1

powstał pomysł aby dodać do Mad Pascala kilka nowych komend dotyczących dźwięku, na podstawie tych które udostępnia najlepszy BASIC swoich czasów, BASIC Amstrada

http://www.cpcwiki.eu/index.php/Locomotive_BASIC

konkretnie są to komendy ENT, ENV, poza tym SOUND też jest tam bardziej rozbudowane

http://www.cpcwiki.eu/index.php/Locomot … 2.80.BA.5D

stąd pytanie czy ktoś z muzycznie utalentowanych jest w stanie "rozkminić" jak to ma działać na XE/XL? tak aby przełożyć te komendy na język POKEY-a

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

2

komenda BEEP z zx tez by nie zaszkodziala :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

3 Ostatnio edytowany przez tebe (2017-09-25 14:58:50)

przecież jest BEEP w SysUtils

https://www.freepascal.org/docs-html/rt … /beep.html

czyżby na ZX potrafił BEEP jeszcze coś więcej ?

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

4

tak,

http://www.worldofspectrum.org/ZXBasicM … hap19.html

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

5

czyli BEEP czas, nuta (czas=czas*1sek)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

6

Z tego co zdążyłem się zorientować, to rozbudowanie komend dźwiękowych w Locomotive Basicu wynika z natury wbudowanego w Amstrada chipa. Ich działanie na POKEY-u można by co najwyżej emulować. Właściwie BASIC-owy SOUND umożliwia wszystko co da się zrobić z AUDF/AUDC, brakuje komend kontrolujących AUDCTL. Wbudowanego mechanizmu obwiedni POKEY również nie ma.

Ale można wymyśleć zestaw komend opierając się na jakimś popularnym edytorze np. RMT. Z tym, że może lepsza by była obsługa podstawowych formatów muzycznych np. load_module, play_song, play_instrument - tak aby obsługa w tle na przerwaniu była zautomatyzowana.

The problem is not the problem; the problem is your attitude about the problem