26 Ostatnio edytowany przez Mq (2018-01-03 09:14:57)

@Sikor, ale Ty ciągle mówisz o tym, że na A8 można różne rzeczy lokować sobie w różnych obszarach pamięci. Zgoda, tak jest, ale Adamowi chodzi o coś zupełnie innego: że na ST to system decyduje o tym gdzie zostanie ulokowana aplikacja w pamięci, a nie aplikacja. Na A8 takie coś nie występuje, bo tam programista decyduje o tym projektując aplikację i musi wszystko umieszczać w określonych (nawet przez siebie samego) obszarach pamięci, a nie może pozostawić systemowi tych decyzji, bo system właśnie nie zarządza pamięcią - nie ma takiego mechanizmu. Tak to rozumiem.

27

W takim rozumieniu masz prawie rację - odsyłam znowu do Sparty oraz do inicjalizerów.

Sikor umarł...

28

Rozumiem odpowiedź, ale dopytam jeszcze, bo nie wiem tego: czy Sparta oraz jakieś inicjalizery mają możliwość sprawdzenia ile pamięci ma A8 fizycznie, oraz która część tej pamięci jest wolna, a która w użyciu i wtedy na tej podstawie mogą przydzielić dowolny wolny obszar pamięci, do której zostanie załadowana aplikacja, nie używając przy tym pamięci zajętej przez inną aplikację? Jeśli uznać Spartę i/lub inicjalizery za część systemu realizującą tą funkcję, to można by stwierdzić, że mamy do czynienia z zarządzaniem pamięcią. Nawet jednak jeśli tak jest, to pozostaje pytanie, czy są jakieś aplikacje/gry, które w taki sposób z danym inicjalizerem lub Spartą zadziałają (nie wspomnę już o kontekście cofnięcia się przed rok 1990). Z tego co wiem, to w ogóle uruchamianie np. gier pod Spartą jest raczej słabe...

29

Sparta przez konfigurator w ograniczonym zakresie, ale ma. Na tej zasadzie dzoiałają playery, obniżenie memlo i - uwaga - niektóre akcesoria dla sparty. Oczywiście nie ma wielowątkowości.
Z inicjalizerami bywa różnie, ale rozbudowane też działają w odmienny sposób niż DOSy.

Sikor umarł...

Sikor, to nie ma nic wspólnego z tym o czym ja piszę. Mówimy o zarządzaniu pamięcią przez system operacyjny, a tego na 8bit Atari generalnie nie ma. A jak jest to podaj mi proszę jak się na 8bit wywołuje procedury Malloc i Mfree.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

31

Jedyne co jest w XL/XE to loader do formatu ACX. Ale on operuje na ZPG i na pamięci bazowej. Programista nie ma dostępu do funkcji przydzielania i zwalniania pamięci.

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje