Jest jeszcze Thor OS (właściwie OS++) w emulatorze Atari++ od Thomasa Richtera. Coś słaby ten argument o braku nowych systemów. :)
Terry Pratchett - Równoumagicznienie
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Niepublikowane entrypoint do procedur OS
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Jest jeszcze Thor OS (właściwie OS++) w emulatorze Atari++ od Thomasa Richtera. Coś słaby ten argument o braku nowych systemów. :)
XXL pisze sam dla siebie, dla swojego skrojonego na miarę swoich ograniczeń światka, poza którym nie istnieje nic innego
problem jest taki, że traktujesz to jako ograniczenia a są to rozwiązania, które przerosły i epokę i Ciebie ;)
XXL-Mesjaszu objawiony, wiesz że Atari nie stosowało nielegali, Atari tak nie chciało
I have a different opinion than most people here and find this thread interesting. Those tricks can be used in tiny intros[256b(last SV compos were epic) 1k and 4k]. We do the same in the C64 intros.
Ofc using them in something bigger as flashjazzcat said is a bad, bad practice.
Zarówno Altirra OS i OS++ spokojnie dają się uruchomić na fizycznej maszynie (sprawdzone).
A sprawdzałeś, czy twój program pójdzie pod XL OS Revision 3? Taki mam w 800XE. Co z Revision 4 (XE System) i 59 (inaczej 01.3b) w Atari 65XE Najm? Pytam z ciekawości, bo to systemy montowane fabrycznie. :)
256b C64 intro writeup - 5 undocumented opcodes and some OS(we call it KERNAL) hackery to make code shorter.
https://linusakesson.net/scene/a-mind-is-born/
If listed tricks don't work on all OS revisions(maybe excluding oddities like NAJM) then imo their status changes to curiosity.
Przy okazji FILL nie napisalem, ze nalezy wpisac kolor do rejestru:
FILDAT equ $2fD
ok.
czasem jest potrzeba pobrania adresu pamieci pod konkretnym punktem ekranu:
rowcrs equ $54 ;Row of cursor, 1 byte y
colcrs equ $55 ;Column of cursor, 2 bytes x
ADRESS equ $64
CONVRT equ $F5AC ; konwertuje pozycje kursora na adres
lda #100
sta colcrs
lda #50
sta rowcrs
jsr CONVRT
i w ADRESS oraz ADRESS+1 mamy adres pozycji 100,50 w obecnym trybie graficznym
i dlatego do swojego komputera musiales dolutowac pol kilo rozwiazan z obecnej epoki ;-)
Nie chcę być niegrzeczny, Krzysztofie, ale Atari nie chciało też MAPRAMU, gdzie chyba też borykałeś się z lutownicą (lub ktoś, komu to zleciłeś). Ale wątek ciekawy, szkoda, że kończy się popcorn i piwo...
@xxl: sprawdź PW.
@Voy: dzieki :-) przejrze to.
@Sikor: to patch na MMU - udostepnia RAM ktora juz jest na plycie Atari - nie dolutowujemy pamieci. Czy slyszales, zeby MAPRAM powodowal jakiekolwiek problemy z kompatybilnoscia? nie :-) a ile razy slyszales jojcenie postatarowcow, zeby dostosowywac programy bo maja zmodyfikowany komp i "nie dziala" ;)
Dobrze by bylo, zebys dorzucil cos do tematu watku a nie tylko trolololo, jak myslisz?
------------
@Voy: sprawdzilem te ROMy, ktore rozpoznaje Altirra:
- XLOS rev.1 (A600XL, A800XL)
- XLOS rev.2 (A800XL, A65XE)
- XLOS rev.3 (A130XE, A800XE)
- XLOS rev.4 (XEGS)
na wszystkich zero problemow.
:D
A te z 1200XL, Najm i prototypowe?
Pod Altirrą możesz podmontować wszystkie. Wystarczy tam jeszcze dookreślić, którego typu jest OS (1200XL, do XL/XE itp.).
Co do 1200XL - ja nigdy swoich dem nie sprawdzam na NTSC, więc zakładam, że i tak tam działać nie będą.
Jeśli chodzi o procedury w ROMie: jeśli adresy są takie same we wszystkich wersjach - to robi się z tego wątek podobny do PUTLINE, a tam swoje zdanie już określiłem.
Co do exclusive'ów - mi po głowie chodzi coś na 130XE - nielegale+osobny dostęp do EXT RAMu. Jak to dobrze rozegrać, dwubuforowanie będzie robione sprzętowo.
nie są takie same. Np. pod DracOS tylko dzięki takim wywołaniom procedur OS nie działa obsługa klawiatury - np. w programie Quick Assembler.
Pisałem już wiele razy - kto sobie rozszerza sprzęt sam sobie jest winien. Też nie mam stocka, ale nie marudzę że coś nie działa 'bo cośtam'.
Wasze argumenty są z d_*upy. Ciekawe, czy któryś z Was pracując jako programista (choć xxl chyba nie) też omija szerokim łukiem wszystko i wszędzie, np. odwołując się dajmy na to z niskiego poziomu do hardware :)
@Pin:
Po primo: nie mieszaj pojęć: programista zawodowy pracujący dla korporacji/zleceniodawcy itd. a programowanie dla czystego "fanu". To tak jakbys porównywał kierowce autobusu wożącego codziennie tysiące osób i kierowcę, który w weekend jedzie na tor poszaleć off-roadem.
Po drugie primo: jeśli chcesz z dowolnego sprzętu wycisnąć ostatnie herce i bity, to korzystasz z każdej możliwej metody. Zwłaszcza jeśli rozwiązanie jest jednostkowe i krojone "na miarę potrzeb".
Strony Poprzednia 1 2 3 4 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Niepublikowane entrypoint do procedur OS
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 64 zapytań