1

Przed nami kolejne Kaz Kompo. Serdecznie zapraszamy do głosowania na najlepszą grę na Atari 8 bit w 2016 roku. To już 11 edycja konkursu, w którym tak naprawdę nie ma przegranych, a zwycięzcy (trzy pierwsze miejsca) mogą posługiwać się znaczkiem konkursowym zaprojektowanym przez 5ebę.

Tak jak w latach poprzednich nie przewidujemy nagród dla samych autorów gier, największą gratyfikacją jest zajęcie dobrego miejsca, względnie otrzymanie punktów od głosujących. To zawsze budujące i pokazuje, że warto było przysiąść nad dowolnym szczegółem produkcji, który spodobał się graczom.

Dla samych oddających głosy (co biorąc pod uwagę ilość pozycji jest konkretnym wysiłkiem) jak zwykle przewidzieliśmy nagrody niespodzianki, które rozlosujemy po zakończeniu konkursu. A będą to: pudełkowa wersja gry Laura, oraz gra NAG. Obie pozycje na kartridżach, obie to prawdziwe rarytasy, wręcz białe kruki :) Mamy nadzieję, że to zachęci do oddania głosów.

Konkurs przebiega w tradycyjnej, dobrze znanej formule regulaminu, dokładnie takiej samej jak w edycji 2015:


Regulamin konkursu

1. W naszym konkursie udział mogą wziąć wszystkie gry opublikowane dla 8-bitowego Atari w roku 2016. Nieważne, czy są to gry komercyjne czy freeware, nagrodzone w innych konkursach czy nie, uruchamiane tylko na 64kB czy 1MB Atarkach, czy wymagają rozszerzeń, itd. Ważne, że zostały publicznie udostępnione między 1. stycznia a 31. grudnia zeszłego roku, a ich autorzy opublikowali je jako programy gotowe.

2. Głosować może każdy, przysyłając mi maila na mój adres email (mcora@tlen.pl) albo dopisując swój komentarz pod tą nowinką. Najlepiej podać imię i nazwisko głosującego albo ksywę, jeśli jest to osoba dobrze znana na Forum Atarum, forum Atari Area czy forum Atari Age. Głosy od osób nieznanych będziemy próbowali potwierdzić, a jeśli to się nie uda, nie zostaną uwzględnione w liczeniu. Wyniki głosowania (ksywa, oddane punkty) będą jawne, tak by każdy mógł zobaczyć kto i jak głosował. Żadnych krętactw, przekrętów czy niejasności.

3. Autorzy lub współautorzy gier biorących udział w konkursie mogą głosować na swoje dzieła. Także wydawcy gier mogą głosować na gry przez siebie wydane.

4. Każdy może oddać głos na dziesięć gier, z tym, że należy podać ich kolejność, ponieważ punkty będą przyznawane w ten sposób: za 1 miejsce - 10 punktów, za 2 miejsce - 9 punktów..., za 10 miejsce - 1 punkt. Wszystkie punkty od głosujących zostaną podsumowane i na tej podstawie zostanie ustalony ranking gier. Należy podkreślić, że 10 gier to maksymalna punktowana ilość. Można głosować na mniej niż 10 tytułów przy zachowaniu tych samych reguł punktacji (1 - 10 pkt, 2 - 9 pkt itd.).

5. Głosowanie zostanie zakończone o północy z 21 na 22 grudnia 2017 roku. Chodzi o północ tej strefy czasowej, w której znajduje się głosujący.

6. Nagrodą w konkursie jest zdobycie pierwszego miejsca - tytułu najlepszej gry roku 2016 i możliwość posługiwania się "złotym" logo konkursu. Także druga i trzecia gra może posługiwać się tytułem i znaczkiem konkursu KazKompo - odpowiednio o kolorze srebrnym i brązowym.

7. Wśród głosujących, ale tylko tych, którzy oddali pełny i poprawny głos, zostaną rozlosowane nagrody. Tradycyjnie losował będzie

program Arka Lubaszki:

10 REM KONKURS DLA GLOSUJACYCH
20 REM KAZ KOMPO 2010
30 REM PROGRAM LOSUJACY ZWYCIEZCE
40 REM --------------------------
50 GRAPHICS 0:LIST 10,40:?
60 ? "PODAJ ILOSC GLOSUJACYCH: ";
70 INPUT IG
80 ?
90 REM ROZGRZANIE GENERATORA
100 X=RND(0)
110 REM MIESZANIE, MIESZANIE
120 Y=INT(RND(0)*500)+500
130 FOR Z=0 TO Y
140 ? " ";:X=RND(0):? CHR$(30);" ";CHR$(30);
150 NEXT Z
160 REM LOSOWANIE
170 X=INT(RND(0)*IG+1)
180 ? "WYLOSOWANO NUMER: ";X
190 END

8. Jeżeli zdarzy się, że jakaś gra z 2016 roku nie jest uwzględniona na liście i tak można oddać na nią głos, przy czym należy jawnie to wskazać celem uzupełnienia listy i weryfikacji, czy głos jest zasadny.

9. Wszelkie wątpliwości, problemy rozstrzygam autorytarnie ja. Ma to na celu szybkie i sprawne podejmowanie decyzji. I jak co roku prosimy o wyrozumiałość dla tak sformułowanych zasad - nie ma co tworzyć nadmiernie ścisłego regulaminu tam, gdzie ma być przede wszystkim dobra zabawa. Mam nadzieję, że zdrowy rozsądek pozwoli rozwiać wszelkie wątpliwości w spornych przypadkach.

Lista gier:

