26

kod jest z Inerti Player-a, z tym że tutaj sample tylko 16Kb (1 sampl na bank pamięci), trzy komendy C (Set Volume),D (Break Pattern), F(Set Speed)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

27

ile ramu używa i jeśli 1088k, to czy można wyłączyć z użycia któreś banki?

pobiera parametry z CP?

Kontakt: pin@usdk.pl

28

wykrywa do 64 banków, procka jest od Draco, raczej zabije SDX-a, pobiera parametry z linii

należy uruchamiać przez X

p.s.
w porównaniu do Inertii pętla odgrywająca jest ciut szybsza, sample kończą się na $7FFF co oszczędza parę cykli, Epi wie o co chodzi

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

29 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-12-14 18:40:37)

Wszystko by było ok, tylko - czy jest możliwość wyboru z przełącznika adresu covoxa???? - mam go na $D7, najlepiej ogólnie wybór pokey / covox dać z przełącznika, można by wówczas ustawić to sobie globalnie z runexta i heja.

Dla lepszej jakości można też w przypadku STEREO pokeya rozdzielić po dwa kanały moda na pokeya. Bardzo to polepszy jakość w przypadku nierozszerzonego sprzętu

Na razie odpaliłem wersję dla szybszego CPU.

(prawdopodobnie) do Draco - sprawdź, dlaczego ten modplay wywołany z runexta na vbxe w czasie ładowania modułu przełącza się na ekran Antica, dopiero po naciśnięciu "P" zaczyna grać i włącza tryb 80vbxe

==============

źle gra:
opcja 2 na 816, pokey - moduł ADSFISH/Wuerpe/AIDS ... zresztą widzę, że źle grających jest więcej. Te same mody grane przez wersję 6502 wydają się być ok.

Kontakt: pin@usdk.pl

30

Źle gra w sensie za szybko?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

31

Zrobię z tego jutro MP3 i podlinkuje. Będzie wersja dobrze odegrana i źle.

.. i mega prośba o dodatkowe parametry do określenia outputdevice, oraz strony covox'a.

Kontakt: pin@usdk.pl

32

Zgrałem to właśnie z Atari, więc tak:

Player dla 6502, pokey mono:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3

Player dla Rapidusa, pokey mono:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … y_mono.mp3

Dla porównania, player z NeoTrackera - 6502, pokey stereo:

http://pinokio.pigwa.net/AtariORG/TeBe/ … STEREO.mp3


Dementuję też pogłoski wygłaszane przez YerzmYeYa - pokey szumi :P haaaaa

Kontakt: pin@usdk.pl

33 Ostatnio edytowany przez Pin (2017-12-21 19:13:32)

no nic, na Last Party widzę, że polecimy po staremu z NeoTrackera.

EDIT:

Czy projekt playera już umarł?

Kontakt: pin@usdk.pl

34

po rozmowie z Epi-m zrozumiałem że trzeba podejść do tematu z innej strony, m.in. na nowo wyliczyć tablice częstotliwości nut dla 65816

Epi napisał player który pozwala odtwarzać dowolnej długości MOD-y korzystając z pamięci PORTB, traktując ją jak liniową

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

35

autor Sub-Pascala, kompilatora na kodzie którego bazuje Mad Pascal zauważył że jego praca nie poszła na marne :)

Vasiliy Tereshkov "My Pascal compiler and Polish contemporary art"

https://habr.com/en/post/440372/?fbclid … -b5fr6Nqqo

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

36 Ostatnio edytowany przez PeteyM5 (2019-05-18 00:40:44)

Zaczęliśmy rozmawiać o Mad Pascalu i mamy nadzieję, że wkrótce będziemy używać go w niektórych 8-bitowych grach Atari. Posiadamy własną grupę na Facebooku i składamy demo open source o nazwie Mind Field. Mam nadzieję, że możesz do nas dołączyć. Jest to grupa anglojęzyczna, ale jeśli chcesz, możesz użyć tłumaczenia Google, kopiowania i wklejania.
https://www.facebook.com/groups/963846007156190/

37

dodałem do G2F zapis obrazka jako program Pascala (Save As... *.PAS)

wersja uproszczona, tylko zmiany z pierwszej linii każdego kolejnego wiersza, tylko kolory bitmapy, bez PMG

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

38

Próbuję skompilować przykłady od VBXE i jeśli program wywołuje LoadVBMP() z vimage to nie kompiluje się:

Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/20] for 6502
Compiling test.pas
An unhandled exception occurred at $000000000047B6D2:
EAccessViolation: Access violation
  $000000000047B6D2
  $00000000004AB861

Mad Pascal skompilowany FPC pod Fedorą 31 na x86-64.

