inaczej musiałbym rozkompresować całość do pamięci, a ja chcę w pamięci mieć tylko fragment pliku - dokładnie to, co w najbliższej przyszłości zostanie zagrane, a co po zagraniu zostanie usunięte. Więc na tym polegała by "dekompresja strumieniowa" że w dowolnej chwili chcę zdekompresować kolejny blok danych bez konieczności trzymania w pamięci tego co zostało zdekompresowane wcześniej. Oczywiście nie jest problemem, że w pamięci musi być jakiś bufor albo słownik z którego dekompresor korzysta.
Podrzuć mailem te źródła i przykładowe pliki, to zerknę, co da się zrobić.
Jeśli masz na myśli LHAsa, to jest tu: https://github.com/fragglet/lhasa
Przykładowe dumpy:
- .ym: archiwum https://pacidemo.planet-d.net/html.html lub ftp://ftp.modland.com/pub/modules/YM/ (opis formatu: http://leonard.oxg.free.fr/ymformat.html - .ym można łatwo zdekompresować za pomocą "lha x modul.ym" i dostajesz wtedy docelowy plik z nagłowkiem "YMx!" itd.),
- .vtx: archiwum https://bulba.untergrund.net/music_e.htm (opis formatu: https://documentation.help/AY-3-8910.12 … _e0irc.htm tu dane do dekompresji są już zaszyte w środku)
W załączniku przykłady.
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » dekompresor lzh
Wygenerowano w 0.017 sekund, wykonano 61 zapytań