1    1K ATASCII Blaster     Frederik „Freetz” Holst,  Ulf Petersen
2    5 Dots            Wojciech „Bocianu” Bociański, Krzysztof „Kris3D” Kuc
3    ACTris! 2.1        Hayden „atx4us” Doan
4    Amok Bots        Peter J. Meyer
5    Antic Picross II    Tomasz „Tbxx” Boksa, Krzysztof „KAZ” Ziembik, Andrzej „Andy” Kidaj
6    At Arion Line: Mission Zero    Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „MCH” Brzeski
7    AtariBlast!        Paul  „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin, Mario „Emkay” Krix
8    Belegost        Rudolf Kudla, Miroslav Fídler, Frantisek Fuka, Antonín „Roger” Holík, Ondřej Čaba.
9    Big Mess        Holger „Rockford” Bommer
10    Blowsub    Paul          „Playsoft” Lay, Harvey Kong Tin
11    Bobby Bearing        C64 (1986): Robert&Trevor Figgins, Trevor Inns, Toby Egglesfield, Ben Daglish / A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, José Pereira, Marek „Poison” Pesout
12    Bored of Floppy        Berthold Fritz
13    Codeman            Holger „Rockford” Bommer
14    Cyctriks        Marek „Koala” Ogłodek, Piotr „Insert” Kosmala, Marcin „Cedyń” Czartyński
15    Dimo's Dungeon        Thomas „8BitJunkie” Schulz, Mario „Mario130XE” Henning, Dirk „Yellowman” Troeger, Marc „Sleepy” Brings, Holger „Wizard” Hinterschitt, Milan Hinterschitt, Erhard „Floppydoc” Puetz, Fabian Puetz, Gunnar „Bunsen” Kanold, Ingo „1NG” Boller
16    Dye            Christian „Irgendwer” Krueger
17    Eist    Piotr „nwg” Miller
18    Fairlight    A8: Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, José Pereira, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, ZX Spectrum (1985): Bo Jangeborg, Jack Wilkes, Stuart Hughes, C64 (1986): Trevor Inns, Mike Alsop
19    Get Up!    Thomas „8BitJunkie” Schulz, Jan-Soeren  „VD TONIC” Hass
20    Gridrunner    Jeff Minter (1982), Karolj „Heaven” Nadj, Michał „Miker” Szpilowski, Terrence „Tezz” Derby
21    Grim Ritual    Tomasz „TDC” Cieślewicz, Klaudia „Cherryl” Wiśniewska, Bartek „V0yager” Dramczyk, Paweł „QTZ” Kuczmański
22    Jezkovy voči    Frantisek „Fandal” Houra
23    Jim Slide XL    Ingo „1NG” Boller, Marek „Poison” Pesout, Mario „Mario130XE” Henning, Darcy, Riley, Linda11, 8Bitjunkie, Bunsen, Ghaland, Sleepy, Yellowman, Valli, Florigold
24    LaserBlast X     Peter J. Meyer
25    Laura    Arkadiusz „Larek” Lubaszka, Paweł „Ripek” Szewczyk, Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, cpt. Misumaru Tenchi, DE: Karolina Sochacka, RU: Valentyn Chefranov, Paweł „QTZ” Kuczmański, EN: Bartłomiej Wieczorkowski, Nir Dary, Toshiba-3, QTZ
26    Manic Miner    Matthew Smith (1983), Terrence „Tezz” Derby, Michał „Miker” Szpilowski
27    Megaoids    Peter J. Meyer
28    mini-Slots    Paul „MrFish” Fisher
29    The Monk     Vladimir „Popmilo” Janković, Michał „Miker” Szpilowski
30    Muchblastesz    Tomasz „TDC” Cieślewicz, Krzysztof „Kris3D” Kuc, Bartek „V0yager” Dramczyk
31    Muxeso    Frantisek „Fandal” Houra, Marek „Poison” Pesout
32    Name This Game    Robert „Bob The Bug” Stuart, Michał „Miker” Szpilowski
33    NYD 2016 Nessie    Paweł „Sikor” Sikorski, Michał „Miker” Szpilowski
34    Pang     Tomasz „Tebe” Biela, Kamil „Vidol” Walaszek (Vidol), Adam „Ooz” Powroźnik, Maciej „Rocky” Hauke, Michał „stRing” Radecki
35    Parachute    Bostjan Jerko, Bostjan „Gury” Gorisek
36    Pentagram    Ultimate Play the Game, Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Michał „Miker” Szpilowski, José Pereira
37    Rain of Terror    Eric Henneke, Rob Schlortt
38    Ratcatcher / Ratcatcher M4    Ryan Witmer (A5200), Mike „Homesoft” Langer
39    Saboteur    Clive Townsend (ZX Spectrum), Branko Spoljarić (C64), Mariusz „mariuszw” Wojcieszek, Terrence „Tezz” Derby, Adam „Ooz” Powroźnik, Michał „Miker” Szpilowski
40    Same Game    Milan Zelenay
41    Sarepska. The Game    Arek „Nosty” Staworzyński, Jakub Husak
42    Simon! (v1.2)    Hayden „atx4us” Doan
43    Skyscraper    Martin „MatoSimi” Simeček, José Pereira, Michał „stRing” Radecki
44    Skyscrapers    Marcin „Borek” Borkowski, Paweł „Pirx” Kalinowski
45    Space Fortress Omega (ABBUC version)    Jason „TheRealBountyBob” Kendall
46    Spycat    Peter Scott (1988), Frantisek „Fandal” Houra, Michał „Miker” Szpilowski
47    Stupid Kangaroo    Marjan Musič, Bostjan „Gury” Gorisek
48    Twin Cars    Jakub „LewiS” Kosiec, Daniel „Dely” Koźmiński, Michał „Miker” Szpilowski
49    Wolves    Primoz Petrlin, Bostjan „Gury” Gorisek
50    Wytyczne rybne / Fishy Guidelines    Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski, WnZ („Wykwity na Zwieraczu”)
51    Alpha vs Numeric: The Front Line    Victor „Vitoco” Parada
52    AntEat    Bill Kendrick
53    A-V-O-I-D    Björn Lenz
54    Cabbage    Kevin Savetz
55    Connect4    Kevin Savetz
56    DuckHunt    Rafał „mgr inż. Rafał” Chabowski
57    Equilibrium    Abel „ascrnet” Carrasco
58    Fleas!    Victor „Vitoco” Parada
59    Fort Knox    Kevin Savetz
60    Graviten    Jeff „jeffpiep” Piepmeier
61    Gravity X    Jason „TheRealBountyBob” Kendall
62    Invaders    Victor „Vitoco” Parada
63    Jump    Jason „8BIT1337” Gruetzmacher
64    M*N Puzzle    Victor „Vitoco” Parada
65    Nailrace    Holger „Rockford” Bommer
66    Nuts!    Jeff „jeffpiep” Piepmeier
67    Pipeliners Micro    Marc „Sleepy” Brings
68    Steinkraft    Siegfried „slx” Lenz
69    Tenpest    Bill Kendrick
70    Traffic    Kevin Savetz
71    Where's my Cheese?    Victor „Vitoco” Parada
72    Chcete být milionářem II    Petr „HardCore” Postava
73    Donkey Kong Junior Arcade    Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman
74    Donkey Kong Junior Enhanced    Darryl „darryl1970” Guenther, Paul „Playsoft” Lay, Tep392, Cafeman
75    ECKN+ (2015)    Christian „Irgendwer” Krueger
76    Hockey M8    Gamma Software (1981), Frantisek „Fandal” Houra
77    Robb    o SWS-11    Sebastian Wolany
78    Robbo SWS-12    Sebastian Wolany
79    Robbo SWS-13    Sebastian Wolany
80    Tag! M4    Richard Gore (1997), Frantisek „Fandal” Houra
81    Tank M4 Battle    Harald Siegmund (1983), Frantisek „Fandal” Houra
82    Tre Robbo 48 - Kraina Wielu Klocków 2    Michał Kowalski
83    Tre Robbo 49    Michał Kowalski
84    Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2    Michał Kowalski
85    Warsaw City+    Tomasz „TDC” Cieślewicz, Michał „Miker” Szpilowski
86    Yahtzee M4    Gary L. Born, Thom Heinz, Frantisek „Fandal” Houra