Minimalny kod:

uses vbxe, vimage;

begin
LoadVBMP('plik.bmp', VBXE_OVRADR);

end.

Jak użyję binarki z archiwum (via Wine) to działa:

Mad Pascal Compiler version 1.6.3 [2019/11/18] for 6502
Compiling test.pas
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (672) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
H:\devel\atari8\xlxe\mad-pascal\lib\graph.inc (673) Warning: lo/hi(dword/qword) returns the upper/lower word/dword
7 lines compiled, 1.10 sec, 16639 tokens, 1705 idents, 446 blocks, 16 types
2 warning(s) issued

Ciekawe ;d

39

po tej poprawce Linux-y nie będą się czepiać ;)

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal/tree/patch-03

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

40

Dzięki, działa ;D

41

Bocianu udostępnił sporo ciekawych materiałów na swojej stronie http://bocianu.atari.pl/dokumenty

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

42

ale nie dodal xBiosLoadaPLibData

https://xxl.atari.pl/aplib-decompressor/

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

43 Ostatnio edytowany przez bocianu (2020-04-01 11:45:32)

xxl napisał/a:

ale nie dodal xBiosLoadaPLibData

Wszystko ma swój czas :D przecież się nie rozdwoje!
Szykuje się do dużej aktualizacji blibsów niebawem, wtedy wejdą też nowe rzeczy z xbiosa.

Potencjalna konkurencja: https://bitbucket.org/paul_nicholls/pas6502/src/master/

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

45

ostatni commit ponad rok temu, nie wróży to dobrze :)

46 Ostatnio edytowany przez tebe (2020-05-11 00:53:14)

https://github.com/tebe6502/Mad-Pascal
w nowej wersji MP, możliwość wyłączenia ROM-u wraz z możliwością korzystania z OS wg przepisu Mono

http://atariki.krap.pl/index.php/Progra … nym_ROM-ie

wystarczy w kodzie MP wstawić

{$define romoff}

nowa biblioteka 'S2' do obsługi handlera S2: VBXE autorstwa drac030, przykłady z Turbo Basica przeniesione do MP, oprócz zapisu pliku BMP (SaveBitmap) dodany odczyt LoadBitmap('D:FILENAME.BMP')

S_VBXE.SYS to instalator S2: dla SDX, SDXLD.COM to instalator S_VBXE.SYS dla zwykłych DOS-ów (autorstwa drac030)

po uruchomieniu program sprawdza obecność handlera S2:, jeśli go nie ma dokonuje próby uruchomienia pliku SDXLD.COM

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

47 Ostatnio edytowany przez zbyti (2020-12-13 14:25:06)

WIP nowej dokumentacji dla Mad Pascala:

http://zbyti.great-site.net/mp-docs/

wymaga jeszcze redakcji, uspójnienia konwencji itd. itp. ale treść przeniesiona z dokumentu dla wersji 1.6.4.


----------

Wersja z uproszczony menu bocznym jest na https://mad-pascal.readthedocs.io/pl/latest/

----------

powyższe linki są nie aktualnie na wskutek zmiany właściciela dokumentacji, tebe dostarczy własne linki

48

repozytorium z dokumentacją zmieniło właściciela. zainteresowani pomocą przy tworzeniu dokumentacji dla Mad Pascal proszeniu są o korzystanie z https://github.com/tebe6502/mad-pascal-mkdocs

49

tebe napisał/a:

SDXLD.COM to instalator S_VBXE.SYS dla zwykłych DOS-ów

ktory zamazuje komorki na stronie zero przeznaczone do uzytku dla DOS wiec chyba nie :D

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

50

przy wydatnej pomocy Zbyti-ego powstała nowa wersja instrukcji do MadPascala

http://mads.atari8.info/doc/pl/index.html

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C