26

no wlasnie, TeBe, gdy stwierdzisz brak 16bit proca to sprawdzasz obecnosc pamieci dla proca 16bit?
highmem jest zalezne czyli jesli warunek pierwszy nie jest spelniony nie ma sensu sprawdzac warunku drugiego :-)

moim zdaniem wyswietlanie informacji gdzie nawet nie robisz testu :-) jest bez sensu :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

27 Ostatnio edytowany przez Pecus (2017-07-23 18:51:28)

Podchodząc do tematu precyzyjnie, to 6502 też ma pamięć liniową .... tyle że mniej może obsłużyć :P

Bla bla bla bla, bla bla bla. Bla bla bla - bla - bla. Blabla bleee.

28

dokladnie :-) czyli powinien wyswietlic 64kb :D ciekawe co wyswietli na golej 600xl :-)

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

29

-48kB ram?

Kontakt: pin@usdk.pl

30

W imie Ojca i Syna...



wrong!

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

31

A udało się komuś na Antonii poprawnie odpalić gierkę HAR'em? Na U1MB+Rapidus wystarczy wyłączyć pamięć liniową i startuje, nawet nie przeszkadza mu 16-to bitowy procek w Rapidusie (inne ustawienia na defaultach). A na Antonii gra się ładuje, menu jest OK, ale przy wejściu do gry się kaszani. Bez względu na ustawiony rozmiar pamięci i sposób adresowania.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

32

nie ma problemu z odpaleniem tej gry na Antonii.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

33

perinoid napisał/a:

A udało się komuś na Antonii poprawnie odpalić gierkę HAR'em? Na U1MB+Rapidus wystarczy wyłączyć pamięć liniową i startuje, nawet nie przeszkadza mu 16-to bitowy procek w Rapidusie (inne ustawienia na defaultach). A na Antonii gra się ładuje, menu jest OK, ale przy wejściu do gry się kaszani. Bez względu na ustawiony rozmiar pamięci i sposób adresowania.

Pewnie musisz wyłączyć pamięć liniową. I nie zwracaj uwagi na to, co pisze xxl: on ma, zrobioną na specjalne zamówienie, okaleczoną wersję Antonii. Nawet firmowy flaszer na niej nie działa :)

KMK
? HEX$(6670358)

34

drac030 napisał/a:

Pewnie musisz wyłączyć pamięć liniową. I nie zwracaj uwagi na to, co pisze xxl: on ma, zrobioną na specjalne zamówienie, okaleczoną wersję Antonii. Nawet firmowy flaszer na niej nie działa :)

Wyłączenie pamięci liniowej nie pomaga niestety. Próbowałem. Pozwala to odpalić kilka dem, ale akurat na HAR'EM nie działa. Ograniczanie pamięci też nie.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

35

Podrzuć tę grę w jakiejś strawnej formie (plik, atr). A na Rapidusie pamięci liniowej nie da się wyłączyć.

KMK
? HEX$(6670358)

36 Ostatnio edytowany przez xxl (2017-07-27 18:04:34)

drac030 napisał/a:

Pewnie musisz wyłączyć pamięć liniową. I nie zwracaj uwagi na to, co pisze xxl: on ma, zrobioną na specjalne zamówienie, okaleczoną wersję Antonii. Nawet firmowy flaszer na niej nie działa

jak slusznie kolega zauwazyl moja Antonia nie ma psikuta-dodatku w postaci 16bit procesora, zachowuje standardowy procesor wiec nie bedzie na nim dzialac program ktory rowniez nie zadziala na atari :D

MM [dely]: Warning. Proszę nie prowokować kolejnego shitstormu.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

37

Jak słusznie zauważyłem, nie należy zwracać uwagi na to, co pisze jakiś tam amigowiec, to jest forum dla atarowców.

KMK
? HEX$(6670358)

38 Ostatnio edytowany przez Simius (2017-07-27 20:29:05)

drac030 napisał/a:

Podrzuć tę grę w jakiejś strawnej formie (plik, atr). A na Rapidusie pamięci liniowej nie da się wyłączyć.

http://atarionline.pl/arch/H/HAR%27em/H … 8FW%29.xex

Też jestem ciekaw, o co chodzi, ale sam na razie nie jestem w stanie tego sprawdzić.

Ceterum censeo Germaniam esse delendam.

39

Ściągnąłem, w domu zobaczymy, o co chodzi.

Będzie dobrze. On: https://i.wpimg.pl/O/600x399/i.wp.pl/a/ … p_600.jpeg

nie wróci :)

KMK
? HEX$(6670358)

40

Zgłosiłem do admina post #36 ze szczegółowym opisem.

Kontakt: pin@usdk.pl

41

drac030 napisał/a:

A na Rapidusie pamięci liniowej nie da się wyłączyć.

