1

Jak w temacie,

czy ktoś planuje produkcje układu graficznego do atari st/e  pytam dlatego , że w sieci natrafiłem na filmy z prezentacji układu super videl dla dopałki ct60.

Taki nowy układ dla atari ste mógłby mieć wsteczna kompatybilność i 2 nowe rozdzielczości w 256 kolorach. Oczywiście komputer musiałby posiadać więcej ramu.

Nikt się publicznie takimi planami nie chwalił. Jeśli bardzo chcesz coś kombinować, dawno temu opracowano rozszerzenie o nazwie VOFA, umożliwiające podłączenie karty graficznej ISA do ST. Schematy leżą na atarowskich FTPach.

Atari: FireBee, (Falcon030 CT60e SuperVidel SvEthlana CTPCI), TT, (520ST Pak030 Frak PuPla Panther), (520ST 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx SC1435), (1040STFM UltraSatan SM124), (1040STE 4MB ST RAM 8MB TT RAM CosmosEx NetUSBee SM144 SC1224), 260ST, 520 ST+, (MEGA ST SM125), (65XE Rapidus U1MB VBXE SIDE2 SIO2PC), (Jaguar SkunkBoard), Lynx II, 2x Portfolio

3

Obawiam się, że ze względu na nikłą przydatność, tzn. mam na myśli nikłą przewidywaną ilość programów, nikt nie planuje i nie będzie planował. W szczególności z trybami 256 kolorów, do czego będzie pewnie trzeba napisać soft od nowa. Co innego np. tryby z których od razu potrafi skorzystać oprogramowanie typu CUBASE, Calamus itp.

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

4

Fajny wątek by pomarzyć :).
256 kolorów bez redukcji rozdzielczości raczej nie przejdzie. Nie chodzi o pamięć, ale raczej o szyny i hertze. 320x200x256 to jest 4 razy więcej danych niż jest teraz. Shifter zajmuje niecałe 50% czasu szyny. Więc byś musiał zająć 200% obecnej wydajności. Elektronikiem nie jestem, ale wydaje mi się to conajmniej niebanalne.
Natomiast co by było fajne - gdyby ktoś zrobił Shiftera z dodatkowymi trybami z pamięcią liniową. Niech to już będzie nawet 320x200x16. To już by był bajer :). Ale to moje, bardzo prywatne zdanie. Rynek na taki układ szacuję, na kilkanaście/kilkadziesiąt sztuk (na świecie) - więc kasy na tym raczej nie zrobisz. Rację ma Dely - dle tego układu soft musisz pisać od nowa, a obecnie na ST pisze mało kto. Dodatkową trudnością jest to, że Shifter mocno się różni w ST/STE, więc masz albo podwójny koszt, albo połowę mniej klientów.

5

Bober napisał/a:

Natomiast co by było fajne - gdyby ktoś zrobił Shiftera z dodatkowymi trybami z pamięcią liniową. Niech to już będzie nawet 320x200x16.

Prawie wymyśliłeś Shiftera z TT :)

EDIT: chodziło Ci o pamięć liniową, a nie bitplanową, przepraszam - nie doczytałem :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

6

Bober napisał/a:

320x200x256 to jest 4 razy więcej danych niż jest teraz.

Nie wiem, jak to policzyłeś. Mi wychodzi 2 razy więcej.

https://www.youtube.com/watch?v=jofNR_WkoCE

7

Ot i mądrze mówisz. 2 razy.

8

A przydałoby się więcej kolorów w grach bez wysilania układów.
Oczywiście , że trzeba od nowa oprogramowanie napisać.

9

Ok, a całkiem serio.
Masz jakiś koncept, rozpoczęte coś, czy tylko gdybasz głośno (na zasadzie: zbierzmy się i zróbcie)?

10

Zastanawiałem się czy ktoś już próbował czegoś takiego.