PunBB bbcode test

2 Ostatnio edytowany przez xeen (2017-12-06 23:05:35)

Moje typy:

10 pkt - Laura (za całokształt, wydanie, świetną prezentację na SV, klimat intra, klimat gry, tematykę, za wszystko). Dla mnie zwycięzca może być tylko jeden. Z Czystym sumieniem i podziękowaniem daje max.
9 pkt - Pang - za oprawę, dałem mniej niż Laura bo ma inne wymagania, ale to świetna gra, pokazuje co Atari potrafi i dobrze się gra
8 pkt - Saboteur - zawsze o tym marzyłem, aby ta gra była na Atari, najlepsza wg mnie konwersja mariuszaw do tej pory
7 pt - Manic Miner - brawo, ile lat trzeba było czekać ale warto było
6 pkt Blowsub - za realizację i grywalność, dobra gra, znacznie lepsza pd Sea Wolf - idealna dla Atari
5 pkt 5 dots - oryginalny pomysł, ciekawe puzzle, bywały czasy jak Atari było kojarzone z grami logicznymi, ale jeżeli ma być kojarzone z takimi jak 5 dots - nie widzę przeciwwskazań :)
4 pkt - Fairlight
3 pkt - Cyctriks - Koala i jego wykony to jest dla mnie wzór. Niby tetris a pograłem i nawet jestem na topie w hiscore :)
2 pkt - At Arion Line - dobra Tedec, ta gra Ci się udała :)
1 pkt - Pentagram

Zachęcam do oddania głosu.

PunBB bbcode test

3

Hej!

