willy napisał/a:Chciałbym przypomnieć:
Prace wystawione na konkursach będą opublikowane na stronie sillyventure.eu w formie zaprezentowanej podczas konkursów najpóźniej w dniu następnym po ogłoszeniu wyników. Autorzy mogą oczywiście upublicznić później wersję "final"swoich prac, jeżeli zajdzie taka potrzeba.
Wszystkie prace posiadają status freeware. Uczestnicy wyrażają również zgodę na publikację ich prac w ramach zbiorczych "Silly Venture Packów" na stosowne platformy sprzętowe.
Willy, sprawa nie jest taka prosta (i oczywista) jak się wydaje. Owszem, był taki zapis (to samo dotyczy deadline'ów odnośnie prac na compo) i regularnie jest on "łamany" przez część osób. Stajemy niestety przed dylematem "co robić?". Jeśli autor wysyła mi pracę i prosi w treści o więcej czasu "po party" na jej dokończenie (a wiem, że pracuje nad nią w wolnych chwilach od miesięcy), to zawsze się do takiej prośby przychylę. Czasami nawet ktoś pisze wprost - że praca "w takiej" formie nie może zostać puszczona w sieć od razu po party. I tutaj również będę na tak, dając więcej czasu na jej dokończenie. Nie chcę odrzucać niczyjej pracy, ponieważ często życie prywatno-zawodowe powoduje, że większość rzeczy związanych z hobby odkłada się na sam koniec. Stąd też liczba laptopów na party i ludzi kodujących do ostatniej chwili. Na SV2k17 nie zostało wystawione jedno bardzo fajne intro 96k na ST, ponieważ autor przeczytał, że musi oddać pracę na 2 tygodnie przed party - a skończył tydzień później (dowiedziałem się o tym po SV). Szkoda.
W tym miesiącu będzie udostępniona reszta brakujących prac (nie jest ich już wiele). Po co więc ten zapis? Ponieważ chcielibyśmy zminimalizować to zjawisko.
Podobny dylemat miał organizator Sommarhack 2017 (Szwecja), gdzie ludzie wyczekiwali zwycięskiego dema na ST grupy "SMFX". Cytaty:
"Yeah, what happened to that demo?
I think it's kind of annoying when a demo enters and wins a compo, but then somehow it isn't released?
If it's good enough for the compo, it's good enough to be released!"
I odpowiedź organizatora, Evl/DHS:
"Hello.
As the organizer, I've had more people tell me about the frustration when a demo is not released immediately. Which, I guess, is understandable.
But for me, the icing on the cake for a party is to have a great demo in the competition. And when the enemy (that's SMFX!) asks for a month to finish their demo after the party, it's always a yes from our side. It's egoistic, but we choose our party over the Pouet flock of wolves. It won't change, I'll take that frustration any day to have the best Atari demo of the year at our party :-)
I would also like to point out that Sommarhack is more like a bunch of friends meeting up than your regular big demo party. We know the guys and if they say the demo will be out in a little bit, we trust them. I understand that f.ex. Assembly want stuff released immediately as they hand out significant prizes.
However, if the bad guys go AWOL, we have the party version locked up in a secure valve..."
...i to tyle w temacie :) nic dodać, nic ująć.
Silly Venture - breaking the ATARI scene since 2000 ! :)