1

Hejka!
Jeszcze nigdzie nie ma, więc jest ;)
Historia powstania: podczas urlopu z Pin-okiem namówiłem drewnianego czułenia na napisanie czegoś na Ironię. Pomysł był taki, aby napisać coś w Basicu XE na extend RAM (wyszło od Pin-a). Sama gra ewaluowała podczas tworzenia z pomysłu na pomysł...
Podczas prac okazało się, że:
- Zientara dał ciała i połowy rzeczy w nim nie ma
- język nie działa jak należy, dodatkowo w trybie extend nie zachowuje się jak w extend, a w trybie normalnym widzi to, co powinno być w extend
- walka trwała z dzielną pomocą mono, jednak czarę goryczy przelała sytuacja, gdy podczas pisania programu język zaczął zawieszać komputer (w trybie edycji, więc żenua)
- Pin się nie dawał namówić na przeportowanie na Turbo Basic XL
- ostatecznie straciliśmy ponad trzy noce, aby w końcu ostatniej nocy wakacji przeportować na TB XL (czyli ja)
- grę kończyłem prawie do deadline-u na Ironii
Creditsy:
- idea, modyfikacje, pomysły, picie: Pin i Sikor lub Sikor i Pin (różnie z tym bywało)
- muza: Pin
- gfx: Sikor, internet, gimp oraz BMP Convert 2.5 w różnych konfiguracjach
- code: początkowo Pin i Sikor (B XE), ostatecznie głównie Sikor i trochę Pin, DL by mono (miała być do B XE, ale ostatecznie wylądowała w TB XL)
Cel gry: znajdź odpowiednią ilość różnic. Opis na dole:
- baba to numer obrazka,
- ile pokazuje ilość różnic, wystarczy wskazać odpowiednie miejsce na obrazku (jednym lub drugim) i nacisnąć Fire
- czas - biegnie do 2000, potem leżymy i kwiczymy
- szans - czyli ile jeszcze mamy prób...
Na koniec: gra sprawiła troszkę kłopotów, głównie przez deadline. Co ciekawe - wywala kompilator, lecz nie miałem siły z tym wwalczyć podczas party (32768 Compilation Error) - i tu puszczam wersję z party. Engine przewiduje do 6-ciu różnic na obrazkach. W załączniku atr w formacie MyDOS, powinno pójść z dowolnego DOSa.
Tej wersji nie poprawiam, ale liczę na komentarze - jeśli gra się spodoba, może na tym engine zrobię lepszą i zoptymalizowaną wersję - tej mi się już nie udało zoptymalizować i gwarantuję, że ma nieco błędów... :/
Ciekawostka: sprajt działą tu (rych w pionie) z tą samą prędkością lub nawet nieco szybciej niż w Basicu XE, mimo, że tamten ma obsługę duszków ;)

Post's attachments

KZJ.atr 130.02 kb, liczba pobrań: 17 (od 2017-08-17) 

kzj.png 9.56 kb, nikt jeszcze nie pobierał tego pliku. 

Tylko zalogowani mogą pobierać załączniki.
Sikor umarł...

2

dno nie grywalne, nie udaje mi sie dojechac sprajtem do kokardy na cyckach,  wyskakuje "game over". Fajna muza

3

Da się grać na Rapidusie, widziałem u Pina ;)

4

@vidol, wyłącz autofire to zadziała ;)

Sikor umarł...

5

bez autofire da sie grac :)

6 Ostatnio edytowany przez tebe (2017-08-18 17:31:47)

trzeba było pisać w Pascalu ;) jest dostęp do pamięci rozszerzonej (TMemoryStream)

*- TeBe/Madteam
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C

7

Na Atari nie ma ;)

Sikor umarł...

8

Sikor - spróbuję pogrzebać pod tym BXE by Mono, bo sytuacja wygląda jak by o 180st. lepiej. Stabilnie i przewidywalnie jak na razie.

TeBe - jak będzie dla srAtari i na Atari, to kto to wie ;)

Kontakt: pin@usdk.pl

9

@Pin, ale wtedy trzeba mieć VBXE i to jest ograniczenie dla wielu. No, chyba, że się nowego carta wygeneruje ;)

Sikor umarł...

10

@Sikor: A masz Weronikę?

hex, code and ror'n'rol
niewiedza buduje, wiedza rujnuje

11

@mono: Niestety nie :( Ale myślę, że w moim przypadku wystarczy Twoja procedura na duszki i Turbo Basic XL - ale potestuję we wrześniu dopiero :(

Sikor umarł...