A oto i moje typy:

10 pkt) Laura
09 pkt) Pang
08 pkt) Cyctrix
07 pkt) Manic Miner
06 pkt) Blowsub
05 pkt) Pentagram
04 pkt) Skyscraper
03 pkt) Saboteur
02 pkt) Dimo Quest
01 pkt) Fairlight

4

1.Laura (superprodukcja w j. polskim, starannie wykonana, przy uruchamianiu nie trzeba myśleć, czy BASIC jest, czy nie jest włączony, słowem szacunek twórcy dla użytkownika, czyli nie może być inaczej – zasłużone 1. miejsce!).
2. Blowsub (trochę przypomina mi moją ulubioną, wówczas jedną z sześciu gier, jakie posiadałem na A2600, czyli Air Sea Battle. Ma w sobie to coś, co zachęca do gry. Krótko mówiąc, niesamowicie grywalna).
3. Spycat (bo mi się podoba i już! Po prostu ma swój klimat, zachęcający do gry).
4. AtariBlast! (lubię kolorowe, świetnie graficznie zrobione strzelanki. Do tego starannie napisana instrukcja. Wadą jest wymóg 1 MB RAM. Co prawda kartridż pozwala ominąć ten problem, ale koszty rosną… Szkoda, że nie informuje o niewystarczającej pamięci).
5. Pang (technicznie świetnie wykonana, ale niestarannie od strony użytkownika. Brak wyłączania BASIC-a, info o obsłudze gry znika z ekranu, zanim można się z nim zapoznać, byle jaka instrukcja w (zaledwie) pliku tekstowym. Brak wersji polskiej, chociaż gra jest polskiego autorstwa. Dlatego tylko 5. miejsce).

Pozostałych wyborów nie będę uzasadniał, bo nie muszę ;)

6. Jim Slide XL
7. Megaoids
8. Amok Bots
9. Invaders
10.  Bored of Floppy

Na wyróżnienie pewnie zasługuje też „Cyctriks”, ale mam alergię na „tetrisy”.

5

01. Laura - bardzo fajne wykonanie, wersja dla 64 KB na cartridge, plikowa dla posiadaczy 130XE (szkoda, że nie dogrywane poziomy dla podstawowych modeli)
02. Cyctriks - nowatorskie podejście do nieśmiertelnego Tetrisa. Duchowy następca Block Out obecnych, zdegenerowanych nagością czasów. Świetna muzyka!
03. AtariBlast! - o takie shmupy nic nie robiłem. Świetnie się gra, chętnie wraca po jakimś czasie, a zróżnicowane poziomy nie pozwalają na nudę.
04. The Monk - pomysł nieco wtórny - co akurat w tym przypadku nie jest wadą, ponieważ takich gier nie ma wiele na Atari. Natomiast wykonanie bardzo przyzwoite, gra na długie wieczory.
05. Dimo's Dungeon. Przyjemna podskakiwanka, ciekawe pomysły (np. z teleportami), niezłe wykonanie.
06. Skyscraper. Niby nic takiego, ale bardzo przyjemnie się gra i doskonale skraca dzień.
07. Blowsub. Bardzo staranne wykonanie, podoba mi się dbałość o szczegóły poprzez animacje każdego obiektu, również wciąga.
08. Pang. Świetna grafika czołowych przedstawicieli tego fachu na Atari, grywalność znakomita. Brakuje mi wersji na 64 KB.
09. 5 Dots. Brak komentarza, ponieważ to jest po prostu bardzo dobra, porządnie wykonana gra. Kropki zawsze będą mi się kojarzyć ze szkołą :)
10. 1K ATASCII Blaster. Jak widać w jednym kilobajcie da się zmieścić fajną grę.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

No to ode mnie:
1. AtariBlast! - co ja poradzę, że lubię takie shootery
2. Laura - za całokształt.
3. Cyctriks - za pomysł.
4. Blowsub
5. Manic Miner
6. Pang
7. Dimo Dungeon
8. Skyscraper
9. Saboteur
10. Skyscrapers

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

7

I ode mnie też. :)

1. Laura
2. Pang
3. Blowsub
4. AtariBlast!
5. Manic Miner
6. Saboteur
7. Skyscraper
8. Fairlight
9. Pentagram
10. Spycat

Powszechnie wiadomo, że kamień potrafi myśleć. Na tym fakcie opiera się cała elektronika.

