kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Nowa obudowa dla 800XL - zostało 36 dni Niewiele ponad miesiąc do końca kampanii.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Mad Pascal
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)
ile ramu używa i jeśli 1088k, to czy można wyłączyć z użycia któreś banki?
pobiera parametry z CP?
wykrywa do 64 banków, procka jest od Draco, raczej zabije SDX-a, pobiera parametry z linii
należy uruchamiać przez X
p.s.
w porównaniu do Inertii pętla odgrywająca jest ciut szybsza, sample kończą się na $7FFF co oszczędza parę cykli, Epi wie o co chodzi
Wszystko by było ok, tylko - czy jest możliwość wyboru z przełącznika adresu covoxa???? - mam go na $D7, najlepiej ogólnie wybór pokey / covox dać z przełącznika, można by wówczas ustawić to sobie globalnie z runexta i heja.
Dla lepszej jakości można też w przypadku STEREO pokeya rozdzielić po dwa kanały moda na pokeya. Bardzo to polepszy jakość w przypadku nierozszerzonego sprzętu
Na razie odpaliłem wersję dla szybszego CPU.
(prawdopodobnie) do Draco - sprawdź, dlaczego ten modplay wywołany z runexta na vbxe w czasie ładowania modułu przełącza się na ekran Antica, dopiero po naciśnięciu "P" zaczyna grać i włącza tryb 80vbxe
==============
źle gra:
opcja 2 na 816, pokey - moduł ADSFISH/Wuerpe/AIDS ... zresztą widzę, że źle grających jest więcej. Te same mody grane przez wersję 6502 wydają się być ok.
Źle gra w sensie za szybko?
Zrobię z tego jutro MP3 i podlinkuje. Będzie wersja dobrze odegrana i źle.
.. i mega prośba o dodatkowe parametry do określenia outputdevice, oraz strony covox'a.
Zgrałem to właśnie z Atari, więc tak:
Player dla 6502, pokey mono:
http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3
Player dla Rapidusa, pokey mono:
http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3
Dla porównania, player z NeoTrackera - 6502, pokey stereo:
http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … STEREO.mp3
Dementuję też pogłoski wygłaszane przez YerzmYeYa - pokey szumi :P haaaaa
no nic, na Last Party widzę, że polecimy po staremu z NeoTrackera.
EDIT:
Czy projekt playera już umarł?
po rozmowie z Epi-m zrozumiałem że trzeba podejść do tematu z innej strony, m.in. na nowo wyliczyć tablice częstotliwości nut dla 65816
Epi napisał player który pozwala odtwarzać dowolnej długości MOD-y korzystając z pamięci PORTB, traktując ją jak liniową
autor Sub-Pascala, kompilatora na kodzie którego bazuje Mad Pascal zauważył że jego praca nie poszła na marne :)
Vasiliy Tereshkov "My Pascal compiler and Polish contemporary art"
https://habr.com/en/post/440372/?fbclid … -b5fr6Nqqo
Zaczęliśmy rozmawiać o Mad Pascalu i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy używać go w niektórych 8-bitowych grach Atari. Posiadamy własną grupę na Facebooku i składamy demo open source o nazwie Mind Field. Mam nadzieję, że możesz do nas dołączyć. Jest to grupa anglojęzyczna, ale jeśli chcesz, możesz użyć tłumaczenia Google, kopiowania i wklejania.
https://www.facebook.com/groups/963846007156190/
dodałem do G2F zapis obrazka jako program Pascala (Save As... *.PAS)
wersja uproszczona, tylko zmiany z pierwszej linii każdego kolejnego wiersza, tylko kolory bitmapy, bez PMG
Próbuję skompilować przykłady od VBXE i jeśli program wywołuje LoadVBMP() z vimage to nie kompiluje się:
Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/20] for 6502
Compiling test.pas
An unhandled exception occurred at $000000000047B6D2:
EAccessViolation: Access violation
$000000000047B6D2
$00000000004AB861
Mad Pascal skompilowany FPC pod Fedorą 31 na x86-64.
Minimalny kod:
uses vbxe, vimage;
begin
LoadVBMP('plik.bmp', VBXE_OVRADR);end.
Jak użyję binarki z archiwum (via Wine) to działa:
Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/18] for 6502
Compiling test.pas
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (672) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (673) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
7 lines compiled, 1.10 sec, 16639 tokens, 1705 idents, 446 blocks, 16 types
2 warning(s) issued
Ciekawe ;d
po tej poprawce Linux-y nie będą się czepiać ;)
https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/tree/patch-03
Bocianu udostępnił sporo ciekawych materiałów na swojej stronie http://bocianu.atari.pl/dokumenty
ale nie dodal xBiosLoadaPLibData
Wszystko ma swój czas :D przecież się nie rozdwoje!
Szykuje się do dużej aktualizacji blibsów niebawem, wtedy wejdą też nowe rzeczy z xbiosa.
Potencjalna konkurencja: https://bitbucket.org/paul_nicholls/pas6502/src/master/
https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal
w nowej wersji MP, możliwość wyłączenia ROM-u wraz z możliwością korzystania z OS wg przepisu Mono
http://atariki.krap.pl/index.php/Progra … nym_ROM-ie
wystarczy w kodzie MP wstawić
{$define romoff}
nowa biblioteka 'S2' do obsługi handlera S2: VBXE autorstwa drac030, przykłady z Turbo Basica przeniesione do MP, oprócz zapisu pliku BMP (SaveBitmap) dodany odczyt LoadBitmap('D:FILENAME.BMP')
S_VBXE.SYS to instalator S2: dla SDX, SDXLD.COM to instalator S_VBXE.SYS dla zwykłych DOS-ów (autorstwa drac030)
po uruchomieniu program sprawdza obecność handlera S2:, jeśli go nie ma dokonuje próby uruchomienia pliku SDXLD.COM
WIP nowej dokumentacji dla Mad Pascala:
http://zbyti.great-site.net/mp-docs/
wymaga jeszcze redakcji, uspójnienia konwencji itd. itp. ale treść przeniesiona z dokumentu dla wersji 1.6.4.
----------
Wersja z uproszczony menu bocznym jest na https://mad-pascal.readthedocs.io/pl/latest/
----------
powyższe linki są nie aktualnie na wskutek zmiany właściciela dokumentacji, tebe dostarczy własne linki
repozytorium z dokumentacją zmieniło właściciela. zainteresowani pomocą przy tworzeniu dokumentacji dla Mad Pascal proszeniu są o korzystanie z https://github.com/tebe6502/mad-pascal-mkdocs
przy wydatnej pomocy Zbyti-ego powstała nowa wersja instrukcji do MadPascala
http://mads.atari8.info/doc/pl/index.html
Strony Poprzednia 1 2 3 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Mad Pascal
Wygenerowano w 0.030 sekund, wykonano 53 zapytań