1,526

Zrób wersję działającą z CARTRIDGE. Jestem za :)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,527 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-10 21:30:29)

juz dawno jest:

https://www.youtube.com/watch?v=56vfPopkcKo

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,528

na zwykłego carta.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,529

to znaczy ktory jest zwykly :-) mam nadzieje masz swiadomosc istnienia wiecej niz jednego rodzaju :)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,530

tak, kilkunastu bodaj :)

Kontakt: pin@usdk.pl

1,531

czyli ktory jest zwykly? :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,532

nie wiem, np. cokolwiek występującego w postaci pliku CAR dla emulatora.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,533 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-10 22:19:13)

od 5 lat juz to jest.

moze jak sie uda skonczyc jakas gierke na karta...

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,534

luzik.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,535 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-06-16 12:14:46)

podoba mnie sie to...

nie wiem co to bedzie za gra ale intensywnie wykorzystuje xB, programista zarzyczl sobie aby wersja xB ktora mozna inkludowac do gry miala funkcje xBIOS_SET_FILE_OFFSET liczaca od zera... byc moze xB w standardzie tez tak bedzie mial.


--- mala aktualizacja: wkrotce te beda oficjalne:

xBIOS_MAGIC                     equ xBIOS
xBIOS_VERSION                   equ xBIOS+$02
xBIOS_RENAME_ENTRY              equ xBIOS+$03
xBIOS_LOAD_FILE                 equ xBIOS+$06
xBIOS_OPEN_FILE                 equ xBIOS+$09
xBIOS_LOAD_DATA                 equ xBIOS+$0c
xBIOS_WRITE_DATA                equ xBIOS+$0f
xBIOS_OPEN_CURRENT_DIR          equ xBIOS+$12
xBIOS_GET_BYTE                  equ xBIOS+$15
xBIOS_PUT_BYTE                  equ xBIOS+$18
xBIOS_FLUSH_BUFFER              equ xBIOS+$1b
xBIOS_SET_LENGTH                equ xBIOS+$1e
xBIOS_SET_INIAD                 equ xBIOS+$21
xBIOS_SET_FILE_OFFSET           equ xBIOS+$24
xBIOS_SET_RUNAD                 equ xBIOS+$27
xBIOS_SET_DEFAULT_IOMODULE      equ xBIOS+$2A
xBIOS_OPEN_DIR                  equ xBIOS+$2D
xBIOS_LOAD_BINARY_FILE          equ xBIOS+$30
xBIOS_OPEN_DEFAULT_DIR          equ xBIOS+$33
xBIOS_SET_IOMODULE              equ xBIOS+$36
xBIOS_RELOCATE_BUFFER           equ xBIOS+$39
xBIOS_GET_ENTRY                 equ xBIOS+$3c
xBIOS_OPEN_DEFAULT_FILE         equ xBIOS+$3f
xBIOS_READ_SECTOR               equ xBIOS+$42
xBIOS_FIND_ENTRY                equ xBIOS+$45
xBIOS_SET_BUFFER_SIZE           equ xBIOS+$48
xBIOS_WRITE_SECTOR              equ xBIOS+$1b

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,536

udostepniam testowa wersje bootloadera dla dyskietek, co w nim ciekawego? ma wbudowany dekompresor.

oczwiscie obsluguje takze zwykle binarki ale gdy w pliku binarnym pojawi sie segment z adresem konca $0000 to zaczyna dziac sie magia.

struktura przykladowego pliku binarnego:

0. 2000-2005
1. Init 2000
2. 2010-459F
3. 4800-4AD2
4. 5400-8303
5. Run 5800 - w sumie 21 KB


i to samo z segmentami spakowanymi:
0. 2000-2005
1. Init 2000
2. 2010-0000  (blok spakowany LZ4)
3. 4800-4AD2
4. 5400-0000  (blok spakowany LZ4)
5. Run 5800  - w sumie 12 KB

Post's attachments

boot-lz4.obx 384 b, liczba pobrań: 2 (od 2019-01-02) 

test-lz4.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 6 (od 2019-01-02) 

test-normal.atr 90.02 kb, liczba pobrań: 4 (od 2019-01-02) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,537

kolega Bocianu postanowił był napisać bibliotekę xBIOS do Mad-Pascala

proszę: https://bocianu.gitlab.io/blibs/xbios.html


dziękujemy

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,538 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-20 09:54:58)

miło mi zakomunikować, że SuperPacker na stronie Tebe ( http://madteam.atari8.info/index.php?prod=uzytki )
wzbogacił się o funkcję pakowania segmentów bez dodawania procedur inicjujących dekompresję i samych dekompresorów. Oznacza to, że po spakowaniu segmentów, możemy usunąć bloki INI i procedury dekompresji a za dekompresję odpowiedzialny będzie xB w czasie ładowania bloku a nie po załadowaniu bloku jak to ma miejsce obecnie.

---
chodzi oczywiście o SuperPacker :-) sorka Tebe :-)

Post's attachments

tebe1.jpg 90.37 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

tebe2.jpg 94.83 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,539

Power Packer? Jest na Amigę :) XXL ma na myśli Super Packer od wersji 6.2

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

1,540

dziala to ze wszystkimi pakerami czy tylko z LZ4?

1,541 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-20 16:29:10)

to jest (jeszcze) testowa wersja. Na obecnym etapie mozesz uzyc LZ4, finalnie przewiduje jeszcze uzyc DEFLATE


---
przykladowo Bomb Jack (zajmuje 275 KB w jednym pliku) nie miesci sie na dyskietce dla stacji 1050.

no to juz sie miesci - 94 KB

Post's attachments

bjlz4.atr 130.02 kb, liczba pobrań: 8 (od 2019-08-20) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,542

A jest taka opcja, aby wczytywać deflate albo lz4 bajt po bajcie? Tzn czytać z lz4 jak z nieskompresowanego pliku, a dekompresja jest w get_byte. Bez buforów.

1,543

nie wiem czy dobrze rozumiem... dane pobierane sa bezposrednio z pliku (wlasciwie to z buforu sektora - bo sektor jest odczytywany do bufora)

sprobuj spakowac i ladowac obrazek, ktory bezposrednio wczytuje sie na ekran to zobaczysz jak to dziala :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,544

Chodzi mi o to, że bufor docelowy nie jest określony, a chcę raz na jakiś czas odczytać bajt ze skompresowanego strumienia.

1,545

ale 1: to nie ma nic wspolnego z LOAD_BINARY_FILE i LOAD_FILE, nic z LOAD_DATA tylko GET_BYTE,
ale 2: lz4 (upraszczajac) polega na tym, ze kopiuje dane juz odpakowane znajdujace sie wzgledem adresu docelowego...

a Ty chcesz zapisywac dane pewnie do rejestrow sprzetowch albo nie sekwencjnie (nie zdepakuje sie prawidlowo) - mozna to zrobic ale potrzeba innej metody kompresji - na AtariAge ostatnio o tym dyskutowali i doszli do ciekawych wnioskow (skompresowane dane zapisywane do rejestrow POKEY - odtwarzanie muzy bez playera)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,546

W LZ4 można określić okno kompresji tak, żeby ilość historycznych danych potrzebnych do dekompresji była mniejsza (kosztem stopnia kompresji).

Przy okazji - używasz kompresora smallz4?

What can be asserted without proof can be dismissed without proof.

1,547 Ostatnio edytowany przez Pin (2019-08-21 15:08:22)

xxl napisał/a:

przykladowo Bomb Jack (zajmuje 275 KB w jednym pliku) nie miesci sie na dyskietce dla stacji 1050.

no to juz sie miesci - 94 KB


Jest przecież v5 BombJack, spakowana do 96kB, ładuje się i rozpakowuje dokładnie tyle czasu co Twoja, oraz jest w jednym XEX, czyli nie wymaga dodatkowo żadnych zewnętrznych .. bibliotek, jak to tam nazywasz :)

plik:

http://www.pinokio.pigwa.net/BJV5_320.EX_

Kontakt: pin@usdk.pl

1,548

@sqward: potwierdzam, smallz4 (https://create.stephan-brumme.com/smallz4/) lepiej kompresuje - w testach na 8 kb po kilka bajtow mniej. porownywalem z tym: https://github.com/lz4/lz4/releases/tag/v1.9.2

@Pin: nie czytales prawda? nie wymaga biblioteki ;-) obydwa sa w jednym pliku ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

1,549

o, tego akurat nie doczytałem.

Kontakt: pin@usdk.pl

1,550 Ostatnio edytowany przez xxl (2019-08-21 15:20:58)

ta wersja v5 pakuje sie jeszcze lepiej... :-) poza tym zawiera dekompresor ktory mozna usunac... pewnie by sie zmiescilo na dyskietke SD

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.