1,476 Ostatnio edytowany przez wieczor (2018-03-12 23:51:09)

Output można brać ze standardowego wyjścia dźwięku. A input można dorobić w następujący sposób (to jest PCB magnetofonu):

http://retrocable.com/wp-content/uploads/2014/05/zx-spectrum-2-grey-audio-input-mod1.jpg

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

1,477

Wieczór, dziękuję.

Yerz,

Wiem, divIDE jest w kolejce. Na razie jest problem z joystikiem, bo Amstrad przerobił porty w tym komputerze i zwykłe nie działają :(

Podobno jakoś się dało obejść, może ktoś wie jak?


A pytałem o wEjście zewnątrznego magnetofonu, ponieważ znalazłem aplikację, która z pliku .tap robi audio.
Mam ochotę użyć ZX Spectrum w sposób oldschoolowy :)

tP

Atari, Inc., 1512 Crossman Ave., PO. Box 61657, Sunnyvale, CA 94086.
Złym błędem jest cofać się do tyłu, gdy wieje zimnym chłodem.
Jest to najprawdziwsza prawda. (c) VC

1,478

To nie Amstrad, tylko to są porty pod joysticki standardu Sinclair (np. SJS-1). Sinclair od początku promował ten standard, jego interfejsy są pod te robione. W grach masz z reguły opcję Sinclair i Kempston - te drugie to te "standardowe" atarowskie, ale to wymaga niestety osobnego interfejsu. Można jeszcze próbować robić przejściówkę.

https://3.bp.blogspot.com/_DAQgLwFiQFw/THeOVkk_NeI/AAAAAAAAAOA/W6Bsj-BBWTI/s1600/CableJoy.bmp

Od razu rzuca się w oczy brak +5V w standardzie Sinclair, co spowoduje że nie będzie działał autofire (chyba że mu zapewnimy własne zasilanie)

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

1,479

thePink napisał/a:

Wieczór, dziękuję.

Yerz,

Wiem, divIDE jest w kolejce. Na razie jest problem z joystikiem, bo Amstrad przerobił porty w tym komputerze i zwykłe nie działają :(

Podobno jakoś się dało obejść, może ktoś wie jak?

A pytałem o wEjście zewnątrznego magnetofonu, ponieważ znalazłem aplikację, która z pliku .tap robi audio

Zawsze możesz użyć oldschoolowej przejściówki jack-kaseta, do kupienia w marketach elektronicznych. Przetestowane, działa :-D

Natomiast w sprawie joya to proponuję pomolestować Lotharka bo zrobił fajny zastępnik portów joya (montowany w miejsce kości Amstrada obsługującej joye) dający albo 2 porty w standardzie Sinclair ale z pinoutem jak zwykły joy, albo, po przełączeniu, jeden port Kempston I jeden Sinclair (ale też że zwykłym pinoutem a'la Atari). Mam toto zamontowane w moim szaraku, bardzo fajna modyfikacja.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

1,480

Ja sobie zrobiłem jakiś czas temu wg schematu takiego, jak wieczór wkleił, bo firmowe joysticki SJS nie nadają się do niczego.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

Perinoid

> Zawsze możesz użyć oldschoolowej przejściówki jack-kaseta, do kupienia w marketach elektronicznych. Przetestowane, działa :-D
-----------
Oooo, no więc właśnie - jest to zajebisty pomysł - faktycznie, ja też to mam i sprawdzałem na swoim +2A - w sumie działa (nie od razu no i raczej wzmacniacz jakiś jest wymagany).
Oczywiście można również po prostu nagrać sobie TAPy na taśmę, jeżeli komuś zależy na "oldschoolowym" trybie.


Odnośnie joysticków już pokazywałem The Pinkowi TO:
https://lotharek.pl/productdetail.php?id=147
z naciskiem na fakt, że i tak trzeba wziąć divIDE z Kempstonem. :P

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

1,482

thePink napisał/a:

A pytałem o wEjście zewnątrznego magnetofonu, ponieważ znalazłem aplikację, która z pliku .tap robi audio.
Mam ochotę użyć ZX Spectrum w sposób oldschoolowy :)

Jest jeszcze inna opcja. Pear z forum speccy.pl robi takie małe płytki nazwane pEAR, które montuje się między płytę a magnetofon (bardzo prosto, wypinasz magnet, wpinasz pEAR, do niego podpinasz magnet), a do urządzenia doprowadzasz sygnał, np. kabelkiem z gniazdem jack. Urządzonko to normalizuje sygnał, żeby dało się wgrać coś ze źródła z nawet zbyt niskim poziomem dźwięku. No i nie przeszkadza w używaniu magnetofonu. Mam, polecam.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

1,483

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Oooo, no więc właśnie - jest to zajebisty pomysł - faktycznie, ja też to mam i sprawdzałem na swoim +2A - w sumie działa (nie od razu no i raczej wzmacniacz jakiś jest wymagany).

Mi działa bez wzmacniacza z telefonem jako źródło dźwięku. Ciekawostka jest taka, że nie trzeba wciskać klawisza Play - wkładasz konwerter, zamykasz kieszeń, w Basicu piszesz LOAD "", wciskasz RETURN, na zewnętrznym odtwarzaczu dajesz odtwarzanie i tyle. Mój szarak czytał w tan sposób gry, jakby głowica i cały podsystem magnetofonu pracowały bez wciśnięcia Play (silnik nie pracował, ale właściwie po co).

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

1,484

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Lecz myślę, że najpewniej na Amidze, bo oni w ogóle nie dopuszczają samplowych AY (ZX, czy ST).

