Czy ktoś mógłby mi z tym pomóc?
Czy wystarczy MinGW, czy trzeba coś więcej?
Ogólnie nie za bardzo wiem, jak to ugryźć...

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

2 Ostatnio edytowany przez greblus (2017-11-24 17:58:53)

Hej.

Zainstaluj Msys2:

http://www.msys2.org/

W zależności od wersji Windows (32|64bit). W tym środowisku są dwa shelle: Msys2-shell, który służy do typowej konsolowej zabawy (dostępna jest większość narzędzi GNU) oraz Msys-MinGW-shell w wersji 32 i 64-bit do budowania programów. Teraz chyba wszystkie te shelle dodają się do Menu start, w razie czego powłokę MinGW można też odpalić z Msys2-shell: /mingw32.exe lub /mingw64.exe (w katalogu głównym msys2).

We wszystkich powłokach dostępny jest pacman, którym zaktualizuj wszystkie paczki z instalatora (pacman -Suy) a potem doinstaluj kompilator, autoconfy/autotoolsy  i zależności - ważne - do budowania softu natywnego bez warstwy zgodności z POSIX (msys-2.0.dll i msys-gcc*) trzeba zainstalować biblioteki i narzędzia w wersji, której nazwa pakietu zawiera mingw-w64*. Pakiety bez tego w nazwie pozwalają zbudować programy, których biblioteki, albo one same, nie kompilują się natywnie bez warstwy zgodności. W ten sposób zbudowałem kiedyś np. emulator mery400.

Może to się wydawać trochę zakręcone, ale tak nie jest. Trzeba tylko przyzwyczaić się do pacmana (ten sam jest w Archlinuksie).

pacman -Ss <nazwa> szuka pakietów
pacman -S <nazwa> instaluje
pacman -Q wyświetli wszystkie zainstalowane pakiety
pacman -Ql <nazwa> wyświetli wszystkie pliki danego pakietu

więcej w man :).

3 Ostatnio edytowany przez Montezuma (2017-11-24 19:22:37)

W Niemczech jest takie powiedzonko "ich habe nur 'Bahnhof' verstanden" (zrozumiałem tylko 'dworzec'), które mniej więcej obrazuje moje zrozumienie tematu. Mówi się tak w sytuacji, w której z długiej wypowiedzi rozumie się tylko króciutki fragment ;)
A na poważnie, wielkie dzięki za wyjaśnienia. Nakreśliłeś mi kierunek i będę walczył.
A Tobie udało się zbudować atari800 pod Windows?

ATARI 65XE + SIO2BT
http://atari.pl/hsc/ad.php?i=22.3

4

Hehe.

Znam to powiedzenie ale w Twoim przypadku nie jest chyba aż tak źle :)

A jeśli chodzi o kompilację, to mgr. inż. Rafał zrobił testy jednostkowe tubac-a na moich binarkach atari800 z wyjściem tekstowym (tylko readline zamiast SDL).

http://atarionline.pl/forum/comments.ph … ionID=3918
https://github.com/mgr-inz-rafal/tubac

5

Marcin.

Z ciekawości skompilowałem z SDL (mingw-w64-i686-SDL), ale jest jeden mały zonk: SDL redefiniuje main i się nie linkuje. To jakaś głupota na styku SDL/gcc. Wrzuć plik z załącznika do atari800-3.1.0/src/ i po ./configure --with-video=sdl się skompiluje.

Z tymi bibliotekami się linkuje:

mingw-w64-i686-libpng
mingw-w64-i686-zlib
mingw-w64-i686-gcc-libs
mingw-w64-i686-libwinpthread-git
mingw-w64-i686-readline
mingw-w64-i686-termcap
mingw-w64-i686-SDL

Więc musisz sobie je zainstalować pacman -S <nazwa>

Post's attachments

SDL_win32_main.c 8.88 kb, liczba pobrań: 2 (od 2017-11-24) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.

6

swego czasu przygotowałem na swoje potrzeby instrukcję krok po kroku, oto ona:

Post's attachments

Atari800-msys-20161025.txt 1.95 kb, liczba pobrań: 15 (od 2017-11-25) 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
A8CAS - narzędzie do 100% archiwizacji kaset Atari