Terry Pratchett - Równoumagicznienie

8 Ostatnio edytowany przez xeen (2017-12-17 18:42:11)

Bardzo dziękujemy za już oddane głosy na forum, oraz via mail. 

Uwaga: postanowiliśmy do listy  z grami dodać jedną przeoczoną pozycję – modyfikację gry Getaway. Wersja z 2016 roku nosi nazwę Getaway! Inverse ATASCII, zawiera całkowicie nową mapę gry, a autorem jest Wade „ripdubski” Ripkowski

Jeżeli to wpływa na głos - można korygować. Przypominam - termin mija w nocy z 21 na 22 grudnia (więc czasu zostao już niewiele)

Jeśli komuś trudno jest przejrzeć prawie 90 pozycji – oto lista dwudziestu najlepiej jak dotychczas ocenianych gier (w porządku alfabetycznym):
- 5 Dots
- ACTris! 2.1
- At Arion Line: Mission Zero
- AtariBlast!
- Blowsub
- Cyctriks
- Dimo's Dungeon
- Dye
- Fairlight
- Jim Slide XL
- Laura
- Manic Miner
- The Monk
- Pang
- Pentagram
- Rain of Terror
- Saboteur
- Skyscraper
- Spycat
- Where's my Cheese?

PunBB bbcode test

9 Ostatnio edytowany przez Sikor (2017-12-21 22:08:10)

DObra, zgodnie z notacją - 1 to 10 pkt, 10 to 1pkt. Nie testowałem teraz, z pamięci, w co grałem/usiłowałem grać onegdaj - z roku na rok KK ma większy delay. Rozumiem, że KK2017 będzie w lutym 2019 najwcześniej...

1. Blowsub
2. Gridrunner
3. Manic Miner - głównie za "kolorowy" hires ;)
4. Name This Game - rewelacyjny pomysł ;)
5. Skyscraper
6. Twin Cars - prawie jak sterowanie czołgiem ;)
7. Laura - kawał dobrej roboty, ale nie ukrywam, po latach czekania oczekiwałem... więcej tego czegoś, czego nie mogę jakoś poczuć. Ale technicznie - rewelacja.
8. 5 dots
9. Spy Cat
10.Pang - byłby wyżej, gdyby tak nie odbiegał od oryginału...

Wysoko byłby Atari Blast, ale odpadł za możliwość grania (u mnie) tylko na emulatorze. Póki co mam 320KB i uważam to za standard (zasadniczo wszystko powinno działać na 64KB, ale pewne rzeczy dopuszczam dla większej pamięci).
===========================================================================================
Edyta: proszę nie brać moich odpowiedzi pod uwagę, niech KAZ ma satysfakcję na kolejnych 20 lat, jak sam napisał na atarionline. No cóż, miło było, ale się skończyło.

Sikor umarł...

10

dzięki
no mam nadzieję, że jednak uda się utrzymać 2018 dla gier z 2017 roku. Wbrew pozorom w tym roku, nie pobiliśmy rekordu, co nie jest może powodem do dumy, ale taka jest sytuacja ;)

PunBB bbcode test

11

Niewiele czasu pozostało. Zachęcam niezdecydowanych do oddania głosu, bo walka jest zacięta. Bardzo dziękuję za głosy juz uzyskane różnymi kanałami.

PunBB bbcode test

12

@xeen, proszę moich głosów nie brać pod uwagę. Niech się KAZ-io cieszy kolejne 20 lat.

Sikor umarł...