ST to faktycznie się zgadza, modułu nie wrzucisz

ale jeżeli chodzi o ZX, to zasada jest prosta - dostarcz plik wykonywalny (tap czy tam ay) i będzie gites :D

discord: Mr. Mary#1679

1,485

Takie krótkie pytanie - czy są jakieś gry w których nie ma opcji Kempston? Tzn. czy mapowanie Kempstona jako Sinclair w ogóle jest potrzebne.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem

1,486

Są, np. SWIV. Generalnie gry, które były tworzone pod Spectrum 128+2 mogą "nie umieć" nic innego bo ten komp ma wbudowane 2 porty Sinclair (inaczej zwane Interface 1).

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

Zlew:

No to mają dziurę w zasadach, ale też nie najmądrzejsze mają te zasady. :)



Wieczór:

Dużo jest gier, które nie mają Kempstona + część gier, gdzie Kempston jest niewłaściwie zmapowany przez programistę, więc de facto go nie ma, bo nie działa.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

1,488

dziura w zasadach...do dziś nigdzie nie jest napisane że nie można używać DMA :D

discord: Mr. Mary#1679

1,489

Dziękuję wszystkim za wyczerpujące informacje. :)


tP

Atari, Inc., 1512 Crossman Ave., PO. Box 61657, Sunnyvale, CA 94086.
Złym błędem jest cofać się do tyłu, gdy wieje zimnym chłodem.
Jest to najprawdziwsza prawda. (c) VC

"Bad Apple ZX81" :D :D :D :D :D :D
Na ZX81 32K.

Oczywiście bez dźwięku. :) :)

DOWNLOAD: http://www.pouet.net/prod.php?which=75655

YOUTUBE: https://youtu.be/iMzVWNWk4E0

http://content.pouet.net/files/screenshots/00075/00075655.png

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

1,491

o właśnie , Yerzu, mógłbyś wytłumaczyć jak to działa? w sensie technicznym

1,492

https://www.youtube.com/watch?v=L0jmnzwuZaE

Ruski telefon z AYgrekiem

discord: Mr. Mary#1679

1,493 Ostatnio edytowany przez Nitro (2018-03-26 20:34:57)

Genialne, w nawiązaniu do poprzedniego posta zrobię mały offtop ale nie mogę się powstrzymać(i twórca owego piecyka chyba też nie mógł :)
https://www.youtube.com/watch?v=vnB76rc2YXE
https://www.youtube.com/watch?v=Tw_zpY8r-F0
P.S. Przydałoby się zmniejszyć filmy z vid'ów
Notka autora

465 SIDs could be played. Also, because SpiderJam had an integrated looper, it was possible to extract a loop from a tune and export the chosen SID voices (like the bass line + drums) to a track and jam-along with.

When a Line6 floorboard was connected, start/stop/pause, mute/un mute SID voices...

It's running my own SID emulation engine running on the 266MHz SHARC DSP ADSP-21371. Not totally cycle-exact, but alias-free synthesis of all waveforms, including ring modulation and hard synchronization, correct handling of ADSR delay-bug and boundary-bugs.

Heheh, spoko.





Co do bad apple, to jak do kompa podłączysz szybki napęd masowy - to to pójdzie ze wszystkiego. :)

Tu - dodatkowo oczywiście ZXpand to 32Kb RAM-u.

Pozdrawiam.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

1,495 Ostatnio edytowany przez Nitro (2018-03-26 20:39:39)

gorgh: popatrz na NFO:
http://www.pouet.net/prod_nfo.php?which=75655
jeśli nadal to czarna magia to przestudiuj temat algorytmów 'Hill climbing'.

1,496

YERZMYEY/HOOY-PROGRAM napisał/a:

Heheh, spoko.





Co do bad apple, to jak do kompa podłączysz szybki napęd masowy - to to pójdzie ze wszystkiego. :)

Tu - dodatkowo oczywiście ZXpand to 32Kb RAM-u.

Pozdrawiam.

Na samym ZX-Pand nie pójdzie. Potrzebny dodatkowy interface UDG4. Chyba że masz ZX-Pand+, który ma toto wbudowane

Ilyad:

no widzisz, ja np. nie mam, ale dla UJ to już chyba kupiliśmy "+".
Ciekawe. Może sprawdzę w wolnej chwili.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

1,498 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2018-04-09 21:48:47)

Hehe, wspaniała nowa gra tekstowa na ZX81 z ZXpand.
DOWNLOAD: http://yerzmyey.i-demo.pl/nihilum_ZX81_eng.zip
Zrobiło się hi-resową grafikę, płynny scrolling tejże, muzykę na AY i takie tam.

http://yerzmyey.i-demo.pl/in_nihilum_reverteris_on_ZX81.jpg

Controls:
8 and NewLine (ENTER) for PAGE DOWN - next page. Also: to skip the pictures.
5 for PAGE UP (previous page).
6 & 7 (cursors UP/DOWN) scroll the text UP/DOWN.
A,B,C as "ACTION KEYS" - at the appropriate time to advance to the next chapter.
S - music ON/OFF.

Text, music and graphic by Yerzmyey/H-PRG.
Code and fonts by SirMorris.
Scrolling WRX driver by Adam Kloxblit.
STC player by Andy Rea.

English language help - Gasman/H-PRG.









.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

1,499

eee, myślałem, że na 1KB pójdzie ... ;P
Poza tym - fajnie, że portujesz, na co się da ;)

Sikor umarł...

Hehe, na 1K to raczej nie. :) Ale też śmialiśmy się z koderem na ten temat, nie dalej, jak wczoraj. :P

PS: Będzie jeszcze na Apple II btw, heh. :)

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.