26 Ostatnio edytowany przez Monsoft (2016-10-10 21:56:52)

Ja testowalem na grze Spece Riders i probowalem odpalica gre Operation Wolf ale nie dalo sie nic zrobic bez joysticka.

I nastepne pytanie. Czy ktos z Was ma podlaczony dodatkowy magnetofon lub jakis mp3 player do wersji ZX Spectrum +2 ?
W sumie mozna uzycz adaptera kasety ale jakos nie zawsze dziala u mnie. Patrzylem na schemat i wedlug niego piny 1 & 2 zlacza PL12 dalo by sie wykorzystac do tego (1 - GND, 2 - DATA IN).

EDIT:
Wyglada ze znalazlem cos podobnego http://oi57.tinypic.com/dxeo7k.jpg

EDIT2:
To rozwiazanie wyzej jakos nie dziala ale to tak http://retrocable.com/wp-content/upload … t-mod1.jpg

Monsoft: musisz kupić Kempstona od Lotharka. A po prostu najlepiej to - http://lotharek.pl/product.php?pid=128

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

28

Lub ewentualnie zrobić sobie przelotkę SJS1 - Standard. W razie czego daj znać, wrzucę pinout. Ja tak zrobiłem ponieważ nie zawsze mam wpięte divide z Kempstonem, a inżyniera odpowiedzialnego za ergonomię firmowych joysticków SJS1 powinno się powiesić obok inżyniera, który wymyślił umiejscowienie portów joysticków i myszy w STFM/STE :)

Czy możecie wyjaśnić, Stirlitz, dlaczego wasz służbowy adres stirlitz@rsha.gov.de ma aliasa justas@gru.su?
Nie czytam PM. Proszę używać e-mail.

29 Ostatnio edytowany przez YERZMYEY/HOOY-PROGRAM (2016-10-10 19:42:07)

...oraz inżyniera, który zaprojektował porty joysticków do C=264.






.

Trzy najpopularniejsze w Polsce platformy 8-bit: Piwo, Wino i Wódka.
http://ym-digital.i-demo.pl/ - http://yerzmyey.i-demo.pl - https://soundcloud.com/yerzmyey
ŻADEN DOBRY UCZYNEK NIE UJDZIE BEZ KARY.

30

Ja bym na razie nawet sie cieszyl jak by SJS1 zadzialal. Probowalem wczoraj na Starquake (jedna z moich ulubionych gier na male Atari) i niestety joystick SJS1 nie zadzialal. Jak sie scalak zjaral to chyba bedzie tylko nadzieja w Divide.

31

Ktoś tu pytał o pinologię w portach Joya w MSX, a także podawano sprzeczne informacje o Joyach w Amstradach oraz Amstradowych Spectrumach. Więc po kolei:

1 2 3 4 5    <- kolejność patrząc ze zewnątrz na port w komputerze.
_6 7 8 9        Literki użyte poniżej od słów: Góra, Dół, Lewo, Prawo, Fire, Masa, Volty (+5V), n-Nieużywany

Standardowy port joya w Atari, Commodore i Amigach:     Piny 5 i 9 używane także we wiosełkach
1-G,  2-D,  3-L,  4-P,  5-F3,  6-F1,  7-V,  8-M,  9-F2.    W Atari VCS i 2600 piny 5, 7 i 9 nieużywane.

Amstrad CPC:         Pin 9 w rozgałęziaczach używany jako pin 8 dla 2go Joya. Tak samo jest W Sam Coupe.
1-G,  2-D,  3-L,  4-P,  5-F3,  6-F1,  7-F2,  8-M,  9-M2.    W CPC Plusach piny 5 i 9 w obu portach nieużywane.

MSX:    Jak widać niektóre sygnały powędrowały w następujący sposób:  7>5>8>9>7
1-G,  2-D,  3-L,  4-P,  5-V,  6-F1,  7-F2,  8-F3,  9-M.    Ciekawostka w CPC taki Joy działałby jako Joy2.

Sega:   Kanciaste pady do starych Seg z 2 przyciskami nie mają pinów 5 i 7 i mogą być używane do Atar,Com,Amig.
1-G,  2-D,  3-L,  4-P,  5-V,  6-F1,  7-Sel,  8-M,  9-F2.    W nowych bumerangach trzeba zamienić miejscami piny 5 i 7.

ZX Spectrumy +2 i +3:   Jak dotąd piny 1234 i 6 były wszędzie tak samo, ale nie w tu SJS.
1-n,  2-M,  3-n,  4-F,  5-G,  6-P,  7-L,  8-M,  9-D.   

Czyli teoretycznie zwykłym Joyem z 2ma Fajerami można grać w gry chodzone w prawo w których nie trzeba kucać.
hehehehe :D

Nawiasem mówiąc szukając informacji w necie o MSXie wyczytałem, że w kompie Texas Instruments TI-99/4A (to taki 16bitowiec z lat 70ych z grafiką jak w Timexie), pinologia joya, mimo takiego samego portu D9 jest jeszcze inna. W Apple II jest jeszcze dziwniej bo tu sygnały są analogowe i szeregowe, a w BBC Micro port Joya jest 15 pinowy i ma same analogowe sygnały, ci to dopiero mają problem by coś normalnego do nich podłączyć.

PS.:  Należę do osób które nie widzą nic złego w umieszczeniu portów Joya/Myszki w Atari ST. :)

CPC AGA PSX Win7 - Wyznaję 8bitowy ekumenizm.

32

Aha jeszcze dodam że WSZYSTKIE instrukcje obsługi do Amstradów podawały nazwy Fire1 i Fire2 odwrotnie. :o
Nie wiem czemu. A o Fire3 milczały. Zresztą trudno znaleźć joya z 3ma fajerami.

A przełącznik w joyach na CPC jest tylko po to, aby 2gi Fire działał. Tyle że w praktyce w tych nielicznych grach w których to się przydawało i tak domyślnie Fire2 był na spacji. Jedynie w grach do Plusa częściej się oba przyciski przydawały, ale tam dawano pada z 2ma buttonami gratis. :)

CPC AGA PSX Win7 - Wyznaję 8bitowy ekumenizm.