W menu Rapidusa jest coś o "zawijaniu adresów" (wrap addresses czy jakoś tak, piszę z pamięci). Na niektóre dema działało to tak jak wyłączenie liniowej adresacji w Antonii (odpalały, a z tym już nie  albo niepoprawnie), dlatego mogłem to źle zinterpretować.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

42

ta gra nie dziala na 65816 po prostu. uzywa kodow niepublikowanych wiec na Antonii w wersji z 65816 nie bedzie fungowac.

ustawienia pamieci nie maja tu nic do rzeczy.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

43 Ostatnio edytowany przez drac030 (2017-07-31 15:54:26)

Ta gra spokojnie działa na 65C816, po prostu. W każdym razie, u mnie chodzi. Dokładnie tak samo jak na 6502 i dokładnie tak samo jak na emulatorze z włączonym 6502 i wyłączonymi nielegalami. Atrakcyjna nie jest, to fakt.

@perinoid: załatw sobie mocniejszy zasilacz, taki ze 2A na wyjściu, może pomoże.

"Zawijanie adresów" w menu Rapidusa ogranicza się tylko do zmirrorowania strony zerowej w obszarze $010000-$0100FF, reszta pamięci liniowej jest tam gdzie jest, dla programów pisanych pod 6502 to i tak nie robi żadnej różnicy.

KMK
? HEX$(6670358)

44

drac030 napisał/a:

@perinoid: załatw sobie mocniejszy zasilacz, taki ze 2A na wyjściu, może pomoże.

Mam właśnie 2A. Gra zachowuje się tak jak to widać na tym filmie. Mam tak samo na obydwu moich komputerach z Antonią, czyli na 600XL i 800XL.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

45

Rozumiem. A na czym polega osobliwość? Bo mam wrażenie, że na zwykłym 6502 zachowuje się tak samo.

KMK
? HEX$(6670358)

46 Ostatnio edytowany przez perinoid (2017-07-31 20:44:22)

drac030 napisał/a:

Rozumiem. A na czym polega osobliwość? Bo mam wrażenie, że na zwykłym 6502 zachowuje się tak samo.

Na zwykłym 6502 z U1MB po wejściu do gry pojawia się poprawny skrolowany napis (tutaj tylko migają literki w losowych miejscach), po czym po wleceniu statku między "sufit" i "podłogę" można zacząć nim sterować. I po chwili pojawiają się przeciwnicy. I zanika ta muzyczka z początku. Na Antonii jest wspomniany problem ze skrolem, nie można w ogóle ruszyć statku, a początkowa animacja trwa w nieskończoność (nie pojawiają się przeciwnicy itp., jakby wstępna animacja się zapętlała). A gra jest całkiem fajna - jak już działa.

Zrobiłem jeszcze testy na kompie z Rapidusem i U1MB. W profilu Sweet16 gra zachowuje się podobnie do powyższego. Najwyraźniej procek 65C816 przeszkadza, bo tak gra wygląda na Rapidusie z włączonym jedynie 6502, czyli w profilu Classic. I tak powinno być.

Pamięć studenta ma charakter kwantowy - student wie wszystko, ale jednocześnie nic nie pamięta.
- Kilka(naście?) pudełek z klawiszami i światełkami. I jeden Vectrex, żeby nimi wszystkimi rządzić.

47

A tak. Wycofuję poprzednie twierdzenie, xxl ma rację, jest to jakieś gówno zawierające nielegale (na dodatek mało oryginalne - kolejny klon Zybexa). Sprawa zamknięta.

KMK
? HEX$(6670358)

48

troche trwalo zanim dotarlo ale dotarlo ;-) z testu drac030 wynika, ze z mocnym zasilaczem na 65816 zadzialaja nawet nielegale ;-)


xxl napisał/a:

ciesza mnie takie posty Pina czy Draco, pokazuja jakie te zolnierze patosceny liche.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.

49

Muszę dostosować poziom do aktualnie obowiązującego, więc:

.. liche, to są nielegale użyte do skrolowania tych kilku literek ;) To jest prawdziwa patologia ;-)

Kontakt: pin@usdk.pl

50

jak bisurmanie nienawidza gdy w przestrzeni publicznej pojawiaja sie elementy kultury chrzescijanskiej (cos co dla nas jest naturalne tak, ze nawet nie zwracamy uwagi, dla nich jest obraza i wszelkimi sposobami pietnuja symbole czy nawet jezyk - mowia o tolerancji, mowie nienawisci itp.)

tak postatarowcy robia wszystko co mozliwe aby napietnowac programy, ktore zupelnie prawidlowo dzialaja na Atari ze nawet nie zdajemy sobie sprawy aby mogly wywolywac problemy w srodowisku z procesorem 16bit, terroryzuja wszystkich ktorzy nie pisza kodu w sposob "tolerancyjny" - kod z niepublikowanmi rozkazami jest dla nich tym czym krzyż dla muslimow - co rusz to wybuchaja.

wazne, ze gra dziala prawidlowo na wersji Antonii z tematu watku.

http://atari.pl/hsc/ad.php?i=1.