czy posiadacze Rapidus-a mogą potwierdzić bądź zaprzeczyć działaniu załączonego programu,
20 duchów w linii
adres ładowania od $1000, spod DOSa nie uda się
3x Atari 130XE, SDX, CPU 65816, 2x VBXE, 2x IDE Plus rev. C
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
Zmarł twórca języka BASIC Zmarł Thomas E. Kurtz twórca języka BASIC
Zmiana serwera atari.area Serwis przeszedł właśnie ważną aktualizację infrastruktury
4th Atari ASCII Compo - wyniki Dostępne są już wyniki tegorocznego ATASCII Compo.
thing neo 1.60 Olivier Landemarre wydał nową wersję desktopu Thing.
VIII. Basque Tournament of Atari 2600 Kolejna relacja, wśród otrzymywanych od naszego przyjaciela Egoitza z Kraju Basków.
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Rapidus PMG multiplekser
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
czy posiadacze Rapidus-a mogą potwierdzić bądź zaprzeczyć działaniu załączonego programu,
20 duchów w linii
adres ładowania od $1000, spod DOSa nie uda się
Działa. Wygląda dokładnie tak jak na załączonym obrazku. Co ciekawe, wcale nie potrzeba do tego 20mhz, Rapidus w trybie "Pasiowego" adaptera taktowanego std zegarem wyświetla to poprawnie.
faktycznie, Sweet16, Warp XE, Warp II i efekt ten sam
ciekawe jak to wygląda na Antoni? Antoni innej niż XXL-a ;)
Jeśli robisz to "golasem" '816 to powinno zadziałać. Widzisz, XXL amputował temu rozszerzeniu ręce i nogi i sam korpus chyba nie da rady :D
XXL wyświetlają się u Ciebie wszystkie duchy sprzętowe GTIA w linii (20 sztuk, 21 poza ramką)
nie, nie wyświetlają, bo nie masz 65816, ani pamięci liniowej, jesteś poza ligą ;)
U mnie chodzi na wszystkich profilach z 65816, ale Warp II trzeba przełączyć na standardowy OS, bo wykrzacza się na DracOS.
A to czemu?
EDIT: sprawdziłem na szybko na emulcu, chodzi niezależnie od OS-u - i nie może być inaczej, bo program tebe z OS-u nie korzysta.
Co do Antonii, sprawdzę w domu, ale prawdopodobnie się wysypie, bo CPU w Antonii jest za wolne. Na emulatorze program chodzi od 14 MHz wzwyż.
TeBe - kod jest wykonywany w liniowej '816? bo jeśli tak, to Antonia faktycznie nie wyrobi. Myślałem, że to <64k
W Antonii cała pamięć chodzi z taką samą prędkością, więc jeśli nie wyrabia w liniowej, nie wyrobi też i w pierwszych 64k.
Czyli po prostu kod siedzi w liniowej i zwolnienie pierwszych 64k do slow ram nie ma tu znaczenia.
TeBe - a może ten tester sprzętu przez banki fast Rapidusa wykrywa MapRam? ;)
Czyli po prostu kod siedzi w liniowej i zwolnienie pierwszych 64k do slow ram nie ma tu znaczenia.
Ma to tyle znaczenia, że w liniowej jest ewentualnie więcej miejsca na hektary kodu. Na Rapidusie dodatkowo kod wykonywany w Faście nie jest turbowany przez Antica.
tak, program (nie używa OS-a) korzysta z pamięci liniowej FAST RAM (pierwszy 1MB), bo mam pewność że tam działa wszystko z jednakową prędkością, poza tym liniowa jest cool :)
ten programik to dowód na to że Rapidus potrafi zwiększyć możliwości graficzne XE/XL :)
ciekawostka, niezależnie od użytego rozkazu ładowania akumulatora
lda #BYTE
lda WORD (16 bit)
lda LONG (24 bit)
zmiany zachodzą stabilnie w tych samych miejscach obrazu, innymi słowy decydujący jest zapis do rejestru sprzętowego który powoduje synchronizację z plamką obrazu (cyklem koloru)
Zapis do rejestru I/O ($D000-$D7FF), albo odczyt, powoduje synchronizację z zegarem płyty głównej (1,77 MHz).
Strony 1
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
atari.area forum » Programowanie - 8 bit » Rapidus PMG multiplekser
Wygenerowano w 0.026 sekund, wykonano 68 zapytań