13

+5 do dziecinady :(

14

Z nieukrywaną przykrością uznaję tę "korektę"bo jest zgodna z zasadami (została zrobiona przed deadlinem).
Trwa liczenie głosów + potwierdzanie. Sądzę, że między świętami damy wyniki.

Bardzo dziękuję Wam za głosy:)

PunBB bbcode test

15

Ja nie dziwię się Sikorowi. To, co dzieje się w wątku „Czy zagrałbyś w nową grę pseudo-tekstową od Sikora” na AOL, a ściślej wypowiedzi KAZ-a, tylko utwierdziły mnie w przekonaniu, że dobrze zrobiłem, rezygnując z aktywności na tamtejszym forum.

@Sikor, daj sobie spokój z informowaniem o czymkolwiek tam. Szkoda nerwów.

16

Dziewczyny, dajcie spokój :)

17

@Bluki, masz rację, szkoda zdrowia.

Sikor umarł...

18 Ostatnio edytowany przez xeen (2017-12-29 21:58:10)

Przedstawiamy wyniki 11 edycji konkursu na najlepszą grę roku Kaz Kompo 2016.


1. Laura, 590 p.

kk1

kk2

Twórcy gry:
Kod, pomysł: Arkadiusz „Larek” Lubaszka,
grafika: Paweł „Ripek” Szewczyk,
muzyka: Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski,
testy: cpt. Misumaru Tenchi.

Pomoc przy opracowaniu innych wersji językowych:
DE: Karolina Sochacka,
RU: Valentyn Chefranov, Paweł „QTZ” Kuczmański,
EN: Bartłomiej „Wieczór” Wieczorkowski, Nir Dary, Toshiba-3, Paweł „QTZ” Kuczmański.

2. Pang, 536 p.

kk3

kk4

Twórcy gry:
kod: Tomasz „Tebe” Biela,
grafika: Kamil „Vidol” Walaszek, Adam „Ooz” Powroźnik, Maciej „Rocky” Hauke,
muzyka: Michał „stRing” Radecki.
Poziomy gry projektowali: stRing, Xeen, Urborg, Ja-reck, Ediman, Pajero, Emilka

Gra wystawiona na Silly Venture 2016. Uwaga: wymaga rozszerzenia pamięci 256KB.

3. AtariBlast!, 377 p.

kk5

kk6

Twórcy gry:
kod: Paul  „Playsoft” Lay,
grafika: Harvey Kong Tin,
muzyka: Mario „Emkay” Krix.

4. Dimo's Dungeon, 349 p.
5. Manic Miner, 336 p.
6. Blowsub, 236 p.
7. Saboteur, 234 p.
8. Jim Slide XL, 197 p.
9. Cyctriks, 168 p.
10. Skyscraper, 164 p.
11. Dye, 161 p.
12. Pentagram, 148 p.
13. Fairlight, 121 p.
14. The Monk, 117 p.
15. Spycat, 104 p.
16. Rain of terror, 82 p.
17. Bobby Bearing, 77 p.
18. 1K ATASCII Blaster, 49 p.
19. At Arion Line: Mission Zero, 48 p.
20. 5 dots, 43 p.
21. Space Fortress Omega (ABBUC version), 41 p.
22. ACTris 2.1!, 35 p.
23. Get Up!, 29 p.
24. Name this game, 25 p.
25. Where's my cheese, 24 p.
26. Antic Picross II, 16 p.
26. Connect4, 16 p.
26. Tenpest, 16 p.
26. Donkey Kong Junior Arcade, 16 p.
30. Megaoids, 15 p.
30. Donkey Kong Junior Enhanced, 15 p.
32. Sarepska the game, 13 p.
32. Stupid Kangaroo, 13 p.
34. Graviten, 12 p.
35. Wytyczne rybne, 11 p.
36. Gridrunner, 10 p.
36. Nuts!, 10 p.
36. ECKN+, 10 p.
39. Belegost, 8 p.
40. Same game, 7 p.
40. Invaders, 7 p.
40. Warsaw City+, 7p.
43. Pipeliners micro, 6 p.
43. Hockey M8, 6 p.
43. Tre Robbo 48 - Kraina Wielu klocków, 6p.
46. Grim Ritual, 5 p.
46. mini Slots, 5 p.
46. Ratcatcher M4, 5 p.
46. Robbo SWS 11, 5 p.
50. Skyscrapers, 4 p.
50. Cabbage, 4 p.
50. Getaway! Inverse ATASCII, 4 p.
50. Robbo SWS 12, 4 p.
54. Amok bots, 3 p.
54. Eist, 3 p.
54. Tag! M4, 3 p.
57. Steinkraft, 2 p.
58. Bored of floppy, 1 p.
58. Muxeso, 1 p.
58. Tank M4 Battle, 1p
61. Big Mess
61. Codeman
61. Jezkovy voči
61. Laser Blast X
61. Muchblastesz
61. NYD 2016 Nessie
61. Parachute
61. Simon!
61. Twin Cars
61. Wolves
61. Alpha vs Numers: The front line
61. AntEat
61. A-V-O-I-D
61. DuckHunt
61. Equilibrium
61. Fleas!
61. Fort Knox
61. Gravity X
61. Jump
61. M*N Puzzle
61. Nailrace
61. Traffic
61. Chcete být milionářem II
61. Robbo SWS-13
61. Tre Robbo 49
61. Tre Robbo 50 - Kraina ptaków 2
61. Yahtzee M4

Zwycięska gra (Laura) od początku uzyskała przewagę i nie oddała jej do końca. Tak samo było z drugim miejscem - czyli Pangiem. Na pozostałych pozycjach (zwłaszcza) w pierwszej dziesiątce rywalizacja była o wiele bardziej zażarta - co widać po punktacji.

W sumie uznaliśmy 84 głosy! To naprawdę sporo i za to Wam serdecznie bardzo, ale to bardzo dziękujemy. Przy takiej frekwencji po prostu "chce się" organizować ten konkurs! Frekwencja mogła być jeszcze wyższa, ale paru głosów nie udało się potwierdzić,  dwa głosy zostały oddane po czasie. Tych głosów ostatecznie nie wliczyliśmy do puli. Ze względu na ilość głosujących i w podziękowaniu dla nich zdecydowaliśmy się powiększyć  losowane nagrody o płytę kolegi XTD zawierającą jego najnowsze kawałki. Szczęśliwcami w tej edycji okazali się:

Dracon
rdea6
xxl

Przypominamy, że w zestawie nagród jest pierwsze wydanie gry Laura na cartridge, gra NAG na cartridge oraz płyta XTD. Jako pierwszy nagrodę wybiera Dracon, potem rdea6 a na końcu xxl. Prośba o kontakt mailowy w sprawie preferencji i ustalenia sposobu dostawy (mcora@tlen.pl) w terminie do 10 stycznia 2018 roku.

Chciałbym z tego miejsca bardzo podziękować Adamowi, który wykonał bardzo dużą pracę aby głosowanie mogło się odbyć. Jest to kolejna już edycja, która ma miejsce własnie dzięki niemu. Podziękowania też dla Kaza, który dołożył swoją "robotę". Przygotowanie konkursu i uwzględnienie tych wszystkich gier wymaga naprawdę sporego wysiłku. Dziękuję. Starałem się liczyć głosy tak dokładnie jak potrafiłem (uwzględniając to, czy gra ma "s" na końcu czy nie - bardzo podobne nazwy), proszę jednak o wyrozumiałość i jeżeli gdzieś mi się palec omsknął oczywiście skoryguję i z góry przepraszam za ewentualne rozbieżności i głosujących i autorów gier :) Link z excelem i uznanymi głosami znajduje się na AOL w lustrzanej nowince. Do następnego Kaz Kompo!

PunBB bbcode test