Hejka!
Jeszcze nigdzie nie ma, więc jest ;)
Historia powstania: podczas urlopu z Pin-okiem namówiłem drewnianego czułenia na napisanie czegoś na Ironię. Pomysł był taki, aby napisać coś w Basicu XE na extend RAM (wyszło od Pin-a). Sama gra ewaluowała podczas tworzenia z pomysłu na pomysł...
Podczas prac okazało się, że:
- Zientara dał ciała i połowy rzeczy w nim nie ma
- język nie działa jak należy, dodatkowo w trybie extend nie zachowuje się jak w extend, a w trybie normalnym widzi to, co powinno być w extend
- walka trwała z dzielną pomocą mono, jednak czarę goryczy przelała sytuacja, gdy podczas pisania programu język zaczął zawieszać komputer (w trybie edycji, więc żenua)
- Pin się nie dawał namówić na przeportowanie na Turbo Basic XL
- ostatecznie straciliśmy ponad trzy noce, aby w końcu ostatniej nocy wakacji przeportować na TB XL (czyli ja)
- grę kończyłem prawie do deadline-u na Ironii
Creditsy:
- idea, modyfikacje, pomysły, picie: Pin i Sikor lub Sikor i Pin (różnie z tym bywało)
- muza: Pin
- gfx: Sikor, internet, gimp oraz BMP Convert 2.5 w różnych konfiguracjach
- code: początkowo Pin i Sikor (B XE), ostatecznie głównie Sikor i trochę Pin, DL by mono (miała być do B XE, ale ostatecznie wylądowała w TB XL)
Cel gry: znajdź odpowiednią ilość różnic. Opis na dole:
- baba to numer obrazka,
- ile pokazuje ilość różnic, wystarczy wskazać odpowiednie miejsce na obrazku (jednym lub drugim) i nacisnąć Fire
- czas - biegnie do 2000, potem leżymy i kwiczymy
- szans - czyli ile jeszcze mamy prób...
Na koniec: gra sprawiła troszkę kłopotów, głównie przez deadline. Co ciekawe - wywala kompilator, lecz nie miałem siły z tym wwalczyć podczas party (32768 Compilation Error) - i tu puszczam wersję z party. Engine przewiduje do 6-ciu różnic na obrazkach. W załączniku atr w formacie MyDOS, powinno pójść z dowolnego DOSa.
Tej wersji nie poprawiam, ale liczę na komentarze - jeśli gra się spodoba, może na tym engine zrobię lepszą i zoptymalizowaną wersję - tej mi się już nie udało zoptymalizować i gwarantuję, że ma nieco błędów... :/
Ciekawostka: sprajt działą tu (rych w pionie) z tą samą prędkością lub nawet nieco szybciej niż w Basicu XE, mimo, że tamten ma obsługę duszków ;)
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.