26 Ostatnio edytowany przez voy (2018-05-02 14:48:28)

Jest jeszcze Thor OS (właściwie OS++) w emulatorze Atari++ od Thomasa Richtera. Coś słaby ten argument o braku nowych systemów. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

27

to pisz pod emulator albo homebrew OS.

ja nie zamierzam :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

28

XXL pisze sam dla siebie, dla swojego skrojonego na miarę swoich ograniczeń światka, poza którym nie istnieje nic innego

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

29

swiata skrojonego przez Atari... pelnego ograniczen? oczywiscie :-)

... nie radzisz sobie z tym to lutownica w dlon :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

30

problem jest taki, że traktujesz to jako ograniczenia a są to rozwiązania, które przerosły i epokę i Ciebie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

31

i dlatego do swojego komputera musiales dolutowac pol kilo rozwiazan z obecnej epoki ;-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

32

XXL-Mesjaszu objawiony, wiesz że Atari nie stosowało nielegali, Atari tak nie chciało

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

33

I have a different opinion than most people here and find this thread interesting. Those tricks can be used in tiny intros[256b(last SV compos were epic) 1k and 4k]. We do the same in the C64 intros.
Ofc using them in something bigger as flashjazzcat said is a bad, bad practice.

34 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-05-02 17:56:46)

@Tebe: Atari nie stosowalo tez HIPa (160 x 240 pikseli w 30 odcieniach)


:D



@Nitro: nie jestem pewny czy uda mi sie zejsc do tego rozmiaru z generatorem labiryntow :/ .... moze .... moze ....

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

35 Ostatnio edytowany przez voy (2018-05-02 18:38:58)

Zarówno Altirra OS i OS++ spokojnie dają się uruchomić na fizycznej maszynie (sprawdzone).

A sprawdzałeś, czy twój program pójdzie pod XL OS Revision 3? Taki mam w 800XE. Co z Revision 4 (XE System) i 59 (inaczej 01.3b) w Atari 65XE Najm? Pytam z ciekawości, bo to systemy montowane fabrycznie. :)

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

36 Ostatnio edytowany przez Nitro (2018-05-02 19:06:30)

256b C64 intro writeup - 5 undocumented opcodes and some OS(we call it KERNAL) hackery to make code shorter.
https://linusakesson.net/scene/a-mind-is-born/

If listed tricks don't work on all OS revisions(maybe excluding oddities like NAJM) then imo their status changes to curiosity.

37

@Voy: podeslij, sprawdze.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

38

Przy okazji FILL nie napisalem, ze nalezy wpisac kolor do rejestru:

FILDAT      equ $2fD

ok.

czasem jest potrzeba pobrania adresu pamieci pod konkretnym punktem ekranu:

rowcrs equ $54    ;Row of cursor, 1 byte        y
colcrs equ $55    ;Column of cursor, 2 bytes    x

ADRESS equ $64
CONVRT equ $F5AC ; konwertuje pozycje kursora na adres


lda #100
sta colcrs
lda #50
sta rowcrs
jsr CONVRT

i w ADRESS oraz ADRESS+1 mamy adres pozycji 100,50 w obecnym trybie graficznym

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

39

xxl napisał/a:

i dlatego do swojego komputera musiales dolutowac pol kilo rozwiazan z obecnej epoki ;-)

Nie chcę być niegrzeczny, Krzysztofie, ale Atari nie chciało też MAPRAMU, gdzie chyba też borykałeś się z lutownicą (lub ktoś, komu to zleciłeś). Ale wątek ciekawy, szkoda, że kończy się popcorn i piwo...

Sikor umarł...

40

@xxl: sprawdź PW.

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

41 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-05-04 07:32:50)

@Voy: dzieki :-) przejrze to.

@Sikor: to patch na MMU - udostepnia RAM ktora juz jest na plycie Atari - nie dolutowujemy pamieci. Czy slyszales, zeby MAPRAM powodowal jakiekolwiek problemy z kompatybilnoscia? nie :-) a ile razy slyszales jojcenie postatarowcow, zeby dostosowywac programy bo maja zmodyfikowany komp i "nie dziala" ;)

Dobrze by bylo, zebys dorzucil cos do tematu watku a nie tylko trolololo, jak myslisz?

------------

@Voy: sprawdzilem te ROMy, ktore rozpoznaje Altirra:

- XLOS rev.1 (A600XL, A800XL)
- XLOS rev.2 (A800XL, A65XE)
- XLOS rev.3 (A130XE, A800XE)
- XLOS rev.4 (XEGS)

na wszystkich zero problemow.

:D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

42 Ostatnio edytowany przez voy (2018-05-04 08:25:46)

A te z 1200XL, Najm i prototypowe?

Pod Altirrą możesz podmontować wszystkie. Wystarczy tam jeszcze dookreślić, którego typu jest OS (1200XL, do XL/XE itp.).

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

43 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-05-04 08:43:40)

co to jest "Najm" ?

drugi emulec pokazuje crc error...


---
korci mnie napisanie exclusiva dla XL OS (65XE,130XE,800XE,800XL,XLGS) :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

44

Co do 1200XL - ja nigdy swoich dem nie sprawdzam na NTSC, więc zakładam, że i tak tam działać nie będą.

Jeśli chodzi o procedury w ROMie: jeśli adresy są takie same we wszystkich wersjach - to robi się z tego wątek podobny do PUTLINE, a tam swoje zdanie już określiłem.

Co do exclusive'ów - mi po głowie chodzi coś na 130XE - nielegale+osobny dostęp do EXT RAMu. Jak to dobrze rozegrać, dwubuforowanie będzie robione sprzętowo.

45

nie są takie same. Np. pod DracOS tylko dzięki takim wywołaniom procedur OS nie działa obsługa klawiatury - np. w programie Quick Assembler.

Kontakt: pin@usdk.pl

46 Ostatnio edytowany przez xxl (2018-05-04 12:40:49)

@Sikor: teraz rozumiesz co mialem na mysli mowiac "jojcenie" postatarowcow?

@Pin: nie interesuja mnie problemy ludzi ktorzy wymienili sobie rom na jakis homebrew.

czy byly sprzedawane koputery (65XE,130XE,800XE,800XL,XLGS) z systemem na ktorym to nie dziala? NIE :D

dziekuje Pin, jestes wolny.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

47

Pisałem już wiele razy - kto sobie rozszerza sprzęt sam sobie jest winien. Też nie mam stocka, ale nie marudzę że coś nie działa 'bo cośtam'.

48

Wasze argumenty są z d_*upy. Ciekawe, czy któryś z Was pracując jako programista (choć xxl chyba nie) też omija szerokim łukiem wszystko i wszędzie, np. odwołując się dajmy na to z niskiego poziomu do hardware :)

Kontakt: pin@usdk.pl

49

ale zdajesz sobie sprawe, ze na atari nie zrobisz nawet klasycznej ataroskiej teczy bez odwolywania sie do hardware? ;-)

a tak poza tym watki Ci sie pomieszaly, tu jest o odwolywaniu sie do OS a nie hardware.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50

@Pin:
Po primo: nie mieszaj pojęć: programista zawodowy pracujący dla korporacji/zleceniodawcy itd. a programowanie dla czystego "fanu". To tak jakbys porównywał kierowce autobusu wożącego codziennie tysiące  osób i kierowcę, który w weekend jedzie na tor poszaleć off-roadem.
Po drugie primo: jeśli chcesz z dowolnego  sprzętu wycisnąć ostatnie herce i bity, to korzystasz z każdej możliwej metody. Zwłaszcza jeśli rozwiązanie jest jednostkowe i krojone "na miarę